adexo3
۵۷۹۷۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سرخابی‌ها در انتظار برد

هفته سوم لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود. هفته سوم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸:۱۵ امروز (پنجشنبه) با مصاف تیم‌های گسترش فولاد تبریز و سپیدرود رشت آغاز می‌شود.

وطن امروز: هفته سوم لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود. هفته سوم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸:۱۵ امروز (پنجشنبه) با مصاف تیم‌های گسترش فولاد تبریز و سپیدرود رشت آغاز می‌شود. شاگردان لوکا بوناچیچ در حالی به مصاف سپیدرود می‌روند که همچون حریف‌شان اندوخته‌ای از دو بازی ابتدایی خود در لیگ ندارند و به دنبال نخستین «دشت» در لیگ هفدهم هستند. دومین بازی هفته سوم نیز از ساعت ۲۰:۳۰ امروز بین تیم‌های استقلال خوزستان و سایپا برگزار خواهد شد. وضعیت این تیم در جدول یکسان بوده و شاگردان علی دایی همچون یاران عبدالله ویسی یک برد و یک تساوی از ۲ بازی قبلی خود به دست آورده‌اند. اهوازی‌ها بعد از جدالی سخت مقابل شاگردان منصوریان پا به این مسابقه می‌گذارند و نارنجی‌پوشان سایپا نیز بعد از پیروزی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان خودشان را آماده این دیدار می‌کنند.
اما در حساس‌ترین بازی روز نخست هفته سوم، تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه تختی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا بعد از ۲۰ روز دوباره به مصاف هم بروند. این دو تیم، ۳ هفته پیش در فینال سوپرجام بازی کردند و در نهایت شاگردان برانکو با نتیجه ۳ بر صفر از سد نفت گذشتند. نفتی‌ها اما این بار با چند تغییر به مصاف سرخ‌پوشان پایتخت خواهند رفت. تیمی که حمید درخشان هدایت آن را بر عهده دارد از بازیکنانی چون فشنگچی، آقازمانی، بنگر و نصرتی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند بهره می‌برد. نفت تهران که این روزها به لحاظ مالی در بحران قرار دارد در ۲ هفته ابتدایی لیگ یک برد و یک تساوی به دست آورده و مقابل تیمی قرار می‌گیرد که با کسب ۲ پیروزی مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز وارد زمین خواهد شد. پرسپولیسی‌ها در حالی آماده این بازی می‌شوند که نیم‌نگاهی هم به تفاضل گل دارند تا بتوانند طعم صدرنشینی را بعد از ۲ هفته بچشند. همچنین در حساس‌ترین بازی هفته، فردا یحیی گل‌محمدی در حالی برای یازدهمین بار برابر استقلال قرار می‌گیرد که تنها یک بار مقابل این تیم شکست خورده است. تیم فوتبال تراکتورسازی و استقلال روز جمعه به مصاف هم می‌روند. این دیدار یازدهمین تقابل گل‌محمدی با استقلال است. مصافی که همه منتظر نخستین پیروزی تیم منصوریان هستند.
شگفتی در لیگ یا تداوم اقتدار؟

نفت تهران با وجود شرایط سختی که دارد به دنبال گرفتن امتیاز از پرسپولیس است اما از طرف دیگر سرخ‌پوشان هم می‌خواهند با اقتدار به نتایج خوب خود ادامه دهند. همانطور که اشاره شد در یکی از دیدارهای حساس هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر ۲ تیم پرسپولیس و نفت تهران به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار درحالی برگزار می‌شود که ۲ تیم چندی پیش در سوپر جام هم به مصاف هم رفتند که پرسپولیس توانست در آن دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر برد. این دیدار در شرایطی خاص و وضعیتی بسیار متفاوت برگزار می‌شود. نفت تهران مثل همیشه روزهای عجیب و خاصی را پشت سر می‌گذارد. نفت در حالی در لیگ برتر ایران بازی می‌کند که حتی یکی دو روز مانده به آغاز لیگ هم وضعیت این تیم مشخص نبود. علی کریمی چند ساعت قبل از سوپرجام از کار برکنار شد و جای خود را به حمید درخشان داد. در دیدار برابر پرسپولیس نفت تهران تنها چند بازیکن روی نیمکت خود داشت و جالب اینکه دروازه‌بان ذخیره هم نداشت که این بدون شک فقط در فوتبال ایران به چشم می‌آید. نفت با وجود همه این مشکلات شروع بسیار خوبی در لیگ برتر داشته و از دو بازی خود ۴ امتیاز کسب کرده است.
بدون شک امتیاز گرفتن نفت از پرسپولیس یک شگفتی بزرگ در لیگ خواهد بود و بیش از همه تیم استقلال و هواداران آن را خوشحال خواهد کرد. حمید درخشان قبل از این بازی تاکید کرده به دنبال متوقف کردن پرسپولیس است و به دفاع اتوبوسی روی خواهد آورد. تیم او در دیدار سوپرجام توان نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را نداشت و به همین خاطر کار سختی برابر شاگردان برانکو دارد. اما از طرف دیگر هم پرسپولیس اصلا دوست ندارد تا قبل از دیدار برابر الاهلی امتیاز از دست دهد. شاگردان برانکو با پیروزی در این دیدار موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود خواهند کرد، چرا که پارس جنوبی صدرنشین روز جمعه در بازی بسیار سختی که دارد باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود و احتمال از دست دادن امتیاز در این دیدار زیاد است. باید دید آیا نفت می‌تواند با شکست دادن پرسپولیس شگفتی خلق کند یا اینکه شاگردان برانکو با اقتدار به کار خود ادامه خواهند داد.

یحیی، استاد بازگشت

برای یحیی گل‌محمدی و تراکتورسازی ناراحت باشیم یا نه؟ این عبارت را درباره بسیاری از مربیان شنیده‌ایم که هفته‌های ابتدایی نتیجه خوبی نمی‌گیرند. این آمار را درباره یحیی گل‌محمدی هم می‌شود به کار برد. مربی‌ای که در بعضی فصل‌ها شروع خوبی ندارد اما در همان فصل‌ها «هپی‌اند»های فوق‌العاده‌اش زبانزد بوده است. آخرین نمونه آن سال اولش در ذوب‌آهن اصفهان است؛ تیمی که در ۲ بازی هفته اول یک امتیاز گرفت و هفته سوم هم به پرسپولیس باخت. یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل اول تا هفته هشتم هیچ بردی به‌دست نیاورد و یکی از تیم‌های بحران‌زده انتهای جدول بود. در نیم‌فصل دوم اما ورق برگشت و سفید و سبزپوشان در کمال ناباوری، صدرنشین نیم‌فصل دوم لقب گرفتند و قهرمان جام‌حذفی هم شدند. تجربه‌ای که باعث شد مدیران تیم‌هایی که با یحیی گل‌محمدی کار می‌کنند بدانند باید صبر را سرلوحه کارشان قرار دهند. اگرچه وضعیت بحرانی تراکتورسازی تبعیت از هر فرمول و اتفاقی را غیرممکن می‌‌کند اما تجربه‌های قبلی نشان داده حتی باخت در سومین هفته هم نمی‌‌تواند اتفاقی برای ناامیدی از گل‌محمدی باشد. او این فصل با تیم نصفه و نیمه‌اش قرعه سختی هم داشت. هفته اول بازی با استقلال خوزستان و بعد از آن ۲ دیدار پی در پی با سرخابی‌های پایتخت. اگرچه استقلال این روزها حال و روز خوبی ندارد اما این مساله نمی‌تواند جای امیدواری برای یحیی داشته باشد. این هفته یک مربی جوان شاید وارد بحران شود؛ یا جوان آبی‌ها یا جوان قرمزها. ۲ مربی‌ای که خوب بلدند چطور از بحران هم سربلند بیرون بیایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج