adexo3
۵۸۰۳۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توتی، مالدینی و زانتی گران تر از نیمار

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در نشست مطبوعاتی امروز پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر گفت حالا می شود لیونل مسی را خرید.

ورزش سه: یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در نشست مطبوعاتی امروز پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر گفت حالا می شود لیونل مسی را خرید.

این ادعای جنجالی کلوپ بر مبنای ریاضیات تازه ای است که بر بازار نقل و انتقالات فوتبال جهان حاکم شده است. کلوپ می گوید: در ذهن ما پرداخت رقم هایی مثل آنچه که برای نیمار در نظر گرفته شده امکانپذیر نبود اما حالا این ارقام جای خود را در ذهن ما باز کردند و بنابراین حالا مسی هم قابل خریداری است.
توتی، مالدینی و زانتی گران تر از نیمار

اشاره کلوپ به مسی بابت مقاومت طولانی او به پیشنهادها در ترک بارسلونا و البته بند 300 میلیون دلاری فسخ قرارداد است که برای او در نظر گرفته شده، کلوپ به درستی می گوید: زمانی که این عدد را پای قرارداد مسی نوشتند تصور می شد امکان ندارد کسی در دنیا پیدا شود و مبلغ 300 میلیون دلار را برای مسی یا هر بازیکن دیگری بپردازد اما به طرز عجیبی این عدد قابل دسترس به نظر می رسد و شاید وقتی برای نیمار 220 میلیون دلار از جیب خارج شده، یک چینی، قطری یا روسی پیدا شود و این مبلغ هنگفت را روی میز بگذارد.
توتی، مالدینی و زانتی گران تر از نیمار

نکته جالب این است که برخلاف انتظار فروش 220 میلیونی نیمار تجارت چندان پرسودی هم نبوده و حالا بارسلونا باید بازیکنانی را که یک ماه پیش 33 و 45 میلیون یورو ارزش داشتند به مبلغ حول و حوش 150 میلیون یورو خریداری کند. عثمان دمبله به سرعت از سال 2015 تا امروز را با پیشرفت قیمتی خارق العاده ای طی کرده و فیلیپ کوتینیو هم بعد از درخشش در لیورپول تمام تلاشش را برای حضور در نوکمپ می کند اما اگر این دو در نهایت باشگاه هایشان را مجاب به جدایی کنند و به بارسلونا بیایند، خرجی بیش از رقم فروش نیمار روی دست بارسا خواهند گذاشت.
توتی، مالدینی و زانتی گران تر از نیمار

اما در هیاهوی بازار نقل و انتقالات و اخبار متناقض مربوط به رفتن یا باقی ماندن این بازیکنان و در شرایطی که مخاطبان فوتبال در رسانه های اجتماعی به مضحک جلوه دادن این ماجراها روی آورده اند، جهان فوتبال جای بازیکنان وفادار و تاریخ ساز را بیش از پیش احساس می کند. ستاره هایی مثل پائولو مالدینی، فرانچسکو توتی، رائول، مانولو سانچیس، زانتی و البته لیونل مسی. ستاره هایی که همیشه مشتری دست به نقد و پیشنهادهای بزرگی داشتند اما ترجیح دادند پیراهن دومین تیم را به تن نکنند.
برای بازیکنانی مثل زانتی، مالدینی و توتی ارقامی مثل رقم فسخ همواره بی معنی بودند و حتی اگر ارزش آنها در بازار در حدی بود که تیم های دیگر قادر به پرداخت مبلغ ترانسفر آنها بودند، اما باز هم هیچ تیمی توانایی خرید آنها را نداشت. چراکه وفادری بی قیمت و غیرقابل اندازه گیری است.
جالب اینکه پائولو مالدینی همین 3 روز پیش تصویری از خود روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود و خسته از تمرین روزانه نوشته بود: «احساس می کنم قدرت ماورایی ام را از دست داده ام.» شاید این پیغام مالدینی که در دو دهه متوالی در بالاترین سطح در میلان درخشید، این است که دوره امثال او به سر آمده، دوره تک باشگاهی ها و آنهایی که وفاداری شان بخشی از هویت فوتبالی شان محسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج