اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۲۳۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به قلم Oliver Müller از وب سایت روزنامه آلمانی Die Welt

دورتموند، تنها بازنده تئاتر عثمان دمبله

جنجال به وجود آمده در خصوص انتقال احتمالی عثمان دمبله به بارسلونا به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و برای سران دورتموند در چنین شرایطی تنها حفظ اقتدار و حیثیت باشگاه و همچنین یافتن جانشینی مناسب برای دمبله، دو موضوع بسیار مهم به حساب می آیند.

طرفداری: جنجال به وجود آمده در خصوص انتقال احتمالی عثمان دمبله به بارسلونا به مراحل پایانی خود نزدیک می شود و برای سران دورتموند در چنین شرایطی تنها حفظ اقتدار و حیثیت باشگاه و همچنین یافتن جانشینی مناسب برای دمبله، دو موضوع بسیار مهم به حساب می آیند.

پنجشنبه گذشته عثمان دمبله ستاره فرانسوی باشگاه دورتموند به صورت غافلگیرکننده ای در تمرینات تیمی حاضر نشد و در روزهای بعد از آن نیز سران باشگاه دورتموند نتوانستند با وی ارتباط یا تماسی برقرار کنند، به عبارتی دیگر دمبله 20 ساله که سال گذشته به دورتموند پیوسته و تا سال 2021 نیز با این تیم قرارداد دارد، در چند روز گذشته خود را از دسترس این باشگاه پرطرفدار آلمانی دور نگه داشته تا با این روش باشگاه رابرای صدور مجوز خروج وی جهت انتقال به بارسلونا تحت فشار قرار دهد.باشگاه دورتموند نیز بعد از این رفتار بچگانه دمبله، وی را تا روز یکشنبه از حضور در تمرینات تیمی و همچنین بازی تیم در مرحله اول رقابت های DFB Pokal محروم نمود.

رفتار عجیب عثمان دمبله در حقیقت نتیجه تاثیری است که اتفاقات جنجالی بازار داغ نقل و انتقالاتی فوتبال در اروپا بر روی بازیکنان می گذارد و بی تردید چنین تاثیری بر روی بازیکنانی که از پیشنهادات نجومی از سوی باشگاه های بزرگ تر برخوردار هستند به مراتب بیشتر خواهد بود. باشگاه دورتموند اما بعد از کسب پیروزی ۴:۰ مقابل حریف کمتر شناخته شده خود در رقابت های DFB Pokal باز هم محرومیت عثمان دمبله را از حضور در تمرینات گروهی تمدید نمود، تا شرایط این ستاره فرانسوی پیچیده تر شود. میشائیل تسورک مدیر ورزشی باشگاه در این زمینه مدعی شد:

تمرکز اصلی ما در حال حاضر بر روی آماده سازی تیم برای رویارویی مقابل وولفسبورگ از رقابت های هفته اول بوندسلیگا قرار دارد. دمبله اما همچنان از حضور در تمرینات گروهی محروم است، اما وی ه مجاز است که تمرینات آماده سازی خود را به صورت انفرادی دنبال نماید.
بدشانسی دورتموند

چنین اظهاراتی از سوی مدیر ورزشی باشگاه دورتموند بیشتر نشان از تصمیم باشگاه برای فروش دمبله تا ترغیب وی برای ماندن در دورتموند دارند. از سویی دیگر اما اتفاقات اخیر به نوعی بی قدرتی و شاید بدشانسی باشگاهی نظیر دورتموند را نیز به تصویر می کشند. باشگاهی که درگیر درخواست باشگاه جاه طلب و به موفقیت عادت کرده ای همانند بارسلونا شده که بعد از رفتن نیمار، با قدرت مالی فراوانی که به دست آورده به شدت به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای این ستاره برزیلی در ترکیب خود است و حال کاتالان ها به دلیل عملکرد فوق العاده دمبله در رقابت های فصل گذشته بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا، این ستاره فرانسوی را به عنوان جانشین ایده آل نیمار انتخاب کرده اند.

اولین مرحله از مذاکرات بین دو باشگاه بر سر انتقال دمبله که چهارشنبه گذشته در شهر دوسلدورف آلمان برگزار شد، نتیجه ای به همراه نداشته است، چون مبلغ پیشنهادی نمایندگان بارسلونا برای خرید دمبله بر طبق ادعای Kicker بسیار پایین تر از مبلغ مورد انتظار سران دورتموند بوده است. این هفته نامه معتبر آلمانی در وب سایت خود مدعی شده که پیشنهاد اولیه بارسلونا برای جذب دمبله شامل85 میلیون یورو به همراه 20 میلیون یورو به عنوان پاداش بوده، در صورتی که دورتموندی ها برای صدور مجوز خروج بازیکن خود در مجموع مبلغی در حدود 150 میلیون یورو مطالبه کرده اند. مبلغی که برای نمایندگان بارسلونا جهت جذب بازیکنی جوان هرگز قابل قبول نبوده است.

بر اساس عقیده بسیاری از کارشناسان انتقال ۲۲۲ میلیون یوروی نیمار به پاری سن ژرمن سبب غیر واقعی شدن مبالغ درخواستی باشگاه ها برای واگذاری بازیکنان خود شده است. با این وجود اگر سران دورتموند حتی بتوانند با مبلغ ۱۵۰ میلیون یوریی مورد نظر خود دمبله را به فروش رسانند، مشکلات آنها تازه شروع خواهد شد، چون به احتمال فراوان بارسلونا چنین مبلغ هنگفتی را در طول چندین سال و به صورت قسط بندی شده به دورتموند پرداخت خواهد نمود و این باشگاه آلمانی نیز بعد از جدایی دمبله می بایست به فکر پر نمودن جای خالی وی باشد که با توجه به شرایط بازار نقل و انتقالات اروپایی در تابستان ۲۰۱۷ و همچنین مهلت زمان اندک باقی مانده تا بسته شدن پنجره تقل و انتقالات تابستانی، چندان آسان نخواهد بود.

دورتموند، تنها بازنده تئاتر عثمان دمبله

واگذاری دمبله چندان منطقی به نظر نمی رسد

فروش دمبله با مبلغی نجومی اما در چنین شرایطی تصمیم منطقی و درستی نخواهد بود، چون فروش بازیکنی خوش آتیه که در ابتدای دوران پیشرفت خود قرار دارد و تنها یک سال در باشگاه حضور داشته در تضاد با فلسفه و سنت باشگاهی نظیر دورتموند قرار دارد. از سویی دیگر امکان سرمایه گذاری کامل درآمد ناشی از واگذاری دمبله در بازار نقل و انتقالات نیز با توجه به شرایط پرداختی بارسلونا و همچنین عدم وجود بازیکنی با کیفیت مشابه، وجود ندارد. اما اگر سران دورتموند راهی به غیر از فروش دمبله به بارسلونا برای خود متصور نباشند، آنها همانند سال های قبل تلاش خواهند نمود استعدادی جدید را کشف و با انتقال به دورتموند وی را پرورش دهند. ماکسول کورنت ۲۰ ساله، مهاجم کناری کنونی المپیک لیون یکی از این بازیکنان خوش آتیه محسوب می شود که توجه استعدادیاب های دورتموند را از مدت ها پیش به خود مشغول داشته و می تواند به یکی از کاندیداهای جانشینی دمبله در این تیم آلمانی بدل شود.

این بازیکن جوان فرانسوی در 69 بازی از رقابت های لیگ فرانسه برای لیونی ها به میدان رفته و موفق به ثمر رساندن 14 گل نیز شده است. وی از سابقه حضور در تمامی تیم های ملی پایه فرانسه برخوردار بوده و دو مرتبه نیز پیراهن تیم ملی ساحل عاج را پوشیده است. در بازار نقل و انتقالات هزینه جذب وی 10 میلیون یورو برآورد می شود. دورتموند از روش های خوبی برای جذب بازیکنانی توانمند از فوتبال فرانسه برخوردار است و این موضوع پیش از این در جذب بازیکنانی نظیر اوبامیانگ و دمبله نیز آشکار شده است. با این وجود در صورت ترک دمبله سران دورتموند تا انتهای ماه آگوست برای جذب بازیکن مورد نظر خود مذاکراتی سخت را پیش رو خواهند داشت.

راه حل دیگر سران دورتموند برای حل این مشکل که البته اجرا کردن آن بسیار دشوار خواهد بود، مجاب کردن عثمان دمبله به ماندن در دورتموند است. چون رفتار نه چندان حرفه ای این بازیکن به قیمت از دست رفتن جایگاه ارزنده وی در بین هواداران دورتموند و حتی هم تیمی های وی شده و بی تردید چنین تصمیمی در جامعه فوتبال آلمان با مخالفت هایی نیز روبرو خواهد شد. اتفاقی که حتی می تواند به قیمت از دست رفتن حیثیت و اقتدار باشگاه دورتموند نیز تمام شود. سران دورتموند که تا چند روز پیش مدعی بودند که حواشی به وجود آمده در اطراف دمبله را در کنترل دارند حال برای از دست ندادن هر چه بیشتر کنترل شرایط علاوه بر تمدید محرومیت وی از حضور در تمرینات، اعلام کرده اند که جریمه مالی سنگینی نیز برای وی در نظر خواهند گرفت. جریمه ای که با توجه به دستمزد پیشنهاد شده به دمبله از سوی بارسلونا بسیار ناچیز خواهد بود.

با این تفاسیر باشگاه دورتموند در موضوع واگذاری و یا نگه داشتن دمبله در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است، چون هر راه حل و تصمیمی برای این موضوع می تواند مشکلات و پیامد های پیش بینی نشده ای به همراه داشته باشد، شرایطی که می توان آن را به باخت - باخت "Lose - Lose Situation" تشبیه نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج