۵۸۲۴۴۵
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

سایپا، آخرین فرصت شجاعیان

مصدومان استقلال که برگردند یکی یکی بازیکنان نا آماده‌ای که اکنون در ترکیب استقلال حضور دارند و اعصاب همه را خرد کرده‌اند، باید از ترکیب اصلی کنار گذاشته شوند.

ایران ورزشی: مصدومان استقلال که برگردند یکی یکی بازیکنان نا آماده‌ای که اکنون در ترکیب استقلال حضور دارند و اعصاب همه را خرد کرده‌اند، باید از ترکیب اصلی کنار گذاشته شوند. نمونه‌اش داریوش شجاعیان که تا پایان هفته سوم هرگز نتوانسته انتظارها را برآورده کند. او با وجود دریافتی چشمگیر عنصری سازنده نبوده و منصوریان هم مترصد فرصتی است تا این بازیکن را به سمت نیمکت سوق دهد تا شاید بازیکنان آماده‌تر جای او را بگیرند. سرمربی استقلال قدری هم با شجاعیان تعارف دارد و از سویی هنوز درباره نیمکت‌نشین کردن این بازیکن به قطعیت کامل نرسیده است اما اگر اوضاع به همین منوال پیش برود آقا داریوش باید نشستن روی نیمکت استقلال را هم تجربه کند.

استقلال در حالی رخ در رخ سایپا قرار می‌گیرد که خسرو حیدری را همچون بازی قبل در اختیار ندارد. این بازیکن با مصدومیت مواجه است و هنوز زمان دقیقی برای بازگشت او اعلام نشده است. غیبت حیدری شاید در نگاه اول مشکلات آنچنانی را پیش روی استقلال قرار ندهد اما این موضوع موجب تداوم حضور داریوش شجاعیان در ترکیب استقلال خواهد شد.

بازیکنی که در 3 بازی استقلال نمایش خوبی نداشته و با انتقادهای بسیاری مواجه بوده است.

شجاعیان که با قیمتی قابل توجه به استقلال آمد و سران باشگاه برای راضی کردن هواداران تنها مبلغی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان بابت حق رضایتنامه این بازیکن پرداخت کردند، تا به امروز نتوانسته نقش یک هافبک آزاد تاثیرگذار را در استقلال به خوبی ایفا کند. این وضعیت می‌تواند ناشی از عوامل بسیاری باشد. شاید شجاعیان هنوز به لحاظ روحی و روانی با شرایط بازی در استقلال خو نگرفته باشد و شاید روش بازی استقلال طوری است که شرح وظایف او چندان مشخص نیست. شاید هم اساسا شجاعیان به اندازه‌ای که بزرگ شده ظرفیت‌های فنی ندارد که البته این استدلال هنوز مورد تایید نیست و قدری زمان می‌برد تا درباره میزان توانایی‌های این بازیکن به نتیجه‌گیری کلی برسیم.

شجاعیان اما زمان آنچنانی برای اثبات خود ندارد و اگر از فرصت‌های پیش‌رو نهایت بهره را نبرد بی شک در استقلال نیمکت‌نشین خواهد شد و منصوریان ناچار می‌شود از گزینه‌های دیگر در پست او بهره بگیرد.

بدون شک اگر حیدری شرایط بازی در ترکیب استقلال را داشت، شاید از همین بازی شجاعیان به نیمکت منتقل می‌شد اما ادامه غیبت‌های شماره ۲ آبی‌ها موجب شده دوباره این شانس برای شجاعیان ایجاد شود تا در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود. شجاعیان اکنون در وضعیتی است که حتی بازیکن جوانی همچون مهدی قائدی هم می‌تواند ادامه حضورش در ترکیب اصلی استقلال را به مخاطره بیندازد و او باید از بازی آتی نهایت بهره را ببرد و به قول معروف میخش را در ترکیب استقلال به زمین بکوبد.

تبعات بازی دادن به پادو

بازگشت پادوانی نیز معادلات ترکیب استقلال را احتمالا با تغییراتی مواجه خواهد کرد.

اگر منصوریان تصمیم به بازی دادن پادو داشته باشد باید یکی از میان حسینی یا منتظری نیمکت نشین شود. درباره این دو نظرات متفاوت است. منتظری در بازی‌هایی که برای استقلال انجام داده چندان به لحاظ بدنی آماده نشان نداده است. گرچه پژمان به لحاظ تجربی عنصری مهم و تاثیرگذار محسوب می‌شود و در بازی‌های بزرگ آتی می‌تواند نقش یک لیدر تمام عیار را در خط دفاع استقلال بازی کند و در بسته ماندن دروازه آبی‌ها سهمی مهم داشته باشد. این منتظری اما با آن منتظری آرمانی فاصله دارد و اگر منصوریان تصمیم به نیمکت‌نشینی‌اش بگیرد، چندان عجیب نیست. البته در این برهه به نظر می‌رسد که منصوریان همچنان به تداوم حضور این بازیکن در قلب خط دفاع تاکید داشته باشد که اگر این رویه ادامه یابد، حسینی می‌تواند گزینه تعویض شدن باشد که درباره حسینی هم بزرگان استقلال به منصوریان گفته‌اند تا جایی که می‌تواند این مدافع را در ترکیب حفظ کند تا در آینده‌ای نه چندان دور استقلال صاحب مدافعی جوان اما باتجربه باشد. در نتیجه کار برای انتخاب زوج قلب دفاع سخت می‌شود و شاید در نهایت شاهد نیمکت‌نشینی پادو در بازی با سایپا باشیم. به هر حال آنچه مسلم است اینکه استقلال امروز به دلیل تعدد بازیکن همواره با این معماهای پیچیده ترکیب مواجه است و در هر بازی شاهد نیمکت‌نشینی بازیکنانی خواهیم بود که هر یک برای تیم‌های متوسط لیگ می‌توانند نقشی محوری ایفا کنند.

توفیق اجباری برای یعقوب

همه می‌دانند که منصوریان پیش از شروع لیگ برای حفظ یعقوب کریمی دچار تردید‌های بسیاری بود و قصد داشت نام این بازیکن را از لیست استقلال کنار بگذارد. در نهایت اما سرمربی استقلال تصمیم به حفظ این بازیکن که محصول آکادمی باشگاه استقلال است، گرفت تا کریمی شانس بازی در استقلال را داشته باشد. گرچه اسمش را حالا که میلاد زکی‌پور مصدوم شده نمی‌شود شانس گذاشت و یعقوب کریمی بیشتر به عنصری لازم و بایدی در ترکیب استقلال بدل شده و منصوریان بر حسب نیاز به این بازیکن در پست دفاع چپ بازی می‌دهد. بدون شک اگر کریمی هم قدر فرصت‌هایی که در اختیارش قرار می‌گیرد را خوب بداند، می‌تواند به بازیکنی کلیدی در ترکیب استقلال بدل شود. چیزی که از او در بازی با تراکتورسازی دیدیم اینگونه بود که منصوریان هم درباره‌اش گفت: «از بازی یعقوب راضی ام.»

اسماعیلی برسد جای شجاعیان تنگ‌تر می‌شود

فرشید اسماعیلی هم از جمله مصدومانی است که در تمرین‌های روزهای اخیر حضوری فعالانه در ترکیب استقلال داشته است. این بازیکن اما به دلایلی هنوز آماده حضور در ترکیب نیست اما گفته می‌شود از هفته‌های آتی می‌تواند استقلال را یاری کند. با بازگشت اسماعیلی به طور قطع جا برای شجاعیان تنگ‌تر می‌شود. البته شجاعیانی که در ۳ بازی نخست لیگ دیدیم وگرنه حتی یک درخشش هم کافی است تا این بازیکن حضورش در ترکیب هفته‌های آینده استقلال را هم تضمین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      چرا واسه خودت شعر تلاوت میکنی. کدوم انتقادها از بازی شجاعیان هست؟ ما که ازش راضی هستیم. شما لابد بخاطر رضایت ماها ناراضی هستی

    • بدون نام

      والا خیلی هم خوب و جنگنده و تکنیکی بازی میکنه ما راضی ایم.

    • شاهین

      چرا حرف الکی میزنی لنگی پاس گل بازی قبلی رو شجاعیان داد داری می سوزی

    • ariya

      چراحرف بدون سندمیزنی این چه انتقادپست وبی ارزشیه؟ 3تاانتقادالکی کردی، 1، همه ازبازی شجاعیان رضایت کامل دارند، 2، منتظری که حتی دقیقه 90بازی استارت میزنه وتوی محوطه جریمه حریف موقعیت درست میکنه چطورازلحاظ بدنی آماده نیست؟ 3، خسروحیدری دفاع راست میاد نه هافبک، 4، کریمی هم درحدخودش خوب هست

    • بدون نام

      این خبر باش تلافی هرچی شایعه واسه منشا در آوردین البته که کیسه این چییا حالیش نیس

    • بدون نام

      چرا آنالیز مسخره میکنی.والا از همه یهتر بازی میکنه.

    • جکسون مارتینز

      عزیزم اتفاقا بهترین بازیکن ما تو این سه تا بازی بوده

    • بدون نام

      به این متن لنگی اهمیت ندیدسروران تمام تلاششون نابودکردن سرورشونه

    • روزبه لاهیجان

      نمیدونم با این بازی ها و توجه با سوابق بازیکن ها در تیم های سابق شون چطور به ذهن منصوریان نرسیده که ؛
      پست شجاعیان و بیت سعید رو باهم عوض کنه ،
      شجاعیان اگه بشه وینگر راست و بیت سعید بشه وینگر چپ ،این دو بازیکن میتونند توانایی هاشون رو نشون بدن و یه روح تازه به استقلال دمیده میشه ،امیدوارم و ایضا آرزو میکنم چنین ایده ای به ذهن منصوریان رسوخ پیدا کنه ،فکر کنم باید برم بالاخره اکانت اینستاگرام درست کنم تا بلکه بشه به گوش داش علی رسوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج