اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۲۴۵۲
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

فدراسیون، فیفا را دور می زند؟

داستان مسعود شجاعی و احسان حاج صفی هر روز وارد فاز جدیدی می شود.

روزنامه هفت صبح: داستان مسعود شجاعی و احسان حاج صفی هر روز وارد فاز جدیدی می شود. با اینکه فدراسیون فوتبال در پاسخ به نامه فیفا اعلام کرده که هیچ محرومیتی دو بازیکن ایرانی پانیونیوس را تهدید نمی کند اما اشتباه است اگر فکر کنیم قضیه به همین سادگی تمام می شود. جدا از اینکه کره و قطر - دو همگروه تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی - خواهان برخورد با فدراسیون فوتبال شده اند، رسانه های آلمانی هم علاقه خاصی به حذف شاگردان کی روش از حضور در جام جهانی روسیه پیدا کرده اند. حتما در جریان هستید که چند روز قبل روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ در گزارشی به قلم کریستوفر بکر خواستار برخورد فیفا با تصمیم ایران مبنی بر محروم کردن احسان و مسعود شد. بکر که یکی از معروفترین ورزشی نویسان آلمان است در گزارشش از فیفا خواسته بود که جلوی حضور ایران در جام جهانی را بگیرد. او ۴-۳ روز قبل گزارش جدیدی نوشته و افشا کرده که سه نماینده پارلمان آلمان به فیفا نامه زده اند و از فدراسیون جهانی خواسته اند که ماجرای محرومیت حاج صفی و شجاعی را به طور جدی پیگیری کند و اگر امکانش هست ایران را از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ محروم کند.

دو بازی آخر بدون لژیونرها؟

ضمیمه ورزشی روزنامه همشهری در شماره دیروز خود مدعی شده که توضیح فدراسیون فوتبال درباره شخصی بودن اظهار نظر محمدرضا داورزنی فیفا را قانع خواهد کرد. مهدی تاج و همکارانش جدا از برخورد منطقی با ماجرای بازی کردن شجاعی و حاج صفی جلوی مکابی اسرائیل در لیگ اروپا، حالا به دنبال راه جدیدی هستند تا هم فیفا را راضی کنند هم اینکه ماجرای محرومیت شجاعی و حاج صفی - که عده ای خواهان آن هستند - را به شیوه خودش حل کند. دیروز یک سایت انگلیسی زبان که با دید سیاسی به اخبار ایران نگاه می کند در گزارشی مدعی شده فدراسیون فوتبال قصد دارد از کی روش بخواهد برای دو بازی مقابل کره جنوبی و سوریه که نتیجه شان در صعود تیم ملی تاثیری ندارد، تیم ملی را با ترکیبی جدید و بدون لژیونرها به میدان بفرستد. این موضوع هم باعث عدم حضور شجاعی و حاج صفی در تیم ملی می شود هم اینکه فیفا هم بهانه و مدرکی برای گیر دادن به ایران پیدا نخواهد کرد.

سایت مربوطه البته در ادامه گزارشش اعلام کرده که بر سر اجرایی شدن این موضوع دو مانع وجود دارد. مانع اول، کارلوس کی روش است که دوست ندارد رکورد خوبش جلوی کره از دست برود و می خواهد با تمام قوا به این کشور سفر کند و به همین دلیل بعید است قید استفاده از لژیونرها را بزند. مانع دوم هم واکنش ملی پوشان به این ماجرا است چرا که شایعه شده چند نفر از شاگردان کی روش به سرمربی تیم ملی گفته اند که اگر در فهرست بعدی خبری از شجاعی و حاج صفی نباشد،آنها هم ترجیح می دهند که در تیم ملی بازی نکنند( البته بعید است این شایعه صحت داشته باشد چون کی روش آدمی نیست که به همین راحتی به کسی باج دهد). به هر حال تا زمانی که فهرست تیم ملی برای دو بازی آخرش در مرحله انتخابی جام جهانی اعلام نشده گمانه زنی های زیادی درباره سرنوشت حاج صفی و شجاعی در تیم ملی انجام خواهد شد و باید دید نهایتا فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در قبال دو بازیکن ایرانی پانیونیوس خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m

      عجب دردسری درست کرده این داور زنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دردسر رو دو نفر نادون دیگه درست کردن

      • بدون نام

        داور زنی هم حرفی نمیزد عملا همین اتفاق می افتاد و باز عزیزان وطن فروشی خبر را به فیفا میرساندند تا تلاش کنند ایران را محروم کنند و عقده هایشان تسکین یابد. اما دردسر ! انگار یاده تان رفته چه کسانی در برابر تیم اسراییلی به میدان رفتند ( وباختند!!!) درحالیکه که میدانستند عواقب سنگینی برایشان خواهد داشت

      • بدون نام

        .فدراسیون، فیفا را مثل آب خوردن دور می زند؟

        غصه نخورید راه پیچوندن فیفا رو همه بلدن فوقش اینه که بازیکنا خودشون از تیم ملی خدافظی میکنن یا تاندونشون درد میکنه یا به تاکتیک تیم نمیخورن یا بازیکن بهتر تو پستشون داریم یا زنش اجازه نداده بره تیم ملی یا هزار تا دلیل دیگه

    • بدون نام

      داورزني سنگي به چاه انداخته صدعاقل نميتونند درش بيارندخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو تا نادون انداختن

    • بدون نام

      توضیح فدراسیون فوتبال درباره شخصی بودن اظهار نظر محمدرضا داورزنی فیفا را قانع خواهد کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج