۵۸۸۲۷۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

این بازیکنان نا‌ آماده، این منصوریان تعارفی

بازکردن گره استقلال چندان سخت نیست. کافی است منصوریان تعارف را کنار گذاشته و بازیکنانی که از نظر فنی برای تیمش کارآمد نبوده‌اند را از ترکیب اصلی کنار بگذارد.

ایران ورزشی: بازکردن گره استقلال چندان سخت نیست. کافی است منصوریان تعارف را کنار گذاشته و بازیکنانی که از نظر فنی برای تیمش کارآمد نبوده‌اند را از ترکیب اصلی کنار بگذارد. استقلالی که اکنون در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفته محصول بازی گرفتن از بازیکنان نا آماده است؛ مردانی که شاید منصوریان گول ظاهر، نام و عقبه‌شان را خورده است.

موفقیت در فوتبال امروز دنیا اما با این سیاق به دست نمی‌آید و آن گروه از مربیان به کامیابی می‌رسند که تیم را با بازیکنان با انگیزه و آماده آرایش کنند.

در استقلال امروز مردانی همچون منتظری، جباری و حتی مهدی رحمتی را فاقد آمادگی می‌بینیم. بازیکنانی که پیش‌ترها استقلال را به فتوحاتی رسانده بودند که شاید هم سرمربی استقلال هنوز خیال می‌کند تیمش می‌تواند به واسطه هنر این مردان به جایگاه رفیعی در لیگ برسد، که البته این افکار با واقعیت همخوانی ندارد و او باید این حقیقت تلخ را دریابد که نمی‌تواند با این نام‌ها از چالش بیرون بیاید.

فقدان انگیزه نیز یکی دیگر از عمده مشکلات استقلال است و صرفا نباید به این نام‌ها اشاره داشت.

حسن بیت سعید در استقلال امروز بدل به بازیکنی بیکار و بی اثر شده، در حالی که همین بازیکن فصل پیش یک تنه بخش اعظمی از بار استقلال خوزستان را به دوش می‌کشید. حال چه می‌شود که بیت سعید بعد از سه، چهار ماه در استقلال بدل به یک بیکاره محض می‌شود را باید در شیوه تمرینات و مسائل روانی جست‌وجو کرد.

بی شک در استقلال کار روانی و انگیزه‌سازی نیز به خوبی انجام نشده که بازیکنانی همچون بیت‌سعید حتی قادر به ارائه نیمی از توانایی‌های فنی فصل پیش خود هم نیستند. داریوش شجاعیان که با رقمی اعجاب‌انگیز به استقلال آمد نیز در استقلال به مهره‌ای گیج و سردرگم بدل شده است.

عملکرد این شجاعیان نیز می‌تواند نتیجه تمرین‌های ناقص و نقص‌های روحی و روانی باشد. از امید نورافکن نیز چیزی نمی‌بینیم. بازیکنی که فصل پیش با آن جسارت و آمادگی‌اش چشم‌ها را گرد می‌کرد. آیا علیرضا منصوریان از خود پرسیده است که با نورافکن چه کرده که فرسنگ‌ها با آن امید آماده و پرانگیزه فاصله گرفته است؟

منصوریان برای ساختن تیم مورد نظر فقط یک راه پیش رو دارد؛ حل همه این مسائل. حتی باید افکار، ایده‌ها و تمایلات خود را از نو بسازد. او در درجه نخست باید به فکر آتیه کاری‌اش در استقلال باشد نه اعتبار بازیکنان تمام شده‌ای که با بازگشت به استقلال تنها در پی احیای خود بوده‌اند. منصوریان باید خودش را در اولویت قرار دهد. او سرمربی استقلال است؛ یعنی اول شخص و اول تصمیم گیرنده این باشگاه در حوزه فنی که باید پاسخگوی نتایج باشد. فردا اگر استقلال در باتلاق بیشتر فرو برود باز هم منصوریان است که سیبل انتقاد می‌شود، نه جباری، نه منتظری، نه حتی رحمتی و شجاعیان و نورافکن و بیت سعید. درست مانند همین ایام که می‌بینیم به رغم ضعف‌های مشهودی که درشیوه بازی برخی بازیکنان وجود دارد اما تیر انتقاد‌ها پی‌درپی به او می‌خورد. سرمربی استقلال به واقع اگر به دنبال توفیقی دوباره با این تیم است باید ضرورت را جایگزین اجبارکند. این رمز موفقیت استقلال منصوریان است. انتخاب ضرورت‌ها به جای اجبار. کنار زدن تعارف‌ها و انتخاب‌هایی برخاسته از
آینده نگری.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه مربی خوب نگرفتن تا تو این تعطیلات تیم رو جمع و جور کنه
      همانطور که پارسال بعد از تعطیلات تغییری در استقلال نمیدیدیم بعید میبینم بازم شاهد بازی خوبی بعد از این تعطیلات ازش ببینیم.ایندفعه اگر اینطور شد نه مربی نه بازیکنان نه فدراسیون و نه داوران مقصرند.بلکه مقصر اصلی مدیریت باشگاه میباشد و باید قبل از مربی اونا استعفا بدن از تیم برن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج