اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۸۹۲۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال دور از دروازه حریف بازی می کند

از مجتبی جباری یک خاطره در ذهن داریم؛ خاطره‌ای مربوط به روزهایی که به تیم ملی دعوت می‌شد و شوق کار با کی‌روش او را به وجد آورده بود.

ایران ورزشی: از مجتبی جباری یک خاطره در ذهن داریم؛ خاطره‌ای مربوط به روزهایی که به تیم ملی دعوت می‌شد و شوق کار با کی‌روش او را به وجد آورده بود. پرسش ما از جباری این بود: «از کی‌روش چه چیز تازه‌ای یاد گرفتی که در بازی تو تاثیر عمیقی ایجاد کرده؟» او برای ما یک مثال زد: «همیشه فکر می‌کردم که به عنوان یک هافبک باید نقش پاسور و بازیساز را داشته باشم و برایم پاس گل دادن اولویت بود و از این مساله لذت می‌بردم. اما کی‌روش یک روز مرا صدا زد و برایم از فلسفه بازی گفت که در آن گل زدن و پیروز شدن هدف نهایی است. او به من گفت که تو تلاش می‌کنی تا به دیگران پاس بدهی تا آنها گل بزنند. خب چرا خودت گل نزنی؟ کی‌روش از من خواست که بیشتر وارد محوطه جریمه شوم تا با نزدیک‌تر شدن به دروازه، بخت و اقبال گلزنی پیدا کنم. این توصیه کی‌روش باعث شد تا از آن به بعد هم در تیم ملی و هم در لیگ بیشتر گل بزنم و چند هفته متوالی (برای استقلال) گل زدم.»

این حرف‌های جباری می‌تواند گره‌ای از کار استقلال را باز کند، اگر به مهدی قائدی بفهمانند که با تکنیک و سرعت خوبش چه کارها که نمی‌تواند در زمین انجام دهد. مهدی قائدی پدیده این فصل استقلال در لحظاتی که بازی این تیم گره خورد از سوی منصوریان به زمین فرستاده شد. دقت در بازی قائدی یک مساله را نشان می‌دهد که می‌تواند برای منصوریان و خود قائدی مهم باشد. این بازیکن در عمده صحنه‌هایی که پا به توپ می‌شد، از تکنیک و قدرت دریبل‌زنی‌اش بهره می‌گرفت اما از محوطه جریمه دور بود و حوالی خط طولی و نقطه کرنر تلاش می‌کرد تا مدافعان روبه‌رویش را دریبل بزند که بازده لازم را برای خودش و استقلال به همراه نداشت. اما قائدی در بازی مقابل پدیده متفاوت از دیگر بازی‌ها به محوطه جریمه وارد شد و دفاع حریف را آشفته کرد.

در آن منطقه او چند پاس خوب به مهاجمان استقلال داد و یا در موقعیت‌هایی قرار گرفت که پا عوض کردن و تکنیک بالایش باعث می‌شد تا مدافعان پدیده سردرگم شوند و ممکن بود که این بازیکن از آنها پنالتی بگیرد. خلاصه اینکه خاطره‌ای که جباری از توصیه‌های کی‌روش برای ما تعریف کرد، در خصوص قائدی جوان و کم تجربه هم می‌تواند موثر باشد تا استقلال که این روزها با چالش و بحران گل زدن مواجه شده، موقعیت‌های بیشتری خلق کند و تهدیدی جدی‌تر برای دروازه حریفان داشته باشد.

5 بازی از لیگ گذشته و استقلال در باز کردن قفل دروازه‌ها با مشکل مواجه است. یکی از ایرادهایی که در بازی استقلال دیده می‌شود، دور بودن بازیکنان این تیم از محوطه جریمه و محدوده خطر است.

مهاجمان استقلال و هافبک‌های تکنیکی این تیم مثل جباروف، شجاعیان، قائدی و حتی جباری از محوطه جریمه (به تعبیر کی‌روش منطقه باکس) فاصله دارند و همین عامل باعث می‌شود تا آنها ضربه به دروازه کمتری داشته و یا مدافعان حریف را کمتر در موقعیت خطا و پنالتی دادن قرار دهند.

داریوش شجاعیان در بازی با پدیده دریبل‌های قشنگی زد و حرکات تکنیکی خوبی داشت اما پس از دریبل‌ها سرنوشت توپ چه شد؟ تمام تلاش و تکنیک او با یک پاس در عرض به میانه زمین تباه شد.
***
  1. علیرضا منصوریان که بر اساس گفته‌هایش سخت مشغول کار و تحلیل بازی تیمش و بازیکنان حریف است، اگر نگاهی به شعاع حرکتی مهاجمان و هافبک‌های هجومی‌اش بیندازد و ارزیابی کند که آنها در کدام منطقه زمین تحرک داشته‌اند، شاید برای بازی‌های بعدی به نتایج خوبی برسد. نتایجی که هم مشکل گل نزدن‌های استقلال را حل کند و هم برای بازیکنانی نظیر شجاعیان، قائدی، شهباززاده، بیت سعید و مشابه توصیه‌های کی‌روش را داشته باشد که در آینده فوتبالی این بازیکنان موثر واقع شود و آنها را به فلسفه و اصل بازی که در آن هدف گل زدن و پیروز شدن است، آگاه سازد.

بی‌شک منصوریان و دستیار خارجی‌اش (میک) این مباحث را بهتر از ما درک می‌کنند و اما شاید جرقه‌ای کوچک در ذهن آشفته سرمربی آبی‌ها کافی باشد تا راه خروج از بحران را پیدا کند و در این مدت - ۲۰ روز تعطیلی لیگ - با کار کردن روی این مسائل تیم متفاوتی را مقابل پارس جم در شروع دوباره لیگ به زمین بفرستد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بایرن _تاج _ میلان

      بایا بسه دیگه قائدی قائدی همون مونده امید جون به یه بچه ۱۷ ساله باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج