adexo3
۵۹۱۵۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آزمایش کی‌روش شبه‌جزیره را به خطر می‌اندازد

ایران امروز در اولین دیدارش پس از صعود به جام جهانی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

روزنامه شرق: ایران امروز در اولین دیدارش پس از صعود به جام جهانی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. ٢٢ خرداد بود که ایران موفق شد با پیروزی ٢ بر صفر مقابل ازبکستان صعودش به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه را جشن بگیرد؛ صعودی زودهنگام و مقتدرانه. دیدار امروز کره‌جنوبی- ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول یک بازی بدون دغدغه برای ایران و یک نبرد مرگ و زندگی برای کره‌جنوبی است. در مقدماتی جام جهانی ٢٠١٤ دو تیم در اولسان به مصاف هم رفتند، آن‌موقع کره‌جنوبی چندان استرس صعود نداشت و نتیجه بازی برای ایران حکم مرگ و زندگی را داشت.
کره‌جنوبی اگر امروز برنده نشود با جام جهانی فاصله می‌گیرد. این مورد نشان می‌دهد که چه بازی سختی در انتظار ایران است. در دو گروه شش تیمی آسیا دو تیم مستقیما راهی جام جهانی می‌شوند و تیم سوم به بازی‌های پلی‌آف خواهد رفت. در گروه A آسیا پس از ایران ٢٠امتیازی که پیش از این اول شده و صعود کرده، کره‌جنوبی و ازبکستان به‌ترتیب با ١٣ و ١٢ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. از آنجا که بازی آخر دو تیم مقابل هم در تاشکند برگزار می‌شود، کره‌جنوبی اگر در بازی مقابل ایران نتیجه نگیرد کاملا خود را به خطر می‌اندازد. برد کره‌جنوبی اگر با شکست ازبکستان در چین همراه شود کره‌جنوبی می‌تواند امروز در سئول جشن صعود بگیرد. در این گروه سه تیم سوریه، قطر و چین هم کورسوی امیدی به سوم‌شدن دارند.

رونمایی از قدوس

ایران برای بازی امروز اهدافی دارد و این دیدار می‌تواند یک بازی تدارکاتی مناسب باشد. یوزهای ایرانی می‌خواهند به روند شکست‌ناپذیری‌شان و گل‌نخوردن در دیدارهای انتخابی ادامه دهند. ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در چهار بازی قبلی خود با کره‌جنوبی، این تیم را یک‌ بر صفر شکست داده و حالا در پی برد پنجم است. کی‌روش دیروز در این‌باره گفت: «دوست دارم روند بدون شکست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ پیدا کند. هرچند می‌دانم این بار شاید شرایط دشواری در انتظار ما باشد. بهترین تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم کره‌جنوبی را شکست دهیم. ما از این تیم شناخت کامل داریم و می‌دانیم تا الان ۱۱ گل زده‌اند که ۹ گل آن در چهار بازی اخیر بوده است و در تمام بازی‌های خانگی هم پیروز شده‌اند اما ما هم ایران هستیم و رکوردهای خودمان را داریم. امیدواریم با ارائه فوتبالی خوب و برتر، کره را شکست دهیم. درواقع وظیفه داریم امروز پیروز شویم».

محک‌زدن بازیکنان هدف دیگر کی‌روش در این بازی است. سرمربی پرتغالی ایران چند بازیکن باتجربه مثل مسعود شجاعی و پژمان منتظری را دعوت نکرده است، البته گفته شده دلیل دعوت‌نشدن شجاعی میدان‌دادن به جوان‌ترهاست و نه اتفاقات اخیر. بازی امروز فرصتی برای محک‌زدن بازیکنانی مثل سامان قدوس، روزبه چشمی و امید نورافکن است. قدوس، بازیکن سوئدی- ایرانی پس از درخشش در لیگ سوئد و دیدارهای انتخابی لیگ اروپا نظر مثبت کی‌روش را جلب کرد. این مهاجم-هافبک ٢٣ساله در شرایطی که در دو دیدار دوستانه هم برای سوئد به میدان رفته بود، ترجیح داد ایران را انتخاب کند و برای حضور در جام جهانی ٢٠١٨ شانس داشته باشد. به احتمال فراوان امروز از او استفاده خواهد شد. بازگشت علیرضا حقیقی هم دیگر نکته مهم فهرست تیم ملی است. سردار آزمون در این بازی دواخطاره و محروم است و فرصت به دیگر مهاجمان خواهد رسید. در آن‌سوی میدان کره‌جنوبی تغییرات فراوانی خواهد داشت. نتایج ضعیف کره‌جنوبی در بازی‌های قبلی موجب شد تا این تیم سرمربی خود را عوض کند. شین تائه یونگ کره‌ای جانشین اولی اشتلیکه آلمانی شد. یونگ یک خانه‌تکانی اساسی در تیمش انجام داد. او ۱۲ بازیکن از ۲۳ بازیکن حاضر در دیدار آخر کره‌جنوبی مقابل قطر را که با باخت این تیم همراه شد، به تیم ملی دعوت نکرده است. کی‌روش دیروز عنوان کرد افکار سرمربی کره‌جنوبی برای او کمی ناشناخته است. سرمربی کره پیش از اين دیدار ضمن دعوت هواداران به حضور در ورزشگاه قول داد که ايران را شکست می‌دهد.
«می‌خواهیم مقابل ایران توان و قدرت کره‌جنوبی را نشان دهیم. از هواداران انتظار دارم به استادیوم بیایند. بدون شک برابر ایران برنده خواهیم شد و سه امتیاز مسابقه را کسب خواهیم کرد. مطمئنم تمام مردم کره انتظار دارند ما تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را شکست دهیم. دو بازی پیش‌ِرو داریم که هر دوی آنها دشوار هستند. نمی‌خواهیم کار را به تاشکند بکشانیم چون در آنجا بازی سخت‌تری خواهیم داشت. ایران هم تیمی نیست که به‌راحتی اجازه دهد ما فوتبال خودمان را بازی کنیم ولی من حتم دارم که سه امتیاز مسابقه با ایران را کسب خواهیم کرد». کره‌جنوبی شش سال است نتوانسته ایران را ببرد. در دو دیدار دیگر این گروه به صورت هم‌زمان چین میزبان ازبکستان است، سوریه هم به مصاف قطر می‌رود. پس از انجام بازی‌های امروز یک هفته از دیدارهای انتخابی می‌ماند که سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج