اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۱۸۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۱۳ بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (۱)

گزارشی درباره سیاست عجیب برخی بازیکنان در پنجره نقل و انتقالات.

وبسایت نود: رفتن از پورتسموث به رئال مادرید؟ از کویینز پارک رنجرز به میلان؟ از برزیل به میدلزبورو؟ این نقل و انتقالات در ابتدا بسیار عجیب به نظر می رسد. حال کوین استوارت، مقاله نویس سایت فورفور تو، نگاهی به این نقل و انتقالات عجیب و غیر معمول در فوتبال انداخته است:

نفر اول این لیست پائولینیو برزیلی ۲۹ ساله است که به تازگی به بارسلونا پیوسته است. او با مبلغ چهل میلیون یورو از سوپر لیگ چین به بارسلونا آمده که این انتقال باعث تعجب و ناراحتی بسیاری از طرفداران بارسا و حتی بنابر شایعات بعضی از بازیکنان این تیم کاتالونیایی نیز شده است. انتقال او به بارسلونا یکی از عجیب ترین انتقالات تاریخ فوتبال خواهد بود. پائولینیو که سابقه ۴۱ بازی در تیم ملی کشورش را نیز دارد، با تیم ویلنیوس لیتوانی بازی در قاره سبز را شروع کرد، او سپس به لهستان رفت و بعد از آن به کشورش برگشت و در سه تیم بازی کرد، که صراحتا می توان گفت دو مورد از آن ها کوچک و گمنام بودند. پائولینیو یک دوره بسیار ضعیف را در لیگ برتر با تاتنهام گذراند و بعد به گوانگژو در لیگ چین پیوست. پائولینیو خود را به عنوان یک جنگجو در دنیای فوتبال می نامد اما باید بدانید این مرد در لیتوانی و لهستان موفق به درخشش نشد.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

نفر دوم این لیست عادل تارابت است. تارابت یک معما در دنیای فوتبال است. این بازیکن مراکشی بدون شک با استعداد است، اما استعداد او زیر سایه رفتارها و تنبلی اش قرار گرفته است. تارابت نمی تواند روند خوب خود را حفظ کند. او در تیم لنس به عنوان بازیکن رزرو (سکونشین) کار خودش را آغاز کرد، اما در ادامه توانست جایگاه خود در ترکیب اصلی را به دست آورد و مورد توجه باشگاه تاتنهام قرار گرفت. او ابتدا با یک قرارداد قرضی با حق خرید به وایت هارت لین پیوست. اما داستان کمی دیوانه وار شد. تارابت نتوانست نظر سران باشگاه لندنی را جذب کند و قبل از آن که به کویینز پارک رنجز بپیوندد، دو بار به این تیم قرض داده شده بود. تارابت نمایش های خوبی در این تیم داشت و به عنوان بهترین بازیکن لیگ چمپیونشیپ در فصل ۲۰۱۰/۱۱ برگزیده شد. اما این پیشرفت ها بی نتیجه بود و هری ردنپ را راضی نکرد تا او را تاتنهام بازگرداند، ردنپ معتقد بود که عادل تارابت بسیار چاق است. او بعد از آن به فولام و در یک انتقال عجیب به عنوان بازیکن قرضی به میلان پیوست. این هافبک تهاجمی توانست چهار گل برای روسونری به ثمر برساند و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان نیز بازی کند، اما هیچ وقت نتوانست نظر مساعد مدیران میلان را برای دائمی کردن قراردادش جلب کند و بعد از آن نیز کویینز پارک رنجرز را ترک کرد و به بنفیکا پیوست. او در حال حاضر به عنوان بازیکن قرضی در جنوا به سر می برد و در این تعطیلات امیدوار است تا به اوج آمادگی برسد.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

نفر سوم این لیست هالک است. هالک غول پیکر در ابتدا به ویتوریا برزیل پیوست و بعد از آن در سال ۲۰۰۵ به تیم صدر جدول ژاپنی، کاوازاکی فرونتیل پیوست. او در آن زمان ۱۹ سال سن داشت. سپس هالک به تیم کانسدل و توکیو قرض داده شد و البته قرارداد قرضی اش در توکیو تبدیل به قرارداد دائمی شد. او در تیم توکیو وردی مورد توجه پورتو قرار گرفت. از آن زمان، هالک دورانی طلایی را در پورتو گذراند، سپس در سال ۲۰۱۲ به زنیت پیوست و در سال ۲۰۱۶ نیز به شانگهای در سوپر لیگ چین رفت. با توجه به سطح پایین لیگ چین، هالک هنوز هم به تیم ملی برزیل دعوت می شود. هالک اکنون سی و یک ساله است و مقصد بعدی احتمالی او جایی است که به وی دستمزدی بالا پیشنهاد بدهد.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

نفر چهارم این لیست کولین کاظم ریچاردز است. این بازیکن متولد شرق لندن در سن پانزده سالگی برای اولین بار برای باری به میدان رفت و در ۳۰ بازی فقط توانست ۳ گل به ثمر برساند، اما کولین هیچ گاه از شرایط بد و غیر معمول خودش در آن جا خجالت زده نبود. این مهاجم که در محله لیستونستون به دنیا آمده است، در سال ۲۰۰۵ به برایتون پیوست. این انتقال حدود دویست و پنجاه هزار پوند برای برایتون هزینه داشت که این مبلغ از جایزه رقابت کوکاکولا کاپ، پرداخت شد. سال بعد او با صد و پنجاه هزار پوند به تیم لیگ برتری شفیلد یونایتد پیوست و توانست زیر نظر نیل ورناک پیشرفت کند ولی با تصمیمی عجیب به فنرباغچه پیوست. او می توانست اولین بازی رسمی خودش در لیگ ترکیه را زودتر انجام دهد، اما این آغاز ماجرای پر حاشیه این بازیکن بود. در سال ۲۰۱۰ او به باشگاه تولوز در لیگ فرانسه قرض داده شد. در ژانویه ۲۰۱۱ قراردادش با فنرباغچه فسخ شد و به باشگاه گالاتاسرای پیوست. کولین بعد ها به بلکبرن و المپیاکوس پیوست و در سال ۲۰۱۳ با یک قرارداد دائمی به بورسااسپور منتقل شد. این انتقال در نهایت باعث شد تا او به صورت قرضی به فاینورد بپیوندد و توانست با درخشش در این تیم صاحب قرارداد دائمی شود. اما اوضاع برای او به خوبی در روتردام پیش نرفت. یک مشاجره با یک خبرنگار کافی بود تا او به لیست سیاه جیوانی فن برونکوست برود. او برای یک نیم فصل به سلتیک پیوست. در ادامه ریچاردز به برزیل که محل تولد همسرش نیز است، رفت و بعد از یک دوره موفق در کوریتیبا، به کورینتیانس پیوست.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

حال به سراغ پنجمین نفر این لیست یعنی آساموا جیان می رویم.

او خیلی سریع توانست در تیم شهرش اسمی برای خودش دست و پا کند و در سن هفده سالگی به اودینزه ایتالیا بپیوندد. این یک انتقال به موقع و خوب برای یک استعداد جوان آفریقایی به شمار می رفت. اما از آن جا به بعد دوران بازیگری اش اصلا عادی نبود و خیلی نوسان داشت. بعد از سقوط به دسته پایین تر همراه با مودنا که به صورت قرضی در این تیم بازی می کرد، به رن فرانسه پیوست و دو سال را در این تیم گذراند و بعد از آن به ساندرلند پیوست. سپس به العین امارات قرض داده شد و در آن جا خوش درخشید. جیان به تیم های شانگهای و الاهلی دبی نیز قرض داده شد و اکنون در تیم کایسری اسپور توپ می زند.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

نفر ششم این لیست میشل باستوس است.

این وینگر برزیلی موفق شده، ده بازی ملی برای کشورش انجام دهد و در حال حاضر برای پالمیراس توپ می زند. اما میشل باستوس تمام دنیا را دور زده است. او دوران خود را در برزیل با تیم پلوتاس شروع کرد و بعد به فاینورد هلند رفت و سپس به تیم اکسلسیور قرض داده شد. این بال کناری به برزیل برگشت و با قراردادی سه ساله به پاراننسه پیوست و در آن دوره نیز به گرمیو و فیگورنس قرض داده شد. او در سال ۲۰۰۶ به لیل فرانسه پیوست و سه سال بعد به لیون رفت. باستوس در سال ۲۰۱۳ به شالکه قرض داده شد و بعد ها به العین فروخته شد. دورانش در العین زیاد دوام نشد و در اواسط همان سال به رم قرض داده شد. باستوس در سال ۲۰۱۴ به سائوپائولو بازگشت. او در حال حاضر سی و چهار سال سن دارد و در تیم پالمیراس بازی می کند.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

شاید به معروف ترین اسم این لیست رسیدیم یعنی لوکا تونی .

او در یازده سال ابتدایی دوران بازیگری اش بین تیم های متوسط و کوچک ایتالیا همچون مودنا، امپولی، فیورنزولا، لودیجیانی، ترویسو، ویچنزا، برشیا و پالرمو نقل مکان می کرد. او در فصل سال ۲۰۰۴/۰۵ همراه با سایر بازیکنان پالرمو توانستند به سری آ بازگردند سپس تونی مورد توجه فیورنتینا قرار گرفت. او در فیورنتینا موفق به زدن سی و یک گل و کسب آقای گلی شد و تبدیل به یکی از ستاره های ایتالیایی شد. فرم خوب او در ویولا باعث شد تا به بایرن مونیخ برود. تونی در آن زمان سی سال سن داشت. او در فصل اول خود در بوندس لیگا موفق به کسب عنوان آقای گلی شد و بعد ها فن خال او را به رم قرض داد. تونی بعدتر به جنوا و یوونتوس پیوست. در سن ۳۴ سالگی او به النصر امارات پیوست، اما بعد از یک فصل او دوباره به فیورنتینا برگشت و سپس سه فصل آخر فوتبالی خود را با ورونا گذراند. لوکا تونی به وضوح پرتلاش بود. او در فصل ۲۰۱۴/۱۵ توانست با ۲۲ گل آقای گل سری آ شود. تونی در سن ۳۹ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

13 بازیکن با نگرشی عجیب در نقل و انتقالات (1)

این گزارش ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج