اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۲۶۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بدترین فصل نقل و انتقالات بارسا: تابستان لعنتی

روز آخر نقل و انتقالات هم رسید و فرصت دوباره برای بارسا از دست رفت.

آی اسپورت: روز آخر نقل و انتقالات هم رسید و فرصت دوباره برای بارسا از دست رفت. آن هم در حالی که آبی و اناری‌ها مطمئن بودند که حداقل یک خرید دیگر انجام خواهند داد. اما خرید کوتینیو از لیورپول با ناکامی به پایان رسید و در نهایت تابستان به بدترین شکل برای بارسا سپری شد.

ابتدا اوضاع این طور آشفته شد که پاری‌‎سن ژرمن با پرداخت ۲۲۲ میلیون یورو رقم فسخ قرارداد نیمار او را به خدمت گرفت، اما بارسا امیدوار بود نه یک، بلکه دو خرید انجام دهد و جای خالی این بازیکن را پر کند، یعنی خرید عثمانه دمبله و فلیپه کوتینیو.

اما بدشانسی این تیم این بود که همه تیم‌‎ها می‌دانستند که برای فروش نیمار این تیم 222 میلیون یورو پول گرفته و در نتیجه برای فروش بازیکنانشان قیمت را بالا می‎بردند. یعنی بارسا با بازاری مواجه بود که در آن همه بازیکنان گران‌تر از ارزش واقعی‎شان بودند.

دورتموند ابتدا برای فروش دمبله 90 میلیون یورو می‌خواست، اما این تا زمانی بود که بارسا نیمار را در ازای 222 میلیون یورو نفروخته بود. در نهایت او در ازای 105 میلیون یورو راهی بارسا شد و تبدیل به دومین فوتبالیست گران‌قیمت دنیا شد. همچنین بارسا برای او رقم 42 میلیون یورو هم پاداش در نظر گرفته است. پاداش‌هایی که بسیاری از آن‌ها به نظر باید پرداخت شوند، برای مثال اگر بارسا در هر فصل از 5 فصل آینده راهی لیگ قهرمانان شود، یا این که اگر او بتواند 50 بازی با لباس بارسا انجام دهد.

بعد از خرید دمبله اما توجه بارسا جلب کوتینیو شد. هرچند لیورپول از ابتدا هم می‎گفت که کوتینیو فروشی نیست. پس اگر بارسا این را شنیده بود چرا باز هم برای خرید این بازیکن تلاش کرد، آن هم تا لحظه آخر؟ آیا این باشگاه از انرژی‌ای که صرف خرید مارکو وراتی کرده بود و موفق هم نبود، درس نگرفته بود؟ وراتی می‎خواست به بارسا ملحق شود، کوتینیو هم می‎خواست، اما تیم‌های هر دو بازیکن در را بستند و اجازه رفتن بازیکنانشان را ندادند.

پس چرا وقتی پاسخ منفی شنیده بودند وقتشان را تلف کردند؟ چرا هیچ گزینه دیگری نداشتند که به خدمت گیرند؟ بعد از مدت‌ها گفتند بارسا پائولو دیبالا و توماس لمار را هم می‎خواهد، اما زمانی که دیگر فرصتی برای مذاکره و خرید این بازیکنان نبود. بارسا در خرید ستاره دوم بعد از جدایی نیمار ناکام ماند. هرچه که بود کام هواداران این تیم را تلخ کرد و حالا فضا در این باشگاه شدیدا تنشی و ضد مدیران تیم است.

حداقل این خوب است که دمبله ستاره خوبی به نظر می‎رسد و احتمالا می‌تواند سال‎های طولانی در این تیم بدرخشد. مهاجم فرانسوی تنها ۲۰ سال سن دارد و در غیاب نیمار مستقیما به تیم اصلی بارسا راه پیدا می‎کند.

از خریدهای دیگر نلسون سمدو هم برای پست دفاع چپ خرید بدی به نظر نمی‎رسد، اما جرار دلوفئو که دوباره به بارسا بازگشته هنوز همان اشتباهات گذشته را تکرار می‌کند. پائولینیو هم انتخاب خوبی برای خط میانی به نظر نمی‎رسد، مخصوصا که 29 سال سن دارد و در ازای 40 میلیون یورو به تیم آمده است.

ژاوی در مصاحبه با مارکا گفت بارسا بازیکنانی در این چند سال خریده که با سیستمش هماهنگ نبوده‌اند. هنوز البته مشخص نیست سیستم والورده چیست، اما او درست می‎گوید و در دوران انریکه بازیکنانی آمدند که مناسب این تیم نبودند.

از طرفی آبی و اناری‌ها در خرید دنی سبایوس و تئو هرناندس هم ناکام بودند و بدتر این که هر دو را رقیب دیرینه‌شان، رئال مادرید، خرید. آن هم در شرایطی که این تیم ترکیبی ایده‌آل داشت و نیازی به تقویت ترکیب هم نبود. از این تیم خامس رودریگس و آلوارو موراتا جدا شدند که بازیکنان ترکیب اصلی نبودند و په‌په هم به لیگ ترکیه رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج