adexo3
۵۹۳۵۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۱ دليل ناكامی بارسا در خريد ستاره‌ها

داستان نقل‌و‌انتقالات تابستانی در باشگاه بارسلونا عجیب تمام شد.

خبرورزشی: بازار نقل و انتقالات تابستاني در اسپانيا به پايان رسيد و با ناكامي بزرگي براي بارسلونا همراه بود. مديران اين تيم موفق نشدند كه دومين ستاره بزرگ را به تيم‌شان بياورند و اين درحالي بود كه روبرت فرناندس، مدير ورزشي بارسا در هفته گذشته وعده داده بود كه در روزهاي پاياني يك يا ۲ بازيكن جديد به تيم ملحق مي‌شوند. ولي در نهايت اين اتفاق نيفتاد. سران ليورپول سرسختانه مانع از انتقال كوتينيو به بارسا شدند و پاري‌سن‌ژرمن، دي‌ماريا را به تيم كاتالان نداد و يووه حتي پيشنهاد بارسايي‌ها براي ديبالا را بررسي هم نكرد.


11 دليل ناكامی بارسا در خريد ستاره‌ها

جدايي نيمار در بازار تابستان ضربه سختي به بارسا وارد كرد و ناكامي آنها در خريد مهره‌اي ديگر به جز دمبله حالا سوژه تحليلگران فوتبال شده است. در اين مطلب 11 دليل ناكامي بارسا در بازار تابستاني را بررسي مي‌كنيم.

1- ضربه جدايي نيمار

جدايي نيمار از بارسا، نشانه عملكرد ضعيف سران باشگاه بود. تا آخرين روز، كسي متوجه جدايي قطعي نيمار نشده بود. البته بازيكنان بارسا در جريان بودند ولي به مديران تيم چيزي نگفتند. مديران وقتي متوجه شدند كه براي واكنش نشان دادن، ديگر دير شده بود و راه برگشتي نبود. آنها حتي نتوانستند براي 222ميليون يوروي عايدي از فروش نيمار، برنامه‌ريزي خاصي انجام دهند. همه باشگاه‌ها با اطلاع از پولي كه به حساب بارسلونا واريز شده بود، قيمت ستاره‌هاي مد نظر تيم كاتالان را بالا بردند. مديران بارسا در خريد پائولينيو نتوانستند حتي يك يورو هم تخفيف بگيرند و براي خريد دمبله هم رقمي نجومي را پرداخت كردند‌‌؛ بازيكني كه فصل گذشته با 15 ميليون يورو به دورتموند پيوسته بود.

2- داستان طنز وراتي

او هدف اصلي بارسايي‌ها در بازار بود‌‌؛ بازيكن مياني با DNA بارسا‌‌؛ در طول تعطيلات وراتي به مديران تيمش گفت كه قصد جدايي دارد ولي سران پي‌اس‌جي حاضر نشدند بر سر ميز مذاكره بنشينند. بارتومئو شخصاً سكان مذاكره را به دست گرفت. وقتي مقامات پي‌اس‌جي از اين شو خسته شدند، وراتي را مجبور كردند تا مديربرنامه‌هايش را عوض كند. با انتصاب رايولا به عنوان مديربرنامه‌هاي وراتي، مشكل حل شد و ديگر صحبتي از انتقال به بارسا مطرح نشد.

3- ليورپول بي‌تفاوت

تلاش براي خريد كوتينيو هم تبديل به يك شو شد. مديران بارسا باور داشتند كه مقامات ليورپول دير يا زود سر ميز مذاكره مي‌نشينند و پيشنهادشان را وسوسه‌كننده مي‌دانستند؛ پيشنهادي 150 ميليون يورويي كه رقمي بالاتر از ارزش واقعي كوتينيو است. ولي ازيكسو ديوانگي بازار تابستاني و از سوي ديگر بي‌قراري بارسايي‌ها، كار را سخت كرد. آنها از كوتينيو خواستند تا ياغي‌گري كند‌‌؛ تظاهر به مصدوميت براي بازي نكردن براي ليورپول و فشار آوردن به مقامات باشگاه انگليسي نتيجه نداد. سران ليورپول مثل مقامات پي‌اس‌جي حتي جواب تلفن بارسايي‌ها را هم ندادند و راضي به مذاكره نشدند. بارسايي‌ها تا آخرين دقيقه بازار معتقدند بودند كه مي‌توانند كوتينيو را بخرند و منتظر معجزه بودند ولي نشد كه نشد.

4- ماجراي مضحك سري

اين داستان خيلي‌ها را ياد اقدامات مضحك نونيس وگاسپارت، مديران اسبق بارسا انداخت. وقتي كه يكي در هتلي دربارسلونا با كوپكه آلماني توافق كرده بود و ديگري با ويتور بايا در حال مذاكره بود. مسئولان بارسا با سري به توافق رسيدند و براي قطعي كردن خريد، نماينده‌اي را عازم نيس فرانسه كردند اما يك شب قبل پشيمان شدند و جلسه را به هم زدند. گويا ‌بندي در قرارداد او در مورد فسخ قراردادش بود كه در آن زمان تازه متوجه‌‌اش شده بودند و وقتي نيس رقم بيشتري درخواست كرد، بارسايي‌ها نپذيرفتند.

5- بيرين؛ بله ولي نه

بارسايي‌ها از بيرين خواستند تا ياغي‌گري كند و با ونگر صحبت كرده و به او بگويد كه مي‌خواهد برود‌‌؛ ونگر به اين ماجرا اهميتي نداد و به بيرين يادآوري كرد كه چند ماه قبل، قراردادش را تمديد كرده. بعد برنامه‌هاي مديران بارسا تغيير كرد وگفتند كه ديگر بييرين را نمي‌خواهند. چراكه فلسفه جديد باشگاه اين شد كه بازيكناني كه در نوجواني تيم را ترك كرده‌اند، به نوكمپ برنگرانند!

6-ناگهان پپ سگورا

چند روز بعد از شروع بازار، بارتومئو، پپ سگورا را به عنوان مدير ورزشي تيم به جاي روبرت فرناندس برگزيد. كادر مديريتي تيم دستخوش تغييراتي شد و كلي حرف‌و‌حديث پيش آمد.

7-اشتباه در مورد سبايوس

مديران بارسا هرگز دنبال سبايوس نبودند. ولي وقتي فهميدند كه تئو درآستانه پيوستن به رئال است، ناگهان واكنش نشان داده و وارد روند انتقال سبايوس به رئال شدند تا كار آنها را خراب كنند اما در نهايت سبايوس، به رئال رفت.

8- سيرك بر سر دي‌ماريا

وقتي نيمار به پاريس رفت، پرونده تلاش براي خريد دي‌ماريا بازشد. سران پي‌اس‌جي براي رعايت فيرپلي مالي يوفا، به فروش بازيكن نياز داشتند. بارسايي‌ها چندين بار براي جذب دي‌ماريا تلاش كردند ولي موفق نبودند‌‌؛ وقتي پرونده به نظر بسته شده مي‌رسيدو درپي پاسخ منفي ليورپول براي فروش كوتينيو، بارسا دوباره به سراغ دي‌ماريا رفت و تا آخرين لحظه تلاش كرد كه ناكام ماند.

9- ديبالا و عدم قطعيت

سران بارسا او را جانشين مسي مي‌دانند. با جدايي نيمار، مديران تيم به دنبال بازيكناني شبيه او بودند و به همين خاطر سراغ ديبالا، كوتينيو و دي‌ماريا رفتند. بعد از ناكامي‌هاي اخير، نااميدانه و عجله‌اي روز چهارشنبه به سران يووه زنگ زدند تا ببينند كه آيا شانسي براي خريد ديبالا دارند؟و منطقاً پاسخ منفي بود. دليلش هم روشن است‌‌؛ ديبالا ستاره آينده‌دار يووه است و نمي‌توان دو روز قبل از پايان مهلت بازار او را خريد!

10-وضعيت نامشخص آندره گومس

او فصل گذشته نتوانست توقعات را برآورده كند وحتي بارها با سوت‌هاي انتقادي هواداران روبه‌رو شد. با تمام اينها، مديران باشگاه، اعلام كردند كه او فروشي نيست و شانس ديگري به او دادند و حتي چندين پيشنهاد 40 ميليون يورويي براي او را رد كردند. بعيد است كه والورده هم از فوتبال او راضي باشد. در روزهاي پاياني مديران تيم با دستپاچگي به ژرژمندس، مديربرنامه‌هاي گومز زنگ زدند تا برايش تيم جديدي بيابد ولي پيشنهاد جذابي در كار نبود. نتيجه نهايي اين شد كه گومز دربارسا ماند.

11- نه حتي يك يورو براي توران

مديران بارسا مديريتي براي فروش بازيكنانشان ندارند. مثال خوب دراين زمينه آردا توران است كه زمستان پيشنهادي 50 ميليون يورويي از چين داشت كه بارسايي‌ها آن را رد كردند و حالا نه در تيم جايي براي او دارند و نه تيمي به دنبالش است. همين شد كه ژرمي متئو هم مجاني به پرتغال نقل مكان كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج