اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۳۹۸۹
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

جاشوا کیمیچ؛ پرچمدار نسل جدید فوتبال آلمان

جاشوا کیمیچ تنها با ۲۲ سال سن یکی از اعضای اصلی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی پیش رو خواهد بود.

ورزش سه: جاشوا کیمیچ تنها با ۲۲ سال سن یکی از اعضای اصلی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی پیش رو خواهد بود.
کیمیچ پرچم‌دار نسل جدید فوتبال آلمان و کاپیتان سال‌های آینده‌ی مانشافت است که تابه‌حال در ۲۱ بازی ملی خود توانسته است ۲ گل به ثمر برساند.

کیمیچ فوتبال خود را از اشتوتگارت شروع کرد. اشتوتگارت دارای یکی از قوی‌ترین آکادمی‌های فوتبال آلمان است. بازیکنان زیادی نظیر ماریو گومز، سامی خدیرا و تیمو ورنر فوتبال خود را از این باشگاه شروع کرده‌اند و به تیم ملی آلمان رسیده‌اند. کیمیچ در اشتوتگارت رشد کرد ولی هیچ‌گاه فرصت بازی برای این تیم در بوندسلیگا را پیدا نکرد. خیلی زود کیمیچ برای کمک به لایپزیگ که سعی به رسیدن به بوندسلیگای 1 را داشت به این تیم ترانسفر شد و پس از 53 بازی درخشان برای این تیم و به ثمر رساندن 3 گل، موردتوجه مدیران باشگاه بایرن‌مونیخ و پپ گواردیولا، سرمربی وقت این تیم قرار گرفت. پس از اتمام قرارداد قرضی کیمیچ بین لایپزیگ و اشتوتگارت، این بازیکن از اشتوتگارت به باوارایی ها پیوست تا پس از 52 بازی و به ثمر رساندن 6 گل، این بازیکن به یکی از اصلی‌ترین مهره‌های یواخیم لو و آنچلوتی در تیم ملی و بایرن‌مونیخ تبدیل شود.
جاشوا کیمیچ؛ پرچمدار نسل جدید فوتبال آلمان

جاشوا کیمیچ شباهت‌های بسیاری با فیلیپ لام دارد. پست تخصصی هردوی آنها بازی در دفاع راست است ولی قابلیت بازی در بسیاری دیگر از نقاط میدان را نیز دارا می‌باشند. گواردیولا بارها از لام به‌عنوان بازی‌ساز و هافبک در مرکز زمین استفاده کرد و کیمیچ نیز هم در تیم ملی و هم در بایرن‌مونیخ به‌عنوان هافبک نفوذی راست به میدان رفته است. بسیاری از کارشناسان مدام از مقایسه‌ی کیمیچ و لام دم می‌زنند و معتقدند که به‌زودی جای خالی لام با حضور کیمیچ احساس نخواهد شد. این مسئله شاید ازنظر روانی بار سنگینی را بر دوش کیمیچ قرار دهد ولی مسئله‌ای که آشکار است، بلوغ و پیشرفت کیمیچ در هر بازی نسبت به بازی قبل است.

ماتیاس سامر، مدیر ورزشی سابق بایرن در مورد کیمیچ می‌گوید: "جاشوا یک رهبر واقعی است و شک ندارم که نقش بزرگی را در فوتبال آلمان ایفا خواهد کرد. او با خونسردی تمام می‌تواند در فاز هجومی به تیمش کمک کند، به همان کیفیتی که می‌تواند در دفاع فوق‌العاده ظاهر شود. و این چیزی نیست که شما هرروز در بازیکنان مختلف شاهد آن باشید."

یواخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان نیز در مصاحبه‌ی تلویزیونی خود با شبکه‌ی ZDF در مورد کیمیچ می‌گوید: "او یکی از درخشان‌ترین استعدادهایی است که من در مدت حضورم روی نیمکت مانشافت با آن مواجه شدم. جاشوا در مسیر اسطوره شدن است و در تک‌تک دقایق تمرین و مسابقه خواهان پیشرفت و پیروزی است. بی‌شک بعدها وقتی در مورد او صحبت می‌کنیم، رزومه‌ی درخشانش در فوتبال آلمان را در ذهنمان مرور خواهیم کرد."
جاشوا کیمیچ؛ پرچمدار نسل جدید فوتبال آلمان

کیمیچ با حدود ۸ میلیون پوند به بایرن‌مونیخ پیوست و در حال حاضر، ارزش او در بازار نقل و انتقالات فوتبال، حداقل ۲۵ میلیون پوند تخمین زده می‌شود که به نظر نمی‌رسد هیچ‌وقت با این قیمت رؤیایی وی حاضر باشد تا آلیانز آرنا را ترک کند. او به باشگاهش وفادار است و همچنین با توجه به فوتبال امروزی، وقتی بازیکنی همچون امباپه در کمتر از یک سال ارزشش در بازار نقل و انتقالات جهشی باورنکردنی پیدا می‌کند و همچنین مقدار هزینه‌ی انتقالش از ارزش بازاری‌اش بیشتر می‌شود، انتقال او از بایرن‌مونیخ به تیم دیگری را باید غیرقابل‌تصور دانست.

همچنین کیمیچ در ابتدای ماه آپریل سال جاری به‌عنوان ستون نویس "گل" معرفی شد. گل یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های ورزشی دنیا با بیش از ۵۰۰ خبرنگار در ۵۰ کشور است. کیمیچ در ستونی قرار است مطلب بنویسد که قبل از او، فیلیپ لام در آنجا می‌نوشت. در همین خصوص کیمیچ می‌گوید: "این اتفاق خیلی خوشایندی برای من است. امیدوارم با خواندن کلماتی که من می‌نویسم، جاشوا را نه فقط به‌عنوان بازیکن فوتبال، بلکه به‌عنوان یک انسان خوب نیز در نظر بگیرید."

وی همچنین در مورد مقایسه‌اش با فیلیپ لام به رویترز می‌گوید: "به‌هیچ‌عنوان این مقایسه را نمی‌توانم قبول کنم. اگر لام بهترین دفاع کناری دنیا نبوده باشد، قطعاً یکی از بهترین‌های تاریخ بوده است. من فقط تجربه‌ی خوب کوتاه‌مدتی در بوندسلیگا و تیم ملی داشته‌ام ولی فیلیپ سالیان سال بازی‌های خوبش را تکرار و خودش را به تمام دنیا ثابت کرده است. این مقایسه اشتباه است. من حتی در رؤیاهایم نیز نمی‌توانم مانند لام باشم."

جاشوا کیمیچ با تنها ۲۲ سال سن تجربه‌ی بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ را دارد. او با دیگر جوانان آلمانی حاضر در جام کنفدراسیون ها موفق شده است تا عنوان قهرمانی را در روسیه به‌دست آورد و حالا به دنبال تکرار این موفقیت در جام جهانی است. بایرن‌مونیخ نیز که پیش فصل خوبی را سپری نکرده است، ولی با اضافه شدن مهره‌های مصدوم خود به تیم، روزبه‌روز رو به بهتر شدن است و شاید کیمیچ خیلی زود به آرزوی بالای سر بردن جام لیگ قهرمانان اروپای خود نیز برسد. همان‌طور که یواخیم لو گفت، او تشنه‌ی موفقیت است و برای رسیدن به اهدافش تمام سعی خود را می‌کند. دور از ذهن نیست اگر در آینده‌ای نه‌چندان دور او را یکی از پرافتخارترین بازیکنان دنیای فوتبال بشناسیم.
راستین رادور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه استعداد ناب و بینظبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج