۵۹۹۶۰۸
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

۵ رکوردی که مسی در آستانه شکستن آن هاست

لیونل مسی رکوردهای مهمی را در فوتبال شکسته؛ اما در این مقاله به بررسی پنج رکوردی می پردازیم که ستاره آرژانتینی در آستانه کسب آن هاست.

متافوتبال: لیونل مسی رکوردهای مهمی را در فوتبال شکسته؛ اما در این مقاله به بررسی پنج رکوردی می پردازیم که ستاره آرژانتینی در آستانه کسب آن هاست.

۵- تعداد کل مسابقات برای بارسلونا

مسی فعالیت حرفه ای باشگاهی خود را در سال ۲۰۰۴ در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد. او با پیوستن به بارسلونا در آن سن و سال؛ جوان ترین بازیکنی شد که در لالیگا به میدان رفته تا این که این رکورد به وسیله بویان شکسته شد. از آن دوران تا کنون مسی راه دور و درازی را طی کرده و ضمن زدن گل های بی شمار رکوردهای فراوانی را هم شکسته است.

سوپراستار آرژانتینی در حال حاضر با آمار عجیب بیشتر از ۵۵۰ بار گلزنی، بهترین گلزن همه ادوار تاریخ کاتالان هاست. با توجه به این که چهار یا پنج سال از مدت قرارداد او با کاتالان ها باقی مانده؛ مسی در این مدت زمان می تواند به یک رکورد دست نیافتنی برسد.

با این وجود مسی هنوز از نظر تعداد کل حضور در دیدارهای بارسا؛ بعد از ژاوی هرناندز قرار دارد.

ژاوی از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۵ هشصد و شصت و نه بار برای کاتالان ها به میدان رفت، این در حالی است که لیونل مسی در مجموع ۳۸۵ بار برای بارسلونا به میدان رفته است. مسی اگر تصمیم بگیرد که در سال های باقیمانده فعالیت حرفه ایش در بارسا بماند حتما رکورد ژاوی را هم خواهد شکست.

۴- رکورد حضور در مسابقات ملی

ستاره آرژانتینی در پیراهن تیم ملی آرژانتینی هم رکورد بیشترین تعداد گل را به نام خود ثبت کرده است. با این حال رکورد بیشترین تعداد حضور در مسابقات تیم ملی آرژانتین در اختیار مسی نیست و خاویر زانتی با ۱۴۳ بار پوشیدن پیراهن آلبی سلسته از این نظر رکوردار است.

بعد از دو شکست پی در پی آرژانتین از شیلی در جام کوپای آمریکا؛ مسی اعلام خداحافظی کرد و نزدیک بود که آمار بیشترین حضور ملی زانتی دست نخورده بماند؛ اما ستاره بارسلونا اعلام کرد که می خواهد دوباره برای تیم ملی کشورش بازی کند! و بازگشت دوباره او به آلبی سلسته، شانس هایش را برای شکست رکورد بیشترین حضور ملی افزایش داد.

در حال حاضر مسی ۱۲۰ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است.

۳- رکورد بیشترین حضور یک بازیکن کاتالانی در فینال لیگ قهرمانان

در پنج دیدار فینال لیگ قهرمانان که بارسلونا در ان ها با پیروزی قهرمان شده؛ مسی در سه مسابقه حضور داشته. مسی سه مسابقه فینال لیگ قهرمانان را برای بارسلونا، در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ برگزار کرد، با این حال رکورد بیشترین تعداد حضور یک کاتالانی در دیدار فینال لیگ قهرمانان متعلق به آندرس اینیستا است. در واقع تنها حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۶ باعث شده این رکورد به اینیستا تعلق بگیرد. یک مصدومیت باعث شد که مسی این دیدار و در نتیجه بیشترین رکورد حضور در فینال لیگ قهرمانان را از دست بدهد و حالا باید ببینیم آیا بارسلونا امسال به فینال لیگ قهرمانان می رسد، اما حتی اگر مسی به این مسابقه هم برسد باز رکورد اینیستا دست نخورده باقی خواهد ماند؛ مگر آندرس دچار مصدومیت شود و یا این که تصمیم بگیرد بارسلونا را ترک کند.

۲- بیشترین تعداد گل زده در یک دیدار لالیگا

هم مسی و هم رونالدو رکوردهای گلزنی را در لالیگا و لیگ قهرمانان شکسته اند، اما یک رکورد بعد از ۸۶ سال همچنان دست نخورده باقی مانده و آن، بیشترین گل های زده شده در یک دیدار لالیگا است.

در حال حاضر کریستیانو با ۵ بار گلزنی در جریان یک دیدار لالیگا، یک قدم از مسی جلوتر است. اما دو بازیکن در تاریخ لالیگا هستند که در یک مسابقه دو بار گلزنی کرده اند.

آگوستین ساتو ستاره اسطوره ای اتلتیکو مادرید در سال ۱۹۳۲ در یک مسابقه لالیگا هفت بار گلزنی کرد! رکوردی که در سال ۱۹۵۲ به وسیله لاسلو کوبالا ستاره قدیمی بارسلونا تکرار شد. این در حالی است که بیشترین تعداد گل زده مسی در یک مسابقه عدد چهار را نشان می دهد.

۱- گلزنی در هر دقیقه از یک مسابقه لالیگا

این رکورد سخت ترین رکوردی است که مسی می تواند آن را بشکند. البته رقیب قدرتمند او یعنی کریس رونالدو و همچنین زلاتان ایبراهیموویچ به این دستاورد رسیده اند و اما مسی در صورت کسب این موفقیت، سومین بازیکنی است که به این رکورد مهم رسیده است.

مسی هنوز در دو دقیقه اول هیچ کدام از مسابقه هایش در لالیگا موفق به گلزنی نشده است. مسی در آخرین دقایق نیمه اول تا آخر مسابقه از همه وقت بیشتر خطرناک و زهردار است. ستاره آرژانتینی در فاصله دقیقه ۴۵ تا آخر مسابقه ۱۲ گل و در فاصله دقیقه نود تا اخر وقت های اضافه ۲۹ بار گلزنی کرده است. دقایق دیگری که باز هم مسی در آن ها خطرناک ظاهر می شود بین دقایق ۸۰ تا ۸۸ هستند که مسی در این فاصله ۴۳ بار پایش به گل باز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشتی آمارتون خرابه. مسی هم پنج گل تو یه مسابقه داشته . اتفاقا زودتر از رونالدو این کار رو انجام داده.

      پاسخ ها

      • وکیل رحیمی

        بلی بازی که لیگ قهرمانان بایرلروکوزین پنج تا گل زده

    • مهدی

      حالا حالا ها باید پشت سر سلطان کریس دست و پا بزنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج