adexo3
۵۹۹۸۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ديواری به نام تراشتگن

مارک آندره تراشتگن امروز برای صدمین مرتبه درون دروازه بارسلونا قرار خواهد گرفت.

خبرورزشی: مارك آندره تراشتگن دروازه‌بان آلماني بارسا امروز و در مصاف تيمش با ختافه صدمين بازي‌‌اش را با پيراهن آبي‌واناري‌ها برگزار خواهد كرد. عملكرد او در تيم كاتالان به نحوي بوده كه ديگر كمتر كسي جاي خالي ويكتور والدس را در دروازه بارسا حس مي‌كند.

تراشتگن سه فصل است پيراهن بارسا را به تن مي‌كند و ۹ جام با آبي‌واناري‌ها فتح كرده. بعد از رقابت كلوديو براوو در فصل اول حضورش در بارسا، در اين تيم ماند تا بجنگد و موفق شود و به خواسته‌‌اش هم رسيد. تراشتگن بازيكن محبوبي در رختكن بارسا و به ويژه در ميان هواداران تيم است. او حالا دروازه‌بان اصلي بارساست و گزينه اول جايگزيني مانوئل نوير در اردوي ژرمن‌ها نيز هست.

مارك در ۹۹ ديداري كه تا امروز براي بارسلونا انجام داده، ۹۲ گل دريافت كرده و فصل گذشته در آستانه دريافت اولين جايزه سامورا هم پيش رفت ولي اوبلاك با فاصله كمي توانست اين جايزه را مال خود كند.

او حالا ۴۱۱ دقيقه است دروازه‌‌اش را بسته نگه داشته و در مسير رسيدن به بهترين ركوردش (عدم دريافت گل در ۵۶۴ دقيقه‌) قرار دارد. بعد از دريافت گل در بازي سوپركاپ اسپانيا، تراشتگن ديگر گلي دريافت نكرده و در مصاف‌هاي بارسا با بتيس، آلاوس، اسپانيول و يوونتوس توانست كلين‌شيت كند. آخرين باري كه چنين اتفاقي را در تيم كاتالان شاهد بوديم در اواخر فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ و اوايل فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بود و تراشتگن قصد دارد در بازي با ختافه هم همين روند را ادامه دهد و در صورت موفقيت در بازي امروز، تنها ۶۳ دقيقه با بهترين ركوردش فاصله خواهد داشت و مي‌تواند در مصاف با خيرونا از ركورد فعلي‌‌اش پيشي بگيرد. هرچند فاصله زيادي با بهترين ركورد بسته ماندن دروازه بارسا كه در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ (۸۹۶ دقيقه) توسط ويكتور والدس ثبت شده بود، دارد.

حالا و در آستانه صدمين بازي تراشتگن با پيراهن بارسا، او در گفت‌وگو با موندو دپورتيوو به مرور اين ۹۹ بازي پرداخته كه خواندنش خالي از لطف نيست.

* بهترين بازي؟

بازي با رئال در برنابئو در فصل گذشته لاليگا. كار چه براي من و چه براي هم‌تيمي‌هايم سخت بود ولي توانستيم ببريم و اين به نظرم بهترين بازي‌ام در بارسا بود.

* بهترين مهار؟

دو، سه تا از مهارهايم را خيلي دوست دارم‌؛ به ويژه آنهايي كه منجر به برد در بازي شد‌؛ مثل مهار ضربه كروس يا كريس رونالدو در بازي با رئال.

* خطرناك‌ترين مهاجمي كه مقابلش قرار گرفتی؟

دو يا سه نام به ذهنم مي‌آيند: لواندوفسكي، بن‌زما و آدوريس كه خيلي مرا به دردسر انداختند.

* بهترين گلي كه خوردي؟

گل اخير ماركو آسنسيو.

* از كدام گلي كه خوردي بيشتر خشمگين شدي؟

در مجموع وقتي گل مي‌خوري، عصباني مي‌شوي. ولي هيچ گلي بيشتر از بقيه عصباني‌ام نكرده. هميشه بهتر است كه گل نخوري.

* سرسخت‌ترين رقيب؟

اتلتيك‌بيلبائو در بازي رفت سوپركاپ سال ۲۰۱۵.

* سخت‌ترين ورزشگاهي كه در آن بازي كرده‌اي؟

ورزشگاه سن ممس اتلتيك‌بيلبائو.

* بازيكن رقيبي كه با او دوست شده‌اي؟

در تيم‌هاي رقيب، دوستي ندارم ولي رقيبي كه از او خوشم آمد، گيئرمو اوچوآ، بازيكن گراناداست. او را نمي‌شناختم اما پسر خوبي است. بعد در جام كنفدراسيون‌ها او را ديدم و برايم افتخار بزرگي بود.

* خرافات؟

قبل از بازي خرافات خاصي ندارم ولي دوست ندارم كسي دستكش‌هايم را بپوشد. هم‌تيمي‌هايم گاهي دوست دارند دستكش‌هايم را امتحان كنند ولي من خوشم نمي‌آيد.

* بهترين لحظه با پيراهن بارسا؟

فينال ليگ قهرمانان اروپا در برلين. يا برگرداندن بازي در مصاف با پي.اس.جي كه همه از هيجان ديوانه شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج