adexo3
۶۰۰۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

حادثه تلخ برای سرمربی سابق پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز در کنفرانس پیش از دیدار برابر پیکان خبر تلخی در مورد سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان و همینطور تیم ملی به خبرنگاران داد.

ورزش سه: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز در کنفرانس پیش از دیدار برابر پیکان خبر تلخی در مورد سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان و همینطور تیم ملی به خبرنگاران داد.

استانکو پوکله پوویچ اولین سرمربی کرواتی بوده که بعد از انقلاب به کشور وارد شد و هدایت تیم ملی ایران را بعد ناکامی در راه رسیدن به جام جهانی 94 آمریکا بر عهده گرفت، اما به دلایل مختلف از جمله خداحافظی بازیکنان تاثیرگذار قدیمی نظیر درخشان، فنونی زاده، ابطحی و .. و وارد شدن جوانانی مانند شاهرودی، پیروانی، باقری و .. نتوانست کارنامه خوبی ثبت کند و بلافاصله به پرسپولیس پیوست؛ ضمن اینکه تیم ملی در آن دوران یک مرحله گذار و تغییر نسل را تجربه می کرد.

در پرسپولیس اما استانکو خیلی زود توانست خود را با فوتبال ایران تطبیق دهد و طی دو سال دو قهرمانی لیگ را برای سرخپوشان تهرانی به ارمغان آورد؛ شاید از آن زمان تاکنون که هموطنش پرسپولیس را به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسانده و در لیگ هم بعد از ۹ سال سرخپوشان را قهرمان کرده، بتوان فوتبالی که استانکو با پرسپولیس ارائه می داد را نزدیک ترین سبک فوتبالی به فوتبال این روزهای پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ دانست.

امروز برانکو سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر پیکان از هموطن و مربی سابق تیم ملی ایران، پرسپولیس و سپاهان نام برد که به دلیل بیماری پزشکان مجبور به قطع یکی از پاهای او شدند؛ خبری که باعث شد هواداران قدیمی فوتبال به یاد روزهای حضور استانکو روی نیمکت تیم های ایرانی بیافتند.
حادثه تلخ برای سرمربی سابق پرسپولیس

البته همانطور که گفته شد، تیم ملی و پرسپولیس تنها تیم های ایرانی نبودند که استانکو در آن ها مربیگری کرده بود. استانکو یک سال پیش از قهرمانی سپاهان با فرهاد کاظمی هدایت سپاهان را عهده دار شد و تیمی که گرد هم آورد با چند بازیکنی که کاظمی به آنها اضافه کرد، موفق شد سال بعد مقام قهرمانی لیگ برتر را برای اولین بار برای یک تیم شهرستانی به ارمغان بیاورد. استانکو پس از حضور دو ساله کاظمی باز هم به گزینه سپاهانی ها بدل شد و یک سال دیگر را در تیم طلایی پوش سپاهان پشت سر گذاشت تا اینکه لوکا بوناچیچ سرمربی وقت گسترش فولاد تبریز جایگزین او شد.

حالا اما روزگار روی بدش را به اولین سرمربی کروات فوتبال ایران بعد از انقلاب نشان داده و پزشکان به دلیل ادامه بیماری استانکو ناشی از فشار خون بالا مجبور به قطع پای او شده اند.

دکتر خسروخرم مترجم برانکو ایوانکوویچ و پزشک سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در خصوص روند بیماری استانکو می گوید: « ایشان از سال ها قبل ناراحتی فشار خون داشتند و چند ماهی می‌شد که جریان خون در یکی از پاها به مشکل خورده بود، که پزشکان مجبور شدند مچ یکی از پاهای او را قطع کنند. البته کلیه های استانکو هم مشکل داشت که 3،4 روز در هفته دیالیز می شد. اوضاع داشت خوب می شد که چند روز پیش برای گرفتن روزنامه به بیرون می رود و زمین می خورد که همین باعث می شود که لگنش هم بشکند.بعد از این اتفاق باز هم در جریان خون پایی که از مچ قطع شده بود، مشکل ایجاد می شود و اینبار پزشکان مجبور می شوند از زانو پایی که قبلا از مچ قطع شده بود، را قطع کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه

      خدا همه بیمارهای روی این کره خاکی بجز ظالمین ،رو شفا عنایت کنه ، الخصوص کسایی که در زندگی شون برای شادی دیگران و به آگاهی رسوندن دیگران تلاش کردنو قدمی برداشتن ،بیشتر قدر بزرگامونو بدونیم و ارج و قربی که لایق شونن رو هنگام برخورد و به یادآوری در زندگی روزانه و خانوادگی و اجتماعی از خود بروز بدیم که دنیا و آدمی فانی ن و کسی رو خبر از فردا نیست ،کاش بیشتر به این بیندیشیم که چرا به این دنیا اومدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج