۶۰۱۵۲۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا مجلس به ناکامی استقلال ورود کرد؟

از آنجا که این اتفاق بی‌سابقه بوده، هنوز خیلی‌ها نمی‌توانند باور کنند که نتایج ضعیف استقلال باعث شده است كه نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند به اتفاقات این باشگاه پرطرفدار ورود کنند.

شهروند: از آنجا که این اتفاق بی‌سابقه بوده، هنوز خیلی‌ها نمی‌توانند باور کنند که نتایج ضعیف استقلال باعث شده است كه نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند به اتفاقات این باشگاه پرطرفدار ورود کنند. منتهی این اتفاق رخ داده و کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته بررسی‌هایی را درباره علل ناکامی تیم پرطرفدار آبی پایتخت داشته باشد. در چنین شرایطی خیلی‌ها دوست دارند بدانند نقش حسن زمانی، عضو هیأت‌مدیره استقلال که در مجلس شورای اسلامی به ‌عنوان قائم‌مقام دفتر رئیس مجلس فعالیت دارد، در ورود نمایندگان مجلس که به مدیریت باشگاه استقلال اعتراض دارند در این فعل و انفعالات چیست؛ زمانی که مخالف سر سخت منصوریان است و از عملکرد رضا افتخاری و پندار توفیقی هم رضایت کافی ندارد.

واکنش‌های نمایندگان مجلس چه بود؟

در روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس در صفحات اجتماعی خود در اینستاگرام و تويیتر‌ صحبت‌هایی را درباره شرایط بحرانی استقلال مطرح کرده‌اند. کواکبیان، نماینده مردم تهران در این‌باره در تويیتر خود نوشته است: «نتیجه‌نگرفتن استقلال معلول یک علت اساسی است و آن هم تدوین‌نشدن نظام جامع باشگاهداری در ایران است.» او در تويیت دیگری نوشت: «به وزیر ورزش تذکر جدی خواهم داد که حاکمیت مردم اقتضا می‌کند سرنوشت هر دو تیم معروف استقلال و پرسپولیس را مثل اروپا به هواداران این دو تیم بسپاریم.» حجت‌الاسلام احمد مازنی دیگر نماینده مجلس هم در تويیتر اعلام کرده است: «وزیر ورزش به ‌عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال باید به هواداران این باشگاه بابت نتایج و عملکرد ضعیف توضیح قانع‌کننده‌ای ارایه کند.» محمود صادقی نیز اعلام کرد: «مشکل باشگاه استقلال مشکل مدیریتی است؛ وزیر محترم ورزش باید پاسخگو باشد.» الیاس حضرتی هم که مشکلات مدیریتی را علت نتیجه‌نگرفتن استقلال می‌داند، نوشت: «نتایج ضعیف استقلال باید به صورت کارشناسانه مورد بحث قرار بگیرد. معتقدم در کنار ضعف فنی، ضعف مدیریت در باشگاه استقلال هم مشهود است.»

حضور الزامی در جلسه کمیته ورزش مجلس

از همان ابتدا که تعدادی از نمایندگان مجلس در اقدامی بی‌سابقه به نتایج استقلال واکنش نشان دادند، قابل پیش‌بینی بود که این موضوع به شکلی جدی‌تر در خانه ملت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این پیش‌بینی البته خیلی زود با اظهارات رئیس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی به حقیقت تبدیل شد. محمدرضا تابش در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «سیاست ما در فراکسیون ورزش از ابتدا پرداختن به متن و اصل موضوعات و پرهیز از حواشی بوده تا مسائل اصلی تحت الشعاع قرار نگیرد. ما این سیاست را اعمال کرده و ادامه خواهیم داد. در مورد تیم فوتبال استقلال که ازجمله تیم‌های محبوب کشور است و طرفداران زیادی دارد، موضوع نگران‌کننده نتایج ضعیف این تیم است که طی هفته‌های اخیر به دست آمده و طرفداران و فوتبال‌دوستان را دل‌آزرده کرده است. ما هم پیام‌های زیادی از هواداران این تیم دریافت کردیم که خواستار ورود مجلس به این موضوع بودند.»

اظهارنظر تخصصی سلحشوری

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم که در جریان تمام گزارش‌ها و شایعات و تحولات باشگاه استقلال قرار دارد، اعلام کرد: «ما در جریان همه چیز حتی شایعات مطرح‌شده درباره پرداخت پول کامل قرارداد سرمربی استقلال و نتایج ضعیف تیم در صورت خریدهای خوب و هزینه‌های سنگین باشگاه هستیم و هیأت‌مدیره و عوامل باشگاه باید در این رابطه توضیح بدهند. استقلال تیم پرطرفداري است و طبیعتا ما اتفاقات آن را دنبال و در صورت لزوم درباره آن ورود می‌کنیم. من معتقد به کار کارشناسی هستم و اگر نتیجه جلسات کارشناسی مدیران به قطع همکاری با منصوریان منجر شد، باید جایگزین مناسب و سطح بالایی برای هدایت تیم استقلال در نظر گرفته شود. تیم مدیریتی باشگاه استقلال باید به علم روز فوتبال آشنايي و نسبت به فوتبال درک عمیق داشته‌ باشند و با در نظر گرفتن همه جوانب برای ادامه رقابت‌ها تصمیم‌گیری کنند.»

رسیدگی به باخت‌های استقلال بعد از تعطیلات

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در نخستين جلسه بعدی کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به پرونده باشگاه استقلال در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به خاطر حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابی تعطیل است و پس از تعطیلات جلسه‌ای با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران باشگاه استقلال، ‌فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برگزار خواهد شد تا علت ضعف این باشگاه و نتایج ضعیف مورد بررسی قرار بگیرد. فرید موسوی، نماینده لیست امید در مجلس هم با تأکید بر ورود مجلس گفته است: «در جلسه‌ای که با آغاز جلسات مجلس با قید فوریت برگزار خواهد شد، به نتایج استقلال ورود می‌کنیم و وزارت ورزش و مسئولان باید پاسخگوی این شرایط ناراحت‌کننده برای هواداران باشند. استقلال تیم بزرگی است و اميدوارم بتوانيم مشكلات تيم استقلال را رفع كنيم چرا كه جايگاه فعلى اين تيم در شأن باشگاه پرهواداری هم چون استقلال نيست.» بهروز نعمتی، عضو کمیته ورزش مجلس هم در این‌باره گفته است: «باید درباره مشکلات موجود به یک جمع‌بندی درست و اصولی برسیم. من‌نمی‌توانم درباره برکناری اعضای کادرفنی یا مدیریت باشگاه صحبتی داشته باشد ولی از وزارت ورزش می‌خواهیم که به این مشکلات به وجود آمده رسیدگی لازم را داشته باشد.»

مجلس حق ورود دارد

شاید برخی از افراد این عقیده را داشته باشند که نمایندگان مجلس باید به مسائل مهمتر روز کشور به خاطر مردم رسیدگی داشته باشند و خیلی‌ها نیز شاید معتقدند که نتیجه‌نگرفتن این تیم مسأله‌ای فوتبالی است که به نمایندگان مجلس ارتباطی پیدا نمی‌کند. منتهی از آنجایی که استقلال یک تیم دولتی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است که میلیون‌ها هوادار هم دارد،‌ نتایج و شرایط بد این تیم عملا روی جامعه تأثیر منفی گذاشته‌ است و به همین ترتیب نمایندگان مجلس در کمیته ورزش این اختیار قانونی را دارند که از مدیران وزارت ورزش و حتی باشگاه استقلال درباره حوادث رخ داده و علت این ناکامی‌ها توضیح بخواهند. شاید همین اختیار قانونی و ورود نمایندگان مجلس بود که باعث شد وزیر ورزش جوانان هم با تأخیر بسیار زیاد تصمیم بگیرد به پرونده بحران باشگاه استقلال ورود کند.

ورود وزیر ورزش؛ سلطانی‌فر ناراضی است!

پس از مشکلات فنی و مدیریتی اخیر در باشگاه استقلال هواداران به صفحه اینستاگرام وزیر ورزش،‌ رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس هجوم بردند و با اعتراض بسیار زیاد خواهان رسیدگی به مشکلات به ‌وجود آمده شدند. مسعود سلطانی‌فر هم که اصلا انتظار به وجود آمدن این هجمه علیه خودش را نداشت،‌ وقتی واکنش نمایندگان مجلس و هواداران در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتابی گسترده داشت، در شرایطی که قرار بود به ترکمنستان سفر کند، در ساعت ٢ بامداد با اعضای هیأت‌مدیره استقلال تماس برقرار و همه آنها را به جلسه وزارت ورزش در ساعت ٨ صبح شنبه احضار کرد. در این جلسه اعضای هیأت‌مدیره استقلال- زمانی در این نشست حضور نداشت- گزارش مفصلی در مورد وضع تیم و همچنین خریدها و هزینه‌های ابتدای فصل به مسعود سلطانی‌فر ارایه کردند. در این میان با توجه به این‌که سلطانی‌فر عصر روز شنبه باید به ترکمنستان سفر می‌کرد، بلافاصله رسیدگی به این موضوع را به محمدرضا داورزنی سپرد و درنهایت مشخص شد با توجه به هزینه‌ها و خریدها نتایج تیم بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است و در این زمینه کادرفنی و مدیریت باشگاه تقصیر دارند. طبق شنیده‌ها قرار است بلافاصله پس از بازگشت وزیر ورزش از ترکمنستان سلطانی‌فر که اصلا از شرایط باشگاه و برخی گزارش‌های محرمانه‌ای که دریافت کرده‌ رضایت ندارد، تصمیمات مهمی پیرامون استقلال اتخاذ کند.

ورود مجلس به موضوع استقلال اشکالی ندارد

کاظم اولیایی مدیرعامل سابق استقلال

مدیریت و کادر فنی استقلال زمینه‌ساز یک فاجعه در باشگاه استقلال بوده‌اند و جالب اینجاست که هیچ‌کدام آنها جرأت شفاف‌سازی و پاسخگویی درباره نتایج ضعیف و شایعات عجیب و غریبی که از داخل تیم و باشگاه شنیده می‌شود را ندارند. وزارت ورزش هم که خودش همه‌کاره این باشگاه است، مشکلات را از سر خود باز می‌کند و هیچ‌کسی به اشتباهات وزارت ورزش در این زمینه رسیدگی نمی‌کند، چون باشگاه استقلال مجمع واقعی با حضور مدیران سابق و کاپیتان‌ها و بزرگان خود ندارد که تصیمات درست و فوتبالی گرفته شود و تمام مجمع یک نفر است که خود وزیر است! به این ترتیب وزیر خودش مدیرعامل و هیأت‌مدیره انتخاب می‌کند و نتیجه‌اش هم می‌شود این اوضاع خرابی که می‌بینیم! در چنین شرایطی وقتی تمام این آقایان پاسخگو نیستند و رفته‌اند و پشت پرده پنهان شده‌اند،‌ وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و به خاطر مردم این پرده‌ها را کنار بزنند و مدیران را مجبور به پاسخگویی کنند. شخصا معتقدم مجلس باید شرایطی را فراهم کند که وزیر ورزش مجمع باشگاه استقلال را بزرگ و فوتبالی کند. سپس مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره استعفا بدهند و اجازه بدهند مجمع واقعی برای استقلال تصمیم‌گیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدی

      بهترین راهکار اول استعفای دسته جمعی هییت مدیره بعد انتخاب یک هییت مدیره کامل واستقلالی وانتخاب مدیر عامل توانمند بعد مدیر عامل بر ا کادرفنی تصمیم بگیره

    • بدون نام

      چقدر نمایندگان دلسوز!!!!!! داریم اینایی که الان هی پست میذارن تو اون هشت سالی که با انواع واقسام نامدیریتی وناداوری وغیره پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم تو ایران وآسیاست رو به نابودی کشیده بودن چرا حرفی نمیزدن ولال مونده بودن تخم کفتر خوردن زبون باز کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج