adexo3
۶۰۳۶۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کارنامه گزینه های هدایت استقلال

هنوز علیرضا منصوریان کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با ذوب‌آهن را به پایان نرسانده بود که نام‌های متعددی برای انتخاب جایگزین وی مطرح شدند؛ از مجتبی جباری و مک‌درموت که هم‌اکنون بازیکن و مربی استقلال هستند گرفته تا دراگان اسکوچیچ، کریستوف دام، حسین فرکی، پرویز مظلومی و... که نام‌شان برای هدایت استقلال به زبان مي‌آيد.

شهروند: هنوز علیرضا منصوریان کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با ذوب‌آهن را به پایان نرسانده بود که نام‌های متعددی برای انتخاب جایگزین وی مطرح شدند؛ از مجتبی جباری و مک‌درموت که هم‌اکنون بازیکن و مربی استقلال هستند گرفته تا دراگان اسکوچیچ، کریستوف دام، حسین فرکی، پرویز مظلومی و... که نام‌شان برای هدایت استقلال به زبان مي‌آيد. زیادشدن شایعات در این خصوص اما باعث شد سید رضا افتخاری، مدیرعامل استقلال مصاحبه‌ای انجام دهد و فاتح تریم را به‌عنوان گزینه اصلی سرمربیگری این تیم مطرح کند؛ مرد پرآوازه ترک‌تبار که حالا رسانه‌های کشورش نیز به حضور او در ایران پرداخته‌اند؛ اما بعید است استقلالی‌ها بتوانند مبلغ مورد نظرش را پرداخت کنند. در ادامه به بررسی گزینه‌های مربیگری استقلال پرداخته شده است.

فاتح تریم؛ امپراتور در راه ایران؟

بزرگترین مربی كه نامش برای سرمربیگری در استقلال مطرح شده، فاتح تریم، سرمربی پرآوازه ترک‌تبار است. او که در ترکیه لقب «امپراتور» را یدک می‌کشد، در دوران بازی هم ستاره‌ای شناخته‌شده در فوتبال این کشور بود. تریم مربیگری را زیر نظر یوپ دروال، مربی معروف آلمانی و پدر فوتبال ترکیه آغاز کرد. او بعد از چند ‌سال مربیگری در باشگاه‌های کوچکی مانند آنکاراگوجو و گُزتپه و هدایت تیم زیر ٢١ساله‌های ترکیه، در‌ سال ١٩٩٣ برای نخستين‌بار به ‌عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور انتخاب شد و این آغاز دوران پرافتخار مربیگری تریم بود که نزدیک به دو دهه به طول انجامید. زمانی که تریم هدایت تیم‌ملی ترکیه را بر عهده گرفت، این تیم جایی در بین تیم‌های درجه دو اروپایی هم نداشت؛ اما با هدایت او ترک‌ها برای نخستين‌بار حضور در یورو را تجربه کردند. بعد از یورو ٩٦ تریم به گالاتاسرای رفت و چهار بار پیاپی این تیم را در لیگ ترکیه به قهرمانی رساند؛ اما دستاوردی که باعث شد تا تریم به یک مربی بین‌المللی تبدیل شود، قهرمانی در جام یوفا با شکست آرسنال بود. همین موفقیت کافی بود تا تریم راهی سری آ شود. او تنها یک فصل در فیورنتینا مربیگری کرد و به دلیل درگیری با ویتوریو چکی‌گوری، مالک باشگاه فیورنتینا از این باشگاه جدا شد؛ اما سبک هجومی تیمش، او را در فوتبال ایتالیا بسیار محبوب کرد. این عملکرد خوب باعث شد تا میلانی‌ها که به ‌دنبال یک مربی جدید بودند، برای به خدمت‌گرفتن او اقدام کنند؛ در حالی ‌که گفته می‌شد در همان موقع لیورپول و بارسلونا هم برای استخدام او در تلاش بودند. اوضاع در سن سیرو برای تریم چندان خوب پیش نرفت. هر چند میلان او هجومی بازی می‌کرد، اما شکنندگی خط دفاعی کار دست تریم داد؛ شکست مقابل پروجا و تورینو و تساوی برابر ونتزیا و بولونیا صبر سیلویو برلوسکنی و آدریانو گالیانی را لبریز کرد و آنچلوتی جانشین امپراتور شد. پس از آن و در تمام ١٥‌سال گذشته، دوران حرفه‌ای تریم در رفت‌و‌آمد بین گالاتاسرای و تیم‌ملی ترکیه سپری شد. اوج کار او در این سال‌ها در یورو ٢٠٠٨ بود؛ رقابت‌هایی که ترکیه آن را با شکست مقابل پرتغال آغاز کرد؛ اما پیروزی‌های هیجان‌انگیز مقابل سويیس، جمهوری چک و کرواسی شاگردان تریم را تا نیمه نهایی پیش برد. تریم از ‌سال ٢٠١٣ و بعد از دو فصل حضور روی نیمکت گالاتاسرای، بار دیگر به تیم‌ملی ترکیه برگشت؛ اما حواشی درگیری او با صاحب یک رستوران باعث شد تا فدراسیون فوتبال ترکیه دو ماه قبل با او قطع همکاری کند. مطمئنا حضور فاتح تریم با چنین رزومه‌ای در استقلال می‌تواند اتفاق خوبی برای لیگ ایران باشد؛ اما گفته می‌شود او مبلغی در حدود ٢‌میلیون دلار برای قراردادی ١,٥ ساله خواسته و باید دید آیا استقلالی‌ها می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند یا خیر. با وجود این علاوه بر رسانه‌های داخلی، مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی کشور ترکیه نیز به موضوع حضور تریم در ایران پرداخته‌ و این را یک اتفاق مهم دانسته‌اند.

کریستوف دام؛ گزینه وزارت ورزش؟

اگر چه مسئولان و اطرافیان باشگاه استقلال هیچ اسمی از کریستوف دام نبرده‌اند، اما گفته می‌شود این مربی مورد نظر وزارت ورزش است تا به استقلالی‌ها پیشنهاد داده شود. دام که در فوتبال آلمان سابقه زیادی دارد، تا همین چند روز قبل سرمربیگری تیم‌ملی رومانی را بر عهده داشت. او اما بعد از نتایج ضعیف در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه از سمتش بركنار شد و اکنون هدایت تیمی را بر عهده ندارد. درباره دام شایعات زیادی شنیده می‌شود و ظاهرا پیشنهادهایی از کشورهایی مانند اتریش، سوئد، ترکیه و... دریافت کرده ولی هنوز تصمیمی نگرفته و شاید برای هدایت استقلال راهی ایران شود.

سرجیو فاریاس؛ چراغ خاموش تا قرارداد؟

منابع نزدیک به استقلال اعتقاد دارند سرجیو فاریاس نامی است که نباید از کنار او به سادگی عبور کرد. گفته می‌شود فاریاس برزیلی که دو دوره با پوهانگ استیلرز قهرمان در لیگ قهرمانان آسیا شده است، یکی از گزینه‌های مورد نظر استقلالی‌ها است. این مربی ٥٠ساله در تیم‌هایی همچون زیر ١٧‌سال و زیر ٢٠‌سال برزیل، پوهانگ، الاهلی، الوصل و گوانگجو مربیگری کرده و یک‌بار نیز به‌ عنوان بهترین مربی‌ سال کره انتخاب شده است. درباره فاریاس گفته می‌شود او طی روزهای آینده برای انجام مذاکرات نهایی به ایران سفر می‌کند.

دراگان اسکوچیچ؛ آماده بازگشت

دراگان اسکوچیچ کروات به واسطه عملکرد خوب در ملوان و فولاد خوزستان همواره یکی از دم‌دستی‌ترین گزینه‌های سرمربیگری در استقلال بوده است. این مربی که رفقای نزدیکی نیز در ایران دارد، همیشه نامش مطرح شده و حالا نیز گفته می‌شود آماده نشستن روی نیمکت استقلال است. البته استقلالی‌ها هنوز با او مذاکره‌ای انجام نداده‌اند اما شاید اگر مذاکره با گزینه‌های دیگر منتفی شود، اسکوچیچ هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.

مجتبی جباری؛ تجربه اول

بازیکنی که حاشیه‌های زیادی را در روزهای گذشته پشت‌سر گذاشته و گفته می‌شود با مدیران استقلال اختلاف‌هایی دارد نیز یکی از گزینه‌ها است. برخی مدیران استقلال اعتقاد دارند در شرایط کنونی که تیم نیاز به آرامش دارد، مجتبی جباری با توجه به دیسیپلین و رفتار خاصی که دارد، می‌تواند به‌ عنوان مربی- بازیکن کارش را در استقلال ادامه دهد و هیچ بعید نیست که درنهایت او به‌عنوان گزینه نهایی آبی‌ها مطرح شود. البته جباری هنوز خودش نیز به این شایعه واکنشی نشان نداده و باید دید اصلا در مقطع کنونی تمایلی به ورود به مربیگری دارد یا خیر.

فرکی و مظلومی؛ همیشه هستند

حسین فرکی و پرویز مظلومی نیز اکنون هدایت تیمی را بر عهده ندارند، جزو گزینه‌ها محسوب می‌شوند. این دو مربی ایرانی که کمترین شانس را برای قبولی سرمربیگری استقلال دارند، نام‌شان برای این منظور مطرح شده و قطعا تا زمانی که وضع گزینه‌های دیگر مشخص نشود، هیچ مذاکره‌ای با آنها انجام نخواهد شد.

مک درموت؛ فعلا مربی است

با وجود اسامی مطرح‌شده، هدایت استقلال تا زمان انتخاب سرمربی جدید با مربی بدنساز ایرلندی خواهد بود. مک درموت مربی که با نظر منصوریان به استقلال آمد، تنها دستیار او است که از سمتش استعفا نكرده و حالا مدیران باشگاه او را به ‌عنوان مربی موقت انتخاب کرده‌اند تا در بازی‌های آینده استقلال را هدایت کند. این در حالی است که مک درموت در بازی با سپیدرود محروم است و در این شرایط مشخص نیست چه اتفاقاتی روی نیمکت آبی‌ها در هفته هشتم رخ می‌دهد. باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی پیرامون نیمکت استقلال رخ می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج