adexo3
۶۰۷۲۵۳
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

همه قدوس‌ها را در آغوش بگیریم

سبک زندگی رسمی، تا دو دهه پیش، هیچ نوع زندگی دیگری را نمی‌پذیرفت.

آی‌اسپورت: سبک زندگی رسمی، تا دو دهه پیش، هیچ نوع زندگی دیگری را نمی‌پذیرفت. برای کار دولتی، برای وام گرفتن، برای راه افتادن کاری اداری، حتی برای یک زندگی معمولی بدون درگیری‌های زیاده از حد باید این سبک زندگی رسمی پذیرفته می‌شد. کسانی بودند که نمی‌توانستند این نوع زندگی را بپذیرند و همین نپذیرفتن هم آن‌ها را محروم می‌کرد و هم ایران را از توانایی‌های آدم‌هایی که شکل دیگری زندگی می‌کردند.

سال‌ها از شور اولیه مبلغان آن نوع زندگی رسمی گذشته است و همه از جمله همان مبلغان دیدگاه‌هایشان را تعدیل کرده‌اند. تساهل بیشتر شده است و البته راه زیادی هنوز باقی مانده.

ستاره‌های فوتبالی دوملیتی تیم ملی بخشی از همان‌هایی هستند که فرصت ایرانی ماندن را پیدا کرده‌اند و حضورشان در تیم ملی کمک زیادی هم به موفقیت‌های ایران کرده است. از فریدون زندی تا حتی کمتر بازی کرده‌هایی مثل امید نظری و دانیال داوری و حالا اشکان دژآگه و رضا قوچان‌نژاد برای تیم ملی ایران عرق ریخته‌اند و تلاش کرده‌اند. حالا هم سامان قدوس قرار است برای تیم ملی ایران بازی کند. اگر درباره بازیکنان دوملیتی دیگر ایران تصور درست یا نادرستی وجود داشت که آن‌ها انتخاب دیگری نداشته‌اند درباره قدوس دیگر این تصور هم وجود ندارد. بازیکنی که خودش می‌داند همه زندگی فعلی‌اش را مدیون سوئد است امروز تیم ملی ایران را برای بازی انتخاب کرد. او ایرانی است و با انتخابش ثابت کرده است که ایرانی بودن را در قلب‌اش پذیرفته است و این چیزی نیست که بشود کسب کرد یا از کسی گرفت. یا حتی از قلب کسی در آورد.

کم هستند آدم‌هایی شبیه به سامان قدوس یا اشکان دژآگه با سبک زندگی کاملا مغایر با زندگی رسمی؟ حضور بازیکنانی شبیه به آن‌ها در تیم ملی می‌تواند نقطه عطفی نمادین باشد برای پذیرفتن ایرانی‌هایی که صرفا طور دیگری زندگی می‌کنند. ایرانی‌هایی که ایرانی بودن را در قلبشان دارند و در بزنگاه‌ها آن را نشان می‌دهند، درست همان‌طور که قدوس نشان داد. دوست ندارید قدوس یا هر کسی مثل او را در آغوش بگیرید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      فدات

    • بدون نام

      انصافا اگه من جاش میبودم واسه سوئد بازی میکردم

    • سینا

      دمت گرم سامان جان ثابت کردی هرجا ک هستی خون ایرانی تو رگاته.درود بر تو مرد.

    • وفادار

      طارمی انگل جامعه برو که قدوس امد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج