۶۰۷۴۷۷
۲۱ نظر
۵۰۰۲
۲۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طارمی فقط یک فوتبالیست نیست!

احتمالا شما هم خشمگین از ماجرای طارمی هستید و او را در نتیجه به‌دست‌آمده مقابل الهلال مقصر می‌دانید.

فرهنگستان فوتبال: احتمالا شما هم خشمگین از ماجرای طارمی هستید و او را در نتیجه به‌دست‌آمده مقابل الهلال مقصر می‌دانید. این خشم و عصبانیت را پخش مصاحبه‌ای از او تشدید هم کرد وقتی که ماجرای محرومیت خود را بی‌اهمیت دانست و با لحنی حکیمانه گفت حتما خیریتی در آن هست و بعد خبری البته تأییدنشده که او رقم لازم برای لغو قرارداد با تیم ترکیه‌ای را از تاجر معروف ایرانی تحویل گرفته و آن را تبدیل به پورشه کرده!

راستش مهدی طارمی دیگر وارد فرهنگ عمومی ما شده است. همچون یک برند، یک مفهوم، یک نماد. مثل امیر تتلو. دیگر کاری هم با او نداشته باشیم می‌آید و خودش را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. دوستی می‌گفت مهدی طارمی نماد و تعریف بخشی از جوانان امروز است. برآیند آنها. پر از استعداد،‌ پر از بی‌تعهدی و کم‌تعهدی و آکنده از حس آزارنده فرار از مسئولیت. جوانی که گاه فراموش می‌کند چه کاری را نباید انجام دهد و چه حرفی را بر زبان نیاورد. او متوجه نیست که حرکاتش ضرب‌در میلیون‌ها تماشاگر و طرفدار پرسپولیس و فوتبال می‌شود و ناگهان عقاید و اشتباهات این جوان بوشهری به یک معضل ملی بدل می‌شود. جوانی که پول و لباس و اتومبیل را از راه‌های آسانتر می‌خواهد. از همین رفت و آمد بین تهران و استانبول. از تبدیل معصومانه تومان‌های حسین هدایتی به دلار و لیر. آن جاه‌طلبی و میل به اثبات خود که مثلا در کاراکتر وحید هاشمیان و- بیشتر از همه- در شخصیت علی دایی می‌بینید در طارمی وجود ندارد. آن‌هم در حالیکه بالقوه فکر کنم استعدادش از هردوی آن بزرگواران بیشتر است. طارمی همه‌چیز را راحت می‌خواهد. لازم باشد فیلسوف و حکیم هم می‌شود: «لابد خیریتی بوده است »! پس یک تیم را با میلیون‌ها طرفدار دچار چالش می‌کند و به نظر نمی‌رسد کوچکترین احساس شرمی داشته باشد. او حالا راضی است. در افق دیدش پیشرفت خارق‌العاده‌ای در نظر نگرفته است. پورشه و لباس‌های شیک و فالوئرهای اینستاگرامی. رایان گیگز نقل می‌کند روزی در یک مهمانی و در حال خوش و بش با جماعت نسوان بوده که فرگوسن از راه می‌رسد و بعد از دیدن گیگز با طعنه به او می‌گوید:«‌نهایت چیزی که از فوتبال می‌خواهی همین‌قدر حقیره؟»

طارمی اشباع شده. سِر شده . بازیکنی که می‌توانست راحت جایی در پانتئون بزرگان تاریخ فوتبال ایران پیدا کند. بازیکنی که قدرت سرزنی‌اش با دایی قابل مقایسه است و سرعتش با مهدوی‌کیا و تکنیکش با مسعود شجاعی و قدرت بدنی‌اش با وحید هاشمیان. اما این مجموعه کامل از مهارت‌های تکنیکی بعید است او را رستگار کند. او درجا می‌زند و به داشته‌هایش راضی است . به همان پورشه و لباس‌های شیک و توجه بازیگران سینما و فریادهای طرفداران. این‌ها چیزهای کمی نیستند اما کاش سرش را بلند کند و ببیند جایگاه وحید هاشمیان و مهدوی‌کیا را در آلمان و یا جایگاه یکه و بی‌بدیل علی دایی که به برند فوتبال آسیا بدل شده و مهمان ویژه تمام مناسبت‌های فیفا است. این چیزها برای طارمی مهم هستند؟

مسئله مهدی طارمی را دستکم نگیرید. از طریق او می‌توانید به روح جمعی بخشی از جوانانمان رسوخ کنید. پیش خودتان حلاجی کنید این را که می‌گویند با وکیلش مشورت کرده و دوتایی به این نتیجه رسیده‌اند که باشگاه ریزه‌اسپور کاری نمی‌تواند کند و برای یک میلیارد و صد میلیون واصل‌شده از حسین هدایتی، طرحی ریخته و به ایران برگشته‌اند. به همین سادگی، به همین بی‌خیالی. دوباره یادم می‌آید لحنش را وقتی می‌گفت «حتما خیریتی در این کار وجود دارد.». یادم می‌آید قیافه‌اش وقتی روی لباس فرم رسمی پرسپولیس کلاه لبه‌دار می‌پوشد و پیرهنش را جوانانه از شلوارش بیرون می‌گذارد. طارمی مثل تتلو دیگر فقط اسم یک آدم نیست. اسم یک معضل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهراب ترابی

      دستت درد نکنه جناب نویسنده بزرگوار با این قلم رسایت ومن هم واقعآ متاسفم برای همچنین ادم بی ظرفیتی که متوجه نیست زندگی وانسان بودن همین ماشین ولباسی نیست که دوره ای گذرا وتمام شدنی دارد بیچاره تر آدم هائی که باپول های بادآورده بجای احداث یک مجموعه خیریه ای امثال محک
      زیر بال وپر بی ظرفیتی همانندطارمی را میگیرند

      پاسخ ها

      • م ح

        سهراب ترابی معلومه تا احمقهایی مثل شما تشویق کنید این کیسه ها هم به چرت نوشتنشون ادامه میدن ولی برای ما طارمی ارزسش بیشتروبیشتر میشود

    • علیرضا سبزی

      خیلی مغرضانه و ناشیانه انتقاد کردین این عمل شما درست نیست و بیشتر در صدد تخریب طارمی هستین درسته اشتباهاتی داشته ولی دلیل نمیشه اینگونه بی رحمانه تخریبش بکنین مقایسه طارمی با تتلو که نمیدونه چیکار میکنه اصلا صحیح نیست متاسفم برای نویسنده این خبر

      پاسخ ها

      • tnt2

        چی مغرضانه بود؟یعنی میخوای بگی پول فسخ قرار دادی که اون بنده خدا هدایتی بهش داد وتازه با پول اضافی که گرفت و نگذاشت جیبش و واسش مهم نبود که ابروی خودش که جهنم اما ابروی یک تیم با این کارش میره ? والا من تا الان ندیدم یکی همچین کاری کنه که دست خیر یکی دیگه رو گاز بگیره بعدم ابروی فوتبال باشگاه و مملکتش واسش هیچ باشه و فقط فکر پول باشه اونم نه از راه درست کارش دقیقا یه جور دزدی بود.حتی اونقدر مغرور شده بود که وقتی منشا اومده بود پرسپولیس اوایلش بهش پاس نمیداد هم خودش هم اون دونفر که رفیقهاش بودند.بعدا یکم ادم شد .این بابا خودشن گم کرده بنظرم نباید ازش حمایت بشه چون گستاختر میشه باید طرد بشه تا بفهمه ابروی فوتبال یک مملکت از ماشین خریدنش بالاتره

    • مومن زاده از کرج

      وقتی به انسانهای کم ظرفیت بیشتر از حدشون توجه کنی نتیجه اش همین است، طارمی باحصور در پرسپولیش برند شد ولی با این افتصاحی که بالا آورده خود را به زبابه دان تاریخ انداخت، چون بزرگترین ضربه را بر پیکره پرسپولیس وارد نمود، هواداران پرسپولیس هرگز این خیانت او را فراموش نخواهند کرد.

    • بدون نام

      ممنون از رمان نویس این ماجرا آلپاچین کاپو‌

    • بدون نام

      معضل خخخخخخخخخخخخ به هم چقدرهم میانداین دونفر طارمی وتتلو واااااااااای خداچه شباهتی وچه وصفی

    • محمدجواد

      دیگه شما هم شورشو درآوردید بس کنید دیگه خجالت بکشید اتفاقی که افتاده مگه میشه دیگه کاریش کرد که اینقدر مطلب مینویسید

    • بدون نام

      آخه ما اینقدر آدمای بدبخت بیچاره داریم که واقعا نیازمند نون شب هستن ولی این آقا میاد این کارا رو میکنه بعدشم چقدر طرفداریشو میکنن و ب تیم ملی دعوتش میکنن و میخاد از پول بیت المالم و امکانات تیم ملی هم استفاده کنه . جای تاسف داره.

    • مهدی

      اصلا قدرت سرزنی طارمی با دایی قابل قیاس نیست. دایی هر توپی که رو سرش بود به احتمال ۹۰ درصد گل بود و همچنین اینکه زیاد بازیکن نکنیکی نیست قدرت دربیل زدن نداره و در آخر هوش پایین طارمی هست اگه توجه کنید تو بازی ها چند تا موقعیت یک شکل رو به همون طرز قبلی خراب میکنه. بهترین ویژگی طارمی دوندگی بالا و جایگیریش هست.

    • بهزاد

      او یک عقده ای است

    • بدون نام

      اقای طارمی خیلی زود وارد حاشیه شدید اگر فکر کردی پرسپولیس پلی است برای پول دار شدن اشتباه کردی چون پرسپولیس متعلق به شخص خاصی نیست بلکه متعلق به هوا داران است و جای باند بازی نیست اگه بخواهی بیشتر از این به تیم لطمه بزنی هواداران این پل رو پشت سرت خراب میکنن که دیگه راه باز گشت نداشته باشی برو منش پهلوانی افتادگی ومظلومیت را از پهلوان عزیز هادی نوروزی رو یاد بگیزید او انقدر ناراحتی ها غمها وغصه ها توهینها رو فرو خورد تا دق کرد و خیلی زود از میان ما رفت این تیم جای امثال نوروزیه نه شما که دو ساله اومدی از روز اول باند و حاشیه در ست کردی وتیمو به این روز انداختی و کلام اخر اگه جبران نکنی خیلی زود از فوتبال محو خواهی شن

    • ياران

      شما چقدر کینه ازطارمی دارید، به تو چی پورشه سوار ميشه يا دوچرخه سواری میکنه حرف مفت زدن بس کاش تمام جوانان ایران پورشه سوار بشن وخوشحال باشن

    • بدون نام

      هنوز متوجه نشدین که این مصاحبه رو کرده که فشارو از روی تیم کم کنه

    • م ح

      شما دیگه دست از سر پرسپولیس بردارید شما از خدا هم شرم نمیکنید فقط بدونید با این اراجیفتون که مینویسید ماهیت خائنانه خودتونو مشخص میکنید بارها گفتم مروم فهمیده تراز شناها هستند باشدروزی بعدسپری کردن زمستان روسیایی بعضی را ببینیم دور نیست

    • سیروس

      جای سوزش گلهاش به کیسه هنوز داره اونارامیسوزونه از جیب شما که نبرد اقای هدایتی خودش بهتر بلده چه کار کنه به هیشکی هم ربط ندا ره ای یک مسئله خانوادگی است ایشالا حل میشه شماها طایفه کیسه کش هم دیگه از این نظرات پوچ والکی دست بردارید امیدوارم یک بار حالیتون بشه وهمیشه خودتون رابه نفهمی نزنید وتو کار کسی دخالت نکنید خدا کنه حالیتون بشه.

      پاسخ ها

      • tnt2

        خدا بهت عقل بده ملت دارن چی میگن این هنوز تو توهم کیسه گ لنگه .عموجون این پولهایی که توجیب بازیکنهای پرسپولیس یا استقلال میره مه مال پدرشون نیست مال ملته پول بیت الماله پس خونوادگی مونوادگی نکن که اگر بود باید خصوصی میشد نه از جیب دولت مخارجشو تامین کنه حالا که کرد پس مسائلش مربوط به همه میشه چون از پول ملت دارن استفاده میکنن .افتاد?

    • هموطن

      یعنی شخصیتش ایقد زاغارته
      پس چرا پرتش نمیکنن بیرون این لاابالی رو؟

    • سعید

      یعنی چی معضل بابا زشته بابا بخدا

    • بدون نام

      طارمی و امثال او برندی شده ن از معضلی به نام دهه هفتادیها .اکثریت افراد تحت این برند فرصت طلب،پول پرست،بی مسئولیت،بی تعهد ، بی خیال،تمامیت خواه،خودشیفته ،اهل شوآف و خودنما هستن.البته اینا مقصر نیستن مسئولیت اصلی به عهده کسانی ست که تحت عنوان تربیت بهشون گفتن سعی کن تا جوونی چیزی برا خودت دست وپا کنی حالا به هر قیمتی مهم نیست.

    • بدون نام

      ایول tnt2 ، ميخواستم جواب سیروس رو بدم دیدم تو دادی، گل گفتی، بعضیا خودشونو زدن به نفهمی، امثال طارمی باید محو بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج