adexo3
۶۰۹۵۵۷
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

احتمال تقابل فوتبالي سوريه و آمريكا

امروز رقابت‌های پایانی انتخابی جام جهانی در مناطق مختلف جهان آغاز خواهد شد و تیم‌ها وضعیت خود را در قاره‌های مختلف خواهند شناخت.

روزنامه قانون: امروز رقابت‌های پایانی انتخابی جام جهانی در مناطق مختلف جهان آغاز خواهد شد و تیم‌ها وضعیت خود را در قاره‌های مختلف خواهند شناخت. آسیا وضعیت خود را شناخته و چهار تیم به‌صورت مستقیم به روسیه رسیده‌اند. تکلیف پلی‌آف این قاره نیز با رویارویی سوریه و استرالیا مشخص خواهد شد تا تیم پنجم آسیا نیز منتظر رقیب خود باشد. نیوزیلند هم مطابق انتظار به پلی‌آف صعود کرده و منتظر مشخص شدن حریفش از منطقه آمریکای جنوبی است. سعی داریم وضعیت تیم‌ها در این مسابقات و شانس صعود آن‌ها را بررسی کنیم.

آفریقا، شانس اولی‌ها

از منطقه آفریقا، پنج تیم به‌صورت مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد. در گروه یک، تونس با کسب ۱۰ امتیاز، شانس اول صعود به‌حساب می‌آید و جمهوری کنگو با کسب هفت امتیاز، به دنبال این تیم حرکت می‌کند. هر دو تیم نیز بازی‌های آسانی با دو تیم سه امتیازی گروه، یعنی گینه و لیبی دارند و امیدوارند با روند خود به روسیه برسند. کنگو امیدوار است بتواند با پشت سر گذاشتن تونس برای نخستين‌بار به جام جهانی برسد. گروه دوم نیزمانند گروه اول، تیم‌های نیجریه و زامبیا با کسب ۱۰ و هفت امتیاز به دنبال صعود هستند و تیم‌های کامرون با سه و الجزایر با یک امتیاز شانسی برای صعود ندارند. نیجریه که یکی از پرافتخارترین تیم‌های آفریقایی است، بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته و امیدوار است بتواند حضور خود را در این رقابت‌ها مسجل کند. رقابت نیجریه و زامبیا در روز شنبه یکی از حساس‌ترین رقابت‌های تاریخ کشور زامبیاست. گروه‌سوم، برعکس دو گروه قبل، حساس و نزدیک دنبال می‌شود. ساحل‌عاج با هفت، مراکش با ۶ و گابن با پنج امتياز شانس‌های صعود اصلی در این گروه هستند. هرچند که مالی نیز با کسب دو امتیاز شانس کمی برای حضور در روسیه دارد. هر چهار رقابت این گروه در روزهای آينده سخت و نفسگیر دنبال خواهد شد. در گروه چهارم، بورکینافاسو و کیپ‌ورد با کسب ۶ امتیاز به دنبال رویای نخستين حضورشان در جام جهانی هستند و رقیب سختی مانند سنگال را پشت سرشان حس می‌کنند. مشکل این دو تیم بازی سنگال و آفریقای جنوبی است. بازی رفت دو تیم به دلیل تبانی داوری و البته اعتراض‌هاي سنگالی‌ها، تجدید شد و اكنون سنگال و آفریقای جنوبی با یک بازی کمتر ،پنچ و يك امتیازی هستند. در گروه آخر نیز مصر با کسب ۹امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اوگاندا با هفت و غنا با پنج امتياز به دنبال صعود از این گروه هستند. رقابت غنا با هر دو تیم بالادستی، شانس خوبی برای آن‌ها فراهم کرده است.

آمریکای جنوبی، ترس از حذف

برزیل صعود خود را از این منطقه قطعی کرده اما جذابیت بازی‌های این منطقه، به رتبه‌های بعدی و تیم‌های حاضر در رده‌های پایین‌تر است. جایی که اروگوئه با ۲۷، کلمبیا با ۲۶، پرو و آرژانتین با ۲۴ امتیاز در مناطق صعود و پلی‌آف قراردارند. البته نباید شیلی ۲۳ امتیازی، پاراگوئه ۲۱ امتیازی و اکوادور ۲۰ امتیازی را نیز حذف‌شده دانست و همین نزدیکی امتیازها، دو بازی انتهایی این منطقه را بسیار حساس و نفسگیر کرده است. رقابت آرژانتین با پرو، کلمبیا با پاراگوئه و شیلی و اکوادور در بامداد جمعه، شاید بتواند تکلیف تیم‌ها را مشخص کند. جایی که اگر آرژانتین نتواند به پیروزی برسد باید مسی و یارانش جام جهانی را به فراموشی بسپارند و این سخت‌ترین تنبیه برای فینالیست دوره قبل جام جهانی است. اروگوئه دو بازی راحت با تیم‌های حذف‌شده بولیوی و ونزوئلا دارد و به‌احتمال بسیار زیاد، صعود آسانی در انتظار آن‌ها خواهد بود. سخت‌ترین راه را نیز سیلی پیش رو دارد و در بازی انتهایی باید به مصاف برزیل قدرتمند برود. تیم‌های دیگر نیز امیدوارند تیم‌های مدعی این گروه، بازهم بلغزند تا شانس حضور در روسیه را در رقابت سخت و نفسگیر این منطقه، پیروز به پایان برسانند. لازم به ذکر است تیم پنجم این منطقه به مصاف نیوزیلند در پلی‌آف خواهد رفت که کار سختی در انتظار تیم صعود کرده از این منطقه نخواهد بود.

آمریکای شمالی، یانکی‌های بدشانس

شاید قبل از شروع رقابت‌ها، می‌شد تیم‌های صعود کرده از این منطقه را حدس زد اما آمریکا معادلات را به هم‌ریخت. مکزیک با کسب ۱۸ امتیاز، صعودش را از این منطقه قطعی کرده و کاستاریکا با کسب ۱۵ امتیاز بعید به نظر می‌رسد مشکلی برای صعود داشته باشد.

رقابت برای رتبه سوم و پلی‌آف چهارم است. پاناما با ۱۰ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و آمریکا و هندوراس با ۹ امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

آمریکا بامداد شنبه در دیداري حساس باید به مصاف پاناما برود و اگر نتواند در این بازی پیروز شود، شانس حضور در جام جهانی را باید در پلی‌آف و شاید دیدار با سوریه دنبال کند. تقابل آمریکا با سوریه درگیرجنگ، كمي تامل برانگيز است و آمریکا در این جنگ نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      انشاالله سوریه امروز حذف میشه .

    • بدون نام

      به حق علی و بخاطر توهین هاییوکه بازیکنای سوری به علی دایی و مردم و کشورم کردن سوریه امروز ی باخت پرگل میاره و ما هم دلمون خنک میشه تا دیگه اینا باشن از این غلطا نکنن

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا اینقدر از بازی امریکا سوریه حرف میزنید...چی گیر ما میاد ؟چرا نمینویسید تقابل استرالیا امریکا؟سوری ها اگه معرفت داشتن کاریکاتوری تو استوری اینستاگرام نمیذاشتن که دارن به بیرو و علی دایی شلاق میزنن...یا اون مسخره بازی ها رو تو بازی پرسپولیس الهلال در نمیاورد....

    • بدون نام

      اقای داور ایرانی.خدایی اون پنالتی نبود ایشاا سفارشی نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج