اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۱۰۳۲۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ایران – گینه؛ ۱۷ ساله‌هایی با اهداف بزرگ

ملی‌پوشان کشورمان که برای چهارمین‌بار در تاریخ جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده‌اند، در گروه C این بازی‌ها با تیم‌های گینه، کاستاریکا و آلمان هم‌گروه هستند و از ساعت ١٨ امروز به مصاف گینه، نماینده آفریقا می‌روند.

روزنامه شرق: رقابت‌های جام جهانی زیر ١٧ سال از امروز برای ایران شروع می‌شود؛ ملی‌پوشان کشورمان که برای چهارمین‌بار در تاریخ جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده‌اند، در گروه C این بازی‌ها با تیم‌های گینه، کاستاریکا و آلمان هم‌گروه هستند و از ساعت ١٨ امروز به مصاف گینه، نماینده آفریقا می‌روند. شاگردان عباس چمنیان در ایران، بعد از هندی‌ها كه به واسطه میزبانی توانسته‌اند بلیت حضورشان در جام جهانی را اوکی کنند، اولین تیمی بودند که توانستند به جام جهانی برسند. آنها با رسیدن به فینال آسیا، سهمیه حضورشان در جام جهانی را به دست آوردند و نشان دادند این‌بار با انگیزه‌ای متفاوت قرار است در جام جهانی بازی کنند.
چهارمین حضور
ایران برای رسیدن به جام جهانی هند گام بلند و محکمی برداشت؛ این تیم که می‌دانست سهمیه حضورش از طریق رقابت‌های آسیا به دست می‌آید برنامه‌اش را برای قهرمانی در آسیا چید ولی در نهایت در ضربات پنالتی قهرمانی در این رقابت‌ها را از دست داد. «راستش را بخواهید ما از همان اول می‌خواستیم قهرمان آسیا شویم ولی دست آخر در ضربات پنالتی مغلوب شدیم و به هدفمان که قهرمانی در آسیا بود، نرسیدیم». این بخشی از صحبت‌های عباس چمنیان سرمربی تیم ایران با «شرق» است. او از انگیزه بالای بازیکنانش برای جام جهانی حرف می‌زند و راهی را که در آسیا طی کرده‌اند، یکی از نشانه‌های این ادعا می‌داند: «ما در رقابت‌های آسیایی چهار گل خوردیم و بهترین خط دفاعی را داشتیم، از سویي ١٣ گل هم زدیم که بعد از ژاپن دومین خط حمله خوب این رقابت‌ها را هم داشتیم. خب همین موضوع نشان می‌دهد در تیم ما چقدر تعادل خوبی وجود دارد و با حفظ همین روند می‌توانیم روزهای خوبی در این جام جهانی داشته باشیم».
ایران در هشت دوره نخستی که جام جهانی زیر ١٧ سال برگزار می‌شد، نتوانست سهمیه بگیرد تا اینکه بالاخره در سال ٢٠٠١ به جام جهانی زیر ١٧ساله‌ها در ترینیدادوتوباگو رسید. کم‌تجربگی سه شکست در همان مرحله گروهی روی دست بازیکنان ایران گذاشت که معنی‌اش حذف زودهنگام بود. دفعه دوم سال ٢٠٠٩ و جام جهانی نیجریه بود که ایران از گروهش صعود کرد و در یک‌هشتم نهایی ٢ بر یک به پاراگوئه در دیداری نزدیک باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. سرانجام هم آخرین حضور ایران در جام جهانی زیر ١٧ سال به ٢٠١٣ و امارات برمی‌گردد که باز هم ایران از گروهش صعود کرد ولی در یک‌هشتم نهایی با شکست ٤ بر یک مقابل نیجریه از جام کنار رفت؛ البته همان تیم نیجریه موفق شد سرانجام جام قهرمانی را بالای سر ببرد. «این‌بار که مطمئنا هدفمان این است که از مرحله یک‌هشتم نهایی عبور کنیم». این را چمنیان می‌گوید که امید زیادی به بازیکنانش دارد تا بتواند طلسم صعودنکردن به یک‌چهارم را بشکند.
گروهی سخت ولی تیمی امیدوار
ایران در حالی باید از امروز کارش در جام جهانی را شروع کند که در همین گام نخست کار دشواری برابر گینه دارد؛ البته نه به سختی کار مقابل آلمان. با این حال اگر قرار باشد شانس بازیکنان چمنیان برای رسیدن به مرحله بعد بالا بماند، آنها باید از هر دو بازی‌شان مقابل گینه و کاستاریکا که روی کاغذ تیم‌های ضعیف‌تری در مقایسه با آلمان هستند امتیازات کامل را به دست بیاورند.
سرمربی تیم ملی به «شرق» می‌گوید: «در تیم ما این روحیه وجود دارد که به همه تیم‌ها به دیده احترام نگاه می‌کنیم. برای ما تیم ضعیف وجود ندارد؛ همه تیم‌ها قوی و قابل احترام هستند. همین که در سطح اول دنیا می‌توانیم با قدرت‌های دنیا بازی کنیم، لذت‌بخش است. این فرصت حالا به دست آمده تا توانایی‌هایمان را نشان دهیم. آلمان سال‌هاست در سطح اول فوتبال دنیا حضور دارد. آنها ٢٠ سال است برنامه فوق‌حرفه‌ای استعدادیابی دارند و مدت‌هاست که حاصلش را چیده‌اند. گینه یکی از تیم‌های خوب آفریقایی است و فراموش نکنیم در هفت دوره قبلی یکی از آفریقایی‌ها به جمع چهار تیم رسیده‌اند. کاستاریکا هم که این اواخر نشان داده تیم نوجوانان بسیار خوبی دارد». البته ایران هم با گام بلندی که در آسیا برداشته و خط و نشانی که پیش از شروع این بازی‌ها کشیده، نشان داده دست‌کمی از این تیم‌های مدعی ندارد. تیم ایران در دو بازی دوستانه که پیش از شروع این رقابت‌ها داشته، دو تیم خوب فرانسه و مکزیک را با نتایج پرگل ٤ و ٣ بر صفر برده و حسابی خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان مطرح کرده است؛ هرچند عباس چمنیان می‌گوید نباید فریب بخوریم: «با بازیکنانم در این مورد صحبت کرده‌ و گفته‌ام نباید فکر کنند جام جهانی هم مثل همین دو بازی دوستانه است. باید با تمام تلاش و جدیت به کارمان ادامه دهیم».
هدف رسیدن به نیمه‌نهایی است

ایران در مقایسه با سایر تیم‌های مدعی در این جام جهانی تجربه بسیار کمی دارد ولی درخشش نسل جدید زیر ١٧ساله‌های ایران حسابی همه را امیدوار کرده که این دوره، دوره «ایران» است؛ این را می‌شود از بازیکنان شاغل همین تیم در لیگ برتر ایران و از طرف دیگر از نتایجی که به دست آورده‌اند، فهمید. این تیم همین حالا پنج بازیکن دارد که در لیگ برتر به میدان می‌روند؛ احمد شریفی و طاها شریعتی در تیم سایپا هستند، محمدرضا غبیشاوی در صنعت نفت بازی می‌کند و امیرحسین اسماعیل‌زاده و الهیار صیادمنش هم بازیکنان تیم پیکان هستند. همین فاکتورها کافی است تا بازیکنان و کادر فنی اعتمادبه‌نفس لازم برای رقابت در این دوره از جام جهانی را داشته باشند و حتی به فکر رده‌های بالاتر هم باشند. این را عباس چمنیان در گفت‌وگو با «شرق» تأیید می‌کند و می‌گوید: «پیش‌بینی و هدف‌گذاری ما رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام جهانی است. برای جام جهانی هدف‌هایمان بزرگ است. آدم‌هایی که تفکرات کوچک دارند، به نتایج کوچک می‌رسند. ما می‌خواهیم به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی نوجوانان برسیم. امیدواریم اتفاقات و حوادث فوتبال و البته شانس هم در این جام به نفع ما رقم بخورد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mina joon0908

      چقدر این بچه ها تنها هست .....این مسولین کنن که پخش زنده نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج