adexo3
۶۱۴۳۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بزرگترین چالش سیمئونه برای دیدار بارسلونا

سرمربی اتلتیکومادرید می‌خواهد به رکورد بد خود برابر بارسلونا پایان دهد.

ایسنا: ‌به نقل از آس، دیگو پابلو سیمئونه از زمانی که هدایت اتلتیکومادرید را برعهده گرفت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. سرمربی آرژانتینی اکنون دومین مربی با بیشترین حضور در باشگاه است و تنها لوییس آرگونس از او بالاتر است. ال چولو تاکنون ۳۲۷ بازی را بر نیمکت اتلتیکو نشسته و رکورد ۲۰۴ پیروزی، ۶۸ تساوی و ۵۵ شکست را بر جای گذاشته است. تیم او در ۲۱۹ بازی‌اش در لالیگا تنها ۱۵۴ گل دریافت کرده است که این اتفاق به لطف تیبو کورتوآ و یان اوبلاک رخ داده است. هر یک از این دو دروازه‌بان دو جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان فصل لالیگا ) را به دست آوردند.

با این حال تنها حریفی که در بازی‌های لالیگا سیمئونه را ناکام گذاشته بارسلونا است. از زمانی که این سرمربی به اتلتیکو پیوست (ژانویه ۲۰۱۲) تا به امروز ۱۱ بار با آبی‌ اناری‌ها بازی کرده اما هنوز به پیروزی دست نیافته است. البته مهم‌ترین بازی اتلتیکو برابر تیم کاتالانی با تساوی به پایان رسید و به قهرمانی قرمز سفید پوشان در لالیگا منجر شد. گل دیگو گودین در ۱۷ می سال ۲۰۱۴ در نوکمپ دهمین قهرمانی اتلتیکو در لالیگا را به ارمغان آورد.

قرمز و سفیدپوشان در ۱۱ بازی از ۳۶ امتیاز ممکن تنها سه امتیاز کسب کردند. نخستین تقابل سیمئونه با بارسلونا در ویسنته کالدرون بود که با پیروزی ۲ بر یک آبی‌ اناری‌ها به پایان رسید. این نتیجه‌ در اغلب بازی‌های این دو تیم دیده شد. چهار بار با بارسا در ویسنته کالدرون این چنین پیروز شد و یک بار دیگر در نوکمپ اتفاق افتاد.

لیونل مسی با هشت گل بهترین گلزن این دوران است. این‌ در حالی است که قرمز و سفیدپوشان تنها در این مدت توانستند ۹ بار گلزنی کنند که رادامل فالکائو با سه گل برترین گلزن تیم مادریدی است. دو تساوی اتلتیکو در فصلی رقم خورد که توانستند به قهرمانی برسند و به ترتیب با نتیجه صفر بر صفر و یک بر یک به پایان رسید. دیگر تساوی در فصل گذشته در نوکمپ با نتیجه‌ یک بر یک تمام شد.

در کوپا دل ری نیز آمار سیمئونه ضعیف است. شاگردان سرمربی آرژانتینی در هر دو دیدار حذفی که با هم روبه‌رو شدند از این رقابت‌ها کنار رفتند. اولین بازی در فصل ۱۵ - ۲۰۱۴ در مرحله یک چهارم نهایی با دو پیروزی بارسا لوییس انریکه اتفاق افتاد. آبی‌ اناری‌ها در دیدار رفت در نوکمپ با تک گل مسی پیروز شدند و در ویسنته کالدرون بارسا با دبل نیمار پیروز شد.

دو تیم در نیمه نهایی فصل گذشته دوباره با هم روبه‌رو شدند که پنالتی‌ از دست رفته کوین گامیرو امید قرمز و سفیدپوشان را برای جبران نتیجه از بین برد. دیدار رفت با پیروزی ۲ بر یک بارسا به پایان رسید و بازی برگشت با تساوی یک بر یک تمام شد. این بازی با سه اخراجی همراه شد.

با این حال نتایج در لیگ قهرمانان اروپا کاملا متفاوت است. در برترین رقابت‌های اروپایی اتلتیکو سیمئونه در دو تقابل توانست دو بار بارسا را حذف کند. در مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۱۴ اتلتیکو در نوکمپ با گل دیگو ریباس مساوی کرد و در بازی برگشت با تک گل کوکه پیروز شد.

در سال ۲۰۱۶ دوباره دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی با هم روبه‌رو شدند و تیم سیمئونه توانست نتیجه‌ ۲ بر یک را جبران و در بازی برگشت با دبل گریزمان پیروز شود. در نوکمپ اتلتیکو ۵۵ ‌دقیقه را با ۱۰ بازیکن بازی کرد.

سیمئونه عادت دارد که به رکوردهای بد اتلتیکو پایان دهد. او توانست پس از ۱۳ سال دوباره رئال مادرید را شکست دهد. این اتفاق در فینال کوپا دل ری رخ داد. در لالیگا نیز سه پیروزی یک بر صفر، ۲ بر یک و ۴ بر صفر به دست آورد. با این حال اتلتیکو با هدایت سرمربی آرژانتینی در لیگ قهرمانان اروپا هنوز نتوانسته است رئال مادرید را از پیش رو بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج