adexo3
۶۱۷۲۶۵
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

فنونی‌زاده: بیرانوند باید نیمکت‌نشین شود

پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه سلطان بن قابوس به مصاف الهلال عربستان رفت

آسمان آبی: پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه سلطان بن قابوس به مصاف الهلال عربستان رفت و در پایان با تساوی ۲-۲ برابر این تیم عربستانی در مجموع با حساب ۶-۲ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند تا رؤیای صعود به فینال این رقابت‌ها همچنان برای سرخپوشان به قوت خود باقی بماند.

خرده‌گرفتن از برانکو برای سیستم و ترکیب تیم

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگوی اختصاصی با «آسمان آبی» درباره بازی برگشت در عمان که با تساوی دو تیم به اتمام رسید گفت: «پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و قبل از دقیقه ۲۰ هم به گل رسید،‌ اما در ادامه بازی به‌گونه دیگری پیش رفت. می‌خواهم از برانکو بابت سیستم و ترکیب تیم خرده‌ بگیرم. نفراتی مثل بشار رسن و احمد نوراللهی می‌توانستند از ابتدا در زمین باشند. نمی‌گویم آن‌ها مارادونا بودند، اما از کسی مثل ربیع‌خواه بسیار بهتر هستند. این بازیکن اصلا کاری نمی‌کند و تک‌ضرب پاس می‌دهد.»

زور الهلال بیشتر از پرسپولیس بود

او ادامه داد: «الهلال فقط برای حفظ نتیجه به زمین آمده بود. آن‌ها هم یک مدافع اضافه کرده بودند و هم در اواسط بازی دو هافبک تدافعی را به زمین آوردند. به نظر من آن‌ها اگر به گل بیشتر احتیاج داشتند به این مهم دست پیدا می‌کردند. شما نگاه کنید چهار بار به سمت دروازه پرسپولیس آمدند که ماحصل آن دو گل و یک تیر بود. آن‌ها اگر می‌خواستند باز هم گل می‌زدند و این یک واقعیت است که زورشان از ما بیشتر بود.»

دو اشتباه مسلم داور بازی

فنونی‌زاده درباره داوری این دیدار که بسیار بحث برانگیز شد نیز گفت: «داور بازی دو اشتباه مسلم داشت؛ پنالتی آن‌ها پنالتی نبود و یک بار هم باید هند کاپیتان الهلال را در محوطه جریمه‌شان می‌گرفت که این کار را نکرد. اما نباید خودمان را گول بزنیم؛‌ اگر این اشتباهات هم نبود تغییری در اصل ماجرا به وجود نمی‌آمد و فینالی در کار نبود.»

منشا، بهترین بازیکن پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه از عملکرد منشا تعریف کرد و گفت: «منشا یکی از بهترین‌های میدان بود و بسیار چالاک و باهوش عمل کرد. او کم‌کم به شرایط تیم عادت می‌کند. درعین‌حال نبود طارمی هم حسابی به چشم آمد. یادمان نرود اگر بازی در ایران انجام می‌شد شرایط فرق می‌کرد. ما دو دفعه جلو افتادیم، ولی نتوانستیم آن را حفظ کنیم. تعویض‌هایی صورت گرفت که باید آن نفرات فیکس می‌بودند. سیامک نعمتی باید بیشتر بازی می‌کرد نه این‌که دقیقه ۹۰ وارد زمین شود. بشار رسن فوق‌العاده بود، اما متأسفانه فیکس نبود.»

ربیع‌خواه مثل مترسک بود

او همچنین گفت: «وقتی چهار گل عقب هستید دیگر نباید از دو هافبک دفاعی در کنار هم استفاده کنید. کمال کامیابی‌نیا در زمین بود و باید یک نفر مثل رسن جلوی او به بازی گرفته می‌شد. ربیع‌خواه مثل مترسک در میان میدان حضور داشت و هیچ کاری از پیش نمی‌برد. اگر ۶ گل هم می‌خوردیم هیچ فرقی نمی‌کرد؛ پس چه بهتر که هجومی‌تر بازی می‌کردیم.»

بیرانوند باید نیمکت‌نشین شود

فنونی‌زاده درباره نمایش ضعیف بیرانوند اظهار کرد: «متأسفانه او باز هم خوب کار نکرد. راهی ندارد؛ به نظر من باید بیرانوند دو سه بازی روی نیمکت بنشیند؛ مخصوصا در بازی شهرآورد باید برانکو رادوشوویچ را درون دروازه قرار دهد تا بیرانوند به خودش بیاید.»

از ماست که بر ماست

او درباره توهین یکی از رسانه‌های عربستانی به پرسپولیس گفت: «از ماست که بر ماست. وقتی آقایان مسلمان و احمدزاده آن خوشحالی‌های عجیب را نشان می‌دهند و پشت‌شان را به هم می‌زنند؛ عربستانی‌ها هم جواب می‌دهند. ما چراغ اول را روشن کردیم و حالا هم باید بنشینیم و این هتاکی‌ها را ببینیم. حالا هم دیگر همه‌چیز تمام شده است. این تیم بهترین تیم ۱۰ سال اخیر بود که می‌توانست قهرمان شود، ولی این اتفاق نیفتاد. به نظرم تا ۱۰ سال بعد هم شاید چنین شرایطی دیگر ایجاد نشود.»

نتیجه شهرآورد مساوی می‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس شهرآورد ۸۵ را چنین پیش‌بینی کرد: «جایگاه دو تیم فرقی نمی‌کند. خوشبختانه به‌جز احمدزاده و طارمی مصدوم و محرومی نداریم. اصلا بازی ساده‌ای نخواهد بود. استقلال در زمان منصوریان هم خوب کار می‌کرد و اصلا نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. به نظرم بازی پرگل خواهد شد و با نتیجه ۲-۲ به اتمام می‌رسد.»

الهلال قهرمان آسیا خواهد شد

فنونی‌زاده در پایان گفت: «باز هم به بچه‌های تیم خسته‌نباشید می‌گویم. همین که جزو چهار تیم پایانی آمدیم خیلی خوب است. کادر فنی و مدیریت هم تلاش خود را کردند ولی نشد. حالا هم مطمئن باشید الهلال در فینال حریف خاور دوری خود را له می‌کند. از چند ماه قبل گفته بودم پرسپولیس و الهلال به نیمه‌نهایی می‌آیند و برنده این مسابقه قهرمان می‌شود؛ حالا هم روی حرف خودم هستم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      بنده خدا بیرانوند بی تقصیر ، مشکل مهاجم ها هستند که توپ ها رو داخل چارچوب میزنن خخخخخخخ لنگی تونل وند

    • بدون نام

      آقای فنونی زاده شما کینه نگرفتن پست و کار در پرسپولیس داری و اینطور کارشناسی می کنی. اصلا چرخ زمانه تو را به پرسپولیس کشاند. همه ما می دانیم که شما قبل از اینکه به پرسپولیس بیایی استقلالی بودی. لطفا دیگر برای تیم ما کارشناسی نکن ما پرسپولیسی ها تو را پیشکسوت پرسپولیس نمی دانیم. محرمی و پروین وعربشاهی و امثال اینها پیشکسوت پرسپولیس هستند نه شما

    • بدون نام

      آقای فنونی زاده درسته ربیع خواه در حدواندازه پرسپولیس نیست ولی شما پیشکسوت هستین زشته بهش میگین مترسگ

      پاسخ ها

      • داش‌مچی

        به‌نظر‌من‌اقای‌فنونی‌زاده‌حرف‌راست‌،ورک‌میزنن،تا‌کی‌باید‌ببینیم‌هر‌شوتی‌که‌به‌سمت‌دروازه‌میاد‌یامیره‌تو‌گل‌،یا‌به‌تیر‌میخوره،به‌نظر‌من‌اقای‌بیرانوند‌مترسک‌هستن‌تا‌اقای‌ربیع‌خواه

    • بایرن _تاج _ میلان

      اخه منقاروند عقاب اسیاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج