اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۱۹۷۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا کلوپ و لیورپول سینوسی نتیجه می گیرند؟

گویی بعد از بنیتز طلسم شدند، نه جامی و نه موفقیت چشمگیری؛ از این تیم قرمزپوش بندر لیورپول به جز ناکامی یاد نمی‌شود.

روزنامه قانون: گویی بعد از بنیتز طلسم شدند، نه جامی و نه موفقیت چشمگیری؛ از این تیم قرمزپوش بندر لیورپول به جز ناکامی یاد نمی‌شود. کار به جایی رسیده که طرفداران خودی نیز آن‌ها را به سخره می‌گیرند؛ از شعار «هرگز تنها قدم نخواهی زد» هیچ رد پایی باقی نمانده است. لیورپولی‌ها امیدوار بودند که اوضاع تاسف برانگیزشان با انتخاب کلوپ به پایان برسد اما چنین نشد. لیورپول همان بازی‌های معمولی و دست و پا بسته سال‌های گذشته را تکرار می‌کند و به موفقیت و کسب جام حتی نزدیک نيز نمی‌شود. چه اتفاقی برای کلوپ دورتموند افتاده است؟ چه بلایی سر لیورپول مقتدر و جذاب آمده است؟ لیورپول تحت سیستم و هدایت کلوپ جذاب‌تر بازی می‌کند؛ روان، دیدنی و تماشاگرپسند اما این جذابیت به نتیجه‌گیری آنان کمکی نکرده است. بندرنشینان از بازی‌های تیم‌شان لذت می برند و این مهم ترین نکته ماجراست ولی دیگر صبر و طاقت‌شان از تحقیر شدن توسط تیم‌های رقیب، به طاق آمده است. اضافه شدن صلاح به تیم و حفظ کوتینیو، نوید سالی خوب را به آن ها می‌داد اما تا به اینجای کار، هیچ چیز خوب پیش نرفته است.

منچستری‌ها فاصله امتیازی را زیاد کرده‌اند و می‌توان گفت رویای جام یک سال دیگر برای آن‌ها به طول خواهد انجامید. آخرین بازی‌شان در لیگ برتر انگلستان را یک‌شنبه به تاتنهام به بدترین شکل ممکن واگذار کردند. دریافت چهار گل روی اشتباهات مضحک لوورن و مینیوله آب سردی بر پیکره تیمی بود که هفته گذشته هفت گل را وارد دروازه ماریبور اسلوونی کرده بودند. کلوپ می‌داند که نباید دست روی دست بگذارد، او مربی توانمندی است اما با بازیکنان بی‌کیفیت لیورپول نباید مدارا کند. دو سال گذشته تمام وقت کلوپ صرف بیرون ریختن بازیکنانی شد که در حد و اندازه لیورپول نبودند و بسیاری از آن‌ها هنوز در ترکیب این تیم حضور دارند. جای خالی استیون جرارد را هندرسون گرفته که توازن نام این دو نفر، گویای تفاوت‌های‌شان نیز هست. کلوپ می‌داند چه بکند؛ آن‌ها خط حمله و قدرت حمل توپ خوبی را در فاز هجومی دارند اما مشکل همان‌جایی است که نباید باشد، دفاع و دروازه بان این تیم در هر بازی ناآماده‌اند و این در بازی با تاتنهام به وضوح مشخص بود. نداشتن تمرکز دفاع‌های این باشگاه، کار هجومی را با مشکل مواجه می‌کند. فوتبال روز دنیا احتیاج به مدافعان پا به توپ و هوشمندی دارد که بتوانند طرح‌ریزی حمله را بر عهده بگیرند؛ کاری که از لوورن، کلاوان، ماتیپ و دیگر مدافعان این تیم هرگز برنمی‌آید. بدشانسی را نیز به این مجموعه اشتباهات اضافه کنید؛ مصدومیت‌های پی در پی استوریج، لالانا و ناآماده بودن میلنر، خط هافبک این تیم را نیز با مشکل مواجه کرده و در خط حمله، مصدومیت مانه و فکرهای بارسایی کوتینیو، دست کلوپ را بسته نگه داشته است.

کلوپ باید سیستم بازی اش را تغییر بدهد، استفاده از سه مدافع و پنج هافبک بهترین راه ممکن برای جلوگیری از تکرار بازی با تاتنهام است؛ تاتنهام با قدرت حمل توپ علی، اریکسن و کین توانست مدافعان لیورپول را به اشتباه بيندازد و هافبک‌های این تیم نیز در بازی محو و گنگ بودند. اضافه کردن هافبک و روحیه دادن به آن‌ها، می‌توانست نبض بازی را از تاتنهام بگیرد که کلوپ نتوانست این کار را به سرعت انجام دهد و گرفتار هیجانات بازی شد. فروش کویتینو در زمستان، بهترین گزینه پیش‌روی تیم است؛ بازیکن خوش تکنیکی که گويا فکرش جایی به جز لیورپول است و سودای کاتالونیا را در سر دارد. استفاده از روان‌شناس برای به باور رساندن مدافعان و دروازه‌بان‌های این تیم نیز، کار دیگری است که باید به سرعت در این باشگاه به وقوع بپیوندد و در نهایت حذف بازیکنان بی‌کیفیت در تابستان آینده،کار نهایی کلوپ خواهد بود؛ کاری که با قناعت مديران باشگاه سخت به نظر می‌رسد اما کلوپ راه استفاده از آن‌ها را بلد و این را نشان داده است. یورگن کلوپ می‌داند که آمارش با کسانی چون راجرز برابری می‌کند واز کسانی چون بنیتز نیز، آمار بدتری از خود به جاي گذاشته اما او آقای معمولی و دوست داشتنی است. طرفداران لیورپول تا جای ممکن فرصت به او خواهند داد اما اگر این نتایج اسفبار دوباره تکرار شود، کسی چه می‌داند شاید به جای بنرهای ونگر را اخراج کنید، شاهد اخراج او از این باشگاه انگلیسی باشیم. هر چه که باشد، کلوپ بایدبه سرعت، فکری به حال وضعیت دفاع و هافبک‌های خود بکند، وگرنه بسیار زود به درهای خروجی باشگاه نزدیک خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج