اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۲۶۲۱۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا طاهری نمی‌خواهد در پرسپولیس بماند؟

با رفتن احتمالی طاهری از باشگاه پرسپولیس، می‌شود پیش‌بینی کرد این باشگاه چالش و حاشیه جدیدی را تجربه کند.

خبرگزاری میزان: علی اکبر طاهری قصد رفتن دارد، او خیلی وقت است که می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود. استعفا‌های چندباره در این چند ماه گواه خوبی برای این ادعا است. طاهری که روز گذشته در جریان خداحافطی از کارمندان باشگاه به خاطر سفر کربلا دوباره حرف از رفتن زده، مدت زیادی است که این تصمیم را گرفته است. طاهری می‌خواهد قبل از برکناری به هر دلیل خودش از پرسپولیس برود تا وجهه خوبی هم داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به تمام اتفاقات و حاشیه‌های طاهری در پرسپولیس اشاره کنیم. مسائلی که در تمام مدت حضور طاهری روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس همیشه حاشیه‌ساز بوده است.

استعفا، استعفا، استعفا

طاهری از خرداد ۹۴ که به صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس تکیه زد چند بار به صورت رسمی و غیر و رسمی از سمتش استعفا داد، اما هربار با مخالفت وزیر ورزش و جوانان روبرو شد، چه زمانی که محمود گودرزی وزیر بود و چه زمانی که مسعود سلطانی‌فر در وزاتخانه نفر اول بود. البته نکته جالب اینجاست که طاهری در خیلی از موارد از حربه استعفا برای به کرسی نشاندن حرف یا خواسته‌اش استفاده کرد و تقریبا در تمام موارد هم موفق بود.

دعوا با اسپانسر

شاید یکی از کار‌های مثبتی که طاهری در این ۲ سال و اندی در پرسپولیس انجام داده بحث اسپانسر و درآمدزایی باشد. طاهری در این مدت به خوبی توانست از ظرفیت اسپانسری باشگاه پرسپولیس استفاده کند و با امضای قرارداد‌های مختلف اسپانسری هم بودجه مربوطه برای اداره باشگاه را به دست بیاورد و هم خیلی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

با تمام این تفاسیر طاهری بعد از همکاری با سامانه ۳۰۹۰ همراه اول از ابتدای فصل جدید تصمیم گرفت که با این شرکت قطع همکاری کند و شرکت جدیدی را جایگزین کند. بعد از این تصمیم بود که اختلاف بین طاهری و اسپانسر قبلی بالا گرفت. همان موقع گفته می‌شد که این اسپانسر رابطه خوبی با وزارت ورزش و جوانان و البته مدیران رده بالای آن دارد و به احتمال فراوان برنده این دعوا اسپانسر خواهد بود. حالا شنیده شده یکی از دلایل عمده طاهری برای رفتن از پرسپولیس این است که قرار شده با تصمیم مجمع باشگاه اسپانسر قبلی به جای خود برگردد و همین موضوع هم حسابی کام طاهری را تلخ کرده و عزمش را برای رفتن از پرسپولیس جزم کرده است.

ابهامات همیشگی مالی!/ پول اسپانسر کجاست؟!

قطعا یکی از نکات تاریک دوران حضور طاهری در پرسپولیس ابهامات فراوان مالی در این باشگاه است، ابهاماتی که هیچ‌وقت در مورد شخص طاهری نبود اما همیشه برخی اطرافیان طاهری را شامل می‌شد. از همان ابتدای حضور طاهری در باشگاه پرسپولیس این ابهامات به وجود آمد. با شکل گیری داستان اردوی اوکراین، جذب ۲ بازیکن پر سر و صدای اوکراینی، جذب عجیب بازیکنان جوان، داستان پاداش‌های پر سر و صدا و ... نمونه‌ای از ابهامات مهم زمان مدیریت طاهری بود.

در این اواخر هم شنیده شده که وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی خواستار این شده که تکلیف پول هنگفتی که اسپانسر پرسپولیس در سال گذشته به این باشگاه پرداخت کرده مشخص شود. ظاهرا مسئولان معتقد هستند که پول زیادی از طریق اسپانسر به باشگاه پرداخت شده که تکلیفش مشخص نیست!

داستان طارمی و محرومیت عجیب پرسپولیس

شاید یکی از مواردی که بیشترین هجمه را علیه باشگاه پرسپولیس درست کرد، داستان محرومیت مهدی طارمی و البته باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت ریزه اسپور ترکیه است. پرونده‌ای که گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس به خاطر سندسازی و تقلب در قرارداد طارمی از طرف فیفا محکوم شده و از ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی هم محروم. این پرونده از آن دست پرونده‌هایی است که می‌تواند نکته تاریک بزرگی در دوران مدیریت طاهری باشد. اگر ثابت شود که باشگاه پرسپولیس در این داستان مقصر بوده و تقلب کرده آن‌وقت باید منتظر واکنش مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باشیم.

اختلاف همیشگی با وزیر!

درست است که همیشه گفته شده ارتباط خوبی بین مسعود سلطانی‌فر و علی اکبر طاهری وجود دارد اما چه کسی است که نداند از همان ابتدا بین این ۲ مدیر اختلافات عمیقی وجود داشت. البته تا پیش از آغاز کار دولت جدید این اختلاف‌ها خیلی واضح نبود، اما بعد از اینکه جای پای سلطانی‌فر در وزارت ورزش محکم شد، اختلاف با طاهری هم به اوجش رسید. در تمام این مدت سلطانی‌فر در تلاش بود به عنوان رئیس مجمع از قدرتش استفاده کند و طاهری هم تلاش می‌کرد به هر نحوی شده مقابل برخی خواسته‌های وزیر و وزارتخانه ایستادگی کند. شاید اگر فشار هواداران پرسپولیس در این مدت وجود نداشت طاهری خیلی وقت پیش از طرف وزارت ورزش از سمتش برکنار می‌شد.

وضعیت پرسپولیس چه می‌شود؟

با رفتن احتمالی طاهری از باشگاه پرسپولیس، می‌شود پیش‌بینی کرد این تیم و باشگاه وارد دوران چالش و حاشیه جدیدی شوند. در وهله اول داستان تمدید قرارداد برانکو وجود دارد و مدیران این باشگاه برای نگه داشتن این مربی موفق و کروات در پرسپولیس کار دشواری دارند. مربی که اعلام کرده فقط در صورتی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس وارد مذاکره می‌شود که پیشنهادی از تیم ملی کشورش نداشته باشد.

بعد از قضیه برانکو، مسئله محرومیت باشگاه پرسپولیس از ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی وجود دارد. یعنی پرسپولیس تا یک سال آینده نمی‌تواند بازیکنی خارج از مجموعه‌اش جذب کند و این یعنی فاجعه! در این شرایط قرارداد خیلی از ستاره‌های پرسپولیس هم در پایان فصل تمام می‌شود و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس چالش بزرگی برای تمدید قرارداد این بازیکنان خواهد داشت.

در نهایت هم مثل همیشه تنها اشخاصی که از این بازی‌ها و دعوا‌ها متضرر می‌شوند هواداران هستند. کاش مدیران بالا دستی ورزش کشور به اندازه‌ای که فکر تسویه حساب‌های شخصی خود هستند به فکر حال و روز هواداران تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال هم بودند تا این قشر عظیم دچار سرخوردگی نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      ای کاش !!!!!!

    • hossein64

      نه که نمـی خوااااد ، نمـیزارنش بمونـه
      الان دیگه وقت نابود کردنه پرسپولیسه
      نمیزارن از مدافع عنوان قهرمانی پرسپولیس دفاع کنن ، طاهری بره ، برانکو هم بره ، بازیکنا هم قراردادشونم تمدید نکنن....
      از سال ۹۰ به اینور حداقل ۲ قهرمانی از پرسپولیس گرفتن...
      برنامه ۹۰ یه طرف بای اون مجریش که به صغیر و کبیر رحمی نداره و فقط کوبیدن و بلده
      " زنده باد پـرسپـولیس کبیــــــــر"

    • تاجی ام

      لنگی باز بی منطق نظردادی؟ کیا نذاشتن؟ مجری نود شمارومیکوبونه؟ اولا ک دیگه حیواناتم میدونن فدراسیون و داوری و همه و پشت پرسپولیسن. دوما فردوسی پور ک علنن ازتون حمایت میکنه داد میزنیه لنگیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج