۶۲۹۳۸۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا بازی با پاناما هیچ خاصیتی نداشت؟

انتقاد از انجام بازی با پاناما یکی از موضوع‌های قابل توجه این روزهای فوتبال ایران است.

فرهنگستان فوتبال: انتقاد از انجام بازی با پاناما یکی از موضوع‌های قابل توجه این روزهای فوتبال ایران است. منتقدان از انجام این بازی چندان راضی نیستند و به یک نکته اشاره می‌کنند؛ پاناما ذاتا تیم قدرتمندی نیست، حال اینکه در بازی پنجشنه‌شب به اکثر بازیکنان اصلی خود هم استراحت داده‌ بود. آنها این بازی را که به پیروزی ایران هم منجر شد، دیدار تدارکاتی مفیدی برای ایران نمی دانند.

اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم باید همین بازی با پاناما را هم دیداری مفید برای کارلوس کی‌روش دانست؛

یک؛ این یک واقعیت است که ایران همیشه، حتی پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ هم در ترتیب‌دادن بازی دوستانه با محدودیت روبرو بوده‌است. درست است که به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش در بیشتر زمان‌ها از بازی‌کردن با تیم‌های بزرگ پرهیز می‌کند اما باید بپذیریم اگر او بخواهد هم، باز بعید است فدراسیون بتواند کار خارق‌العاده‌ای برای سرمربی‌اش انجام دهد. بازی با تیم‌های بزرگ هم منابع مالی می‌خواهد و هم روابط قوی بین‌الملل. در هر دو حوزه هم لازم به توضیح نیست که فدراسیون فوتبال آنقدر قدرتمند نیست که بتواند به راحتی بازی با یک تیم خوب اروپایی را ترتیب دهد.

کی‌روش عنوان کرده این چهار بازی(روسیه، توگو، پاناما و ونزوئلا) هم ثمره روابط شخصی‌اش بوده‌ است. با این حساب باید بازی با پانامایی که یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است را موفقیتی نسبی برای فوتبال ایران دانست.

دو؛ حضور پیدا نکردن بازیکنان اصلی پاناما هم دیگر موضوعی است که ارزش بازی دوستانه پنجشنبه را زیر سوال می‌برد. واضح است اگر پاناما با نفرات اصلی‌اش به میدان می‌رفت حالت مطلوب ایجاد می‌شد اما از شرایط پیش‌آمده هم نباید خیلی ناراضی بود. فراموش نشود کی‌روش هم به چند مهره اصلی‌اش بازی نداد و بازی با همین تیم پاناما میدان خوبی برای محک زدن ملی‌پوشانی مثل احمد عبداله‌زاده، روزبه چشمی و سامان قدوس بود.

کارلوس کی‌روش در برنامه آماده‌سازی که پس از صعود به جام جهانی در اختیار رسانه‌ها قرار داد، ۹ تا ۱۱ بازی دوستانه برای تیم ملی در نظر گرفته است. سرمربی تیم ملی همان موقع عنوان کرد قرار نیست تیم ملی در همه بازی‌های دوستانه‌اش با تیم‌های قدرتمند روبرو شود و بازی با تیم‌های ضعیف‌تر و تیم‌هایی از قاره‌های مختلف هم مورد نیاز است. کی‌روش تأکید کرد بازی با یک تیم آفریقایی برای ایران مفیدتر از بازی با برزیل است.

سه: پاناما یکی از ۳۲ تیم جام جهانی است. ایران قرار نیست در روسیه فقط با تیم‌های قدرتمند روبرو شود. همین پاناما در سید چهارم حضور دارد و احتمال رویارویی با این تیم کم نیست. هندوراس هم اگر به جام جهانی صعود کند و حریف ایران بشود تیمی است از جنس پاناما. آن موقع است که بازیکنان ایران، بازی با چنین حریفی را تجربه کرده‌اند. یکی از حریفان ایران که از سید چهارم می‌آید به احتمال فراوان تیمی از آمریکای شمالی یا آفریقاست. توگو و پاناما اگر با این هدف انتخاب شده‌ باشند انتخاب‌های درستی بوده‌است.

چهار: قرعه‌کشی جام جهانی ۱۰ آذر برگزار می‌شود آن موقع است که ایران با اطلاع از سه هم‌گروهش باید انتخاب‌های مناسبی برای دیدارهای تدارکاتی داشته باشد. کی‌روش طبیعتا انتظار دارد فدراسیون بازی‌های مدنظرش را که با توجه به حریفان ایران انتخاب می‌کند، نهایی کند. اگر ایران با یک تیم از آمریکای جنوبی هم گروه شد ضروری است یک بازی تدارکاتی با تیم‌های آن منطقه ترتیب داده شود.

ایران در مسیر آماده سازی برای حضور در جام جهانی اگر بتواند از همه روزهای فیفا استفاده کند، می‌تواند به نتیجه‌گرفتن در روسیه امیدوار باشد. فدراسیون فوتبال وظیفه دارد ترتیبی اتخاذ کند تا تیم ملی ایران هم مانند کشورهایی مثل ژاپن با حدود ۱۰ بازی دوستانه راهی روسیه شود. بازی با تیم‌های بزرگ حتما باید در این برنامه گنجانده شود آن موقع است که نمی‌توان از بازی پاناما ایراد گرفت.

اما اگر قرار باشد تا شروع جام جهانی۲۰۱۸، ایران بازهم با "پاناما"ها، "توگو"ها و "ونزوئلا"ها بازی کند آن موقع است که باید شانسی برای ایران در روسیه قائل نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tnt2

      به تو ربطی نداره خیلی ناراحتی برو یه بازی با برزیل ترتیب بده .عمو جون وقتی حتی الجزایر پیشنهاد بازی با تیم ایران و رد میکنه والله همین پانانا رو باید رو سرمون بگذاریم .اقای عزیز راحتت کنم منابع هم بود به دلیل مسائل سیاسی به سختی و در حد نشد تیم پیدا میکردیم که با ما اصلا بازی کنه نمونه بارزش الجزایر که جز مسائل سیاسی هیچ چیز دیگه ای برای رد پیشنهاد ایران نداشتن

    • « واقع‌گو »

      اون از ژاپنی ها«که دارن با برزیل و بهترین تیم دنیا بازی‌میکنن»

      اینم از ما ایرانی ها

      داریم با تیم محلاتی و منطقه ای درجه ۳ ای پاناما بازی میکنیم!!

      تازه بدبختی اینجاست که میایم ۲۰ روز لیگ برترمون هم به خاطر چنین بازی های مضغرفی تعطیل میکنیم!!!!؛!!!!

      فقط باید به حال این فوتبال باید تاسف خورد / همین و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج