adexo3
۶۳۳۷۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زمان نتیجه گیری استقلال رسید

وینفرید شفر در استقلال تا به حال عملکرد بدی نداشته. او مجموعه آشفته‌ای را تحویل گرفت که نتایج اسفباری گرفته بود و تلاش کرد به‌تدریج از این گروه تیم هماهنگی بسازد.

آی اسپورت: وینفرید شفر در استقلال تا به حال عملکرد بدی نداشته. او مجموعه آشفته‌ای را تحویل گرفت که نتایج اسفباری گرفته بود و تلاش کرد به‌تدریج از این گروه تیم هماهنگی بسازد. او زمان زیادی برای آماده‌سازی بازی اول نداشت و استقلال در حالی که مقابل فولاد تیم برتر زمین بود به تساوی بدون گل رسید. بعد از آن نوبت شهرآورد بود و استقلال هرچند با یک گل مغلوب رقیب سنتی و مدافع عنوان قهرمانی شد، ولی فوتبال خوبی به نمایش گذاشت و هوادارانش را از این بابت راضی کرد. شفر سرانجام در سومین بازی‌اش در لیگ طعم برد را چشید و توانست نفت را با دو گل شکست دهد.

شفر امروز برای چهارمین بار در لیگ برتر روی نیمکت استقلال می‌نشیند و در مشهد باید با سیاه‌جامگان روبه‌رو شود. اگر در سه بازی قبلی (به علاوه بازی با نساجی در جام حذفی) استقلال با شفر دوره گذار را پشت سر می‌گذاشت، هواداران انتظار دارند که تیم از این هفته نتیجه بگیرد و روی دور برد بیفتد.

بازی‌های قبلی برای شفر فرصتی برای آشنایی با بازیکنان، فوتبال ایران و مشکلات تیم بود. او تلاش کرد فضای شادابی را به تمرینات برگرداند و به قول خودش بازیکنان را متحد کند، روی تقویت قدرت بدنی بازیکنان انگشت گذاشت و با تنبیه قائدی به بازیکنان یادآوری کرد که همه‌کاره تیم است. او مدعی است که بارها بازی‌های این فصل و فصل قبل تیمش را دیده و مهم‌ترین هدفش این است که اساس بازی تیمش روی پاس‌های سالم، پرتعداد و هدفمند باشد.

هواداران خوب می‌دانستند که مربی آلمانی برای تغییرات دلخواهش به زمان نیاز دارد و از او حمایت کردند، ولی حالا وقت آن رسیده که نتایج برنامه‌های ویژه او مشخص شود و استقلال در حد یک مدعی به لیگ برگردد. این مرد باتجربه خوب می‌داند که زمان بزرگترین دشمن مربیان است و دوره انتقالی نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

او کارش را از ۱۲ مهر شروع کرده و ۶ هفته است که تیم را در اختیار گرفته. تمرینات بدنی و تاکتیکی به میل او جریان داشته و بعد از یک و نیم ماه و ۴ بازی رسمی و تعدادی بازی دوستانه باید به نتایج مشخصی ختم شود. تعطیلات بازی‌های ملی و اردوی کیش هم موقعیت خوبی بود که با تیمش کلنجار برود و ایرادهای باقی‌مانده را برطرف کند. استقلال دیگر مصدوم مهمی ندارد و کادر فنی هم مطابق میل شفر تغییر کرده. ملی‌پوشان با آمادگی به تمرینات برگشته‌اند و ساناک، دستیار دلخواه او هم تمرینات را زیر نظر گرفته. ظاهرا همه چیز برای تولد استقلال شفر آماده است.

مهم‌ترین ایراد استقلال در بازی‌های قبلی نداشتن یک مهاجم نوک آماده بوده. شفر از شهباززاده، قربانی و بیت‌سعید به تناوب در پست شماره ۹ استفاده کرد و فرشید اسماعیلی هم به‌عنوان مهاجم دوم دقایقی به میدان رفت. جابر انصاری هم در بازگشت از مصدومیت به‌تدریج آماده شده و مقابل نفت توانست گل بزند. استقلال شاید برای نیم‌فصل دوم به یک مهاجم نوک جدید نیاز داشته باشد، ولی شفر فعلا باید بتواند از گزینه‌هایی که دارد، ترکیب خوبی برای خط حمله بسازد و بحران گلزنی تیمش را حل کند.

سرخوردگی هواداران از نتایج منصوریان به قدری زیاد بود که شفر را در قامت یک منجی دیدند و از حضورش استقبال کردند، ولی تنها با نتایج خوب است که این اعتماد پابرجا می‌ماند و خوشبینی برای آینده به‌وجود می‌آید. استقلال در حال حاضر دوازدهم است و قبل از آنکه به جبران فاصله یازده امتیازی با پرسپولیس فکر کند، باید بتواند به بالای جدول نزدیک شود.

فاصله تیم‌ها در میانه جدول کم است، ولی استقلال به شرطی می‌تواند به رتبه‌های بالا برسد که در هفته‌های آینده امتیازات زیادی از دست ندهد. بازی مقابل سیاه‌جامگان قعر جدولی از این نظر آزمون مهمی برای تیم شفر است. تیم مشهدی پنج بازی قبلی‌اش را باخته و هر نتیجه‌ای جز برد برای استقلال قابل قبول نیست. استقلال بعد از سیاه‌جامگان میزبان گسترش فولاد است و آبی‌پوشان قبل از دو بازی پایانی نیم فصل با پیکان و سایپا باید این شش امتیاز را بگیرند. شفر قبل از شروع تعطیلات هم از اهمیت این چهار بازی گفته بود و حالا زمان عمل به وعده‌ها فرا رسیده.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج