adexo3
۶۳۳۷۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آزمون: باید برای ترامپ بدتر از این می‌نوشتم

ما می‌گوییم «الگو»، او اما موضع می‌گیرد. دلیلش شاید نوع انتخاب‌های قبلی «سردار» است.

آسمان آبی: ما می‌گوییم «الگو»، او اما موضع می‌گیرد. دلیلش شاید نوع انتخاب‌های قبلی «سردار» است. پسری که هنوز روی آن چه گفته و نوشته پافشاری می‌کند. می‌توان بخشی از این مصر بودنش روی تندروی در قبال «ترامپ» را برگرفته از حس میهن‌پرستی او دانست، اما تندروی یک مقام عالی (چه سیاسی باشد، چه یک سلبریتی که در دل مردم جا خوش کرده) خواه ناخواه روی واکنش دوم عوام تاثیر مستقیم می‌گذارد. هرچند که «سردار» بگوید که اصراری برای الگو شدن ندارد. داستان را درمورد «سردار آزمون» نمی‌نویسیم. پسر گنبدی و ترکمن ایران که بیش از آن چه تصور می‌کند در دل ایرانیان جا خوش کرده است. از آن روزی که با مدل موهایش یادآور داستان «سندباد» شد تا امروز که گهگدار خبرهایی از مشتری‌های اروپایی‌اش به گوش می‌رسد، همیشه به‌عنوان پسری محبوب و محجوب شناخته شد. بخشی از داستان خشونت‌های ورزش را برای سردار نوشتیم. او فقط چند صفحه‌ای از این کتاب شده است. آن هم برای یک شب که تمام ایران غرق در احساسات شد. احساساتی که طبیعی بود؛ مردم از جعل نام «خلیج فارس» برافروخته بودند و حتی بخشی از این برافروختگی هم به سلبریتی‌ها رسید. «سردار» واکنشی احساسی داشت. در اینستاگرام خود جملاتی را نوشت که همگی آمیخته به جملاتی رکیک بود. میان این ابراز احساساتی که کاملا آمیخته به احساسات است و آن فریادهای توام با هتاکی و بی احترامی و شعارهای جنسیتی که در ورزشگاه‌ها داده می‌شود رابطه‌ای نیست؟ واقعا می‌توان میان این دو خط قرمز کشید؟ سردار آزمون، بدل شده است به چراغی در خیابانی تاریک. زیر این چراغ، روزی کری‌خوانی با یک قهرمان والیبال است، روزی خط و نشان کشیدن برای خبرنگاری خارج از کشور، روزی دیگر هم برای رئیس‌جمهوری آمریکا جملاتی تند نشسته. این چراغ یک سلبریتی، در خیابان جامعه عوام ایران است. با سردار آزمون هم‌کلام شدیم. از چرایی تفاوت فرهنگی در ورزشگاه‌های ایران و روسیه تا دلیل تندروی‌های گهگدارش در پست‌های اینستاگرام.

‌ از هواداران در روسیه شروع کنیم، برخورد مردم در زمان شکست تیم محبوب‌شان چگونه است؟

در روسیه برخورد هواداران بسیار خوب است، آن‌ها در هیچ حالتی دوست ندارند تیم‌شان را تنها بگذارند و در شرایط سخت هم دست از تشویق برنمی‌دارند و سعی می‌کنند در هر حالتی به تیم و بازیکنان روحیه و انگیزه بدهند.

‌ شده مثل ایران فحاشی کنند و سنگ یا نارنجک پرتاب کنند؟

نه این‌جا اصلا خبری از سنگ و نارنجک نیست، نهایت اعتراضی که از تماشاگران می‌بینیم سوت زدن است و گاهی با سوت‌هایی که می‌زنند اعتراض خود را می‌خواهند نشان دهند که به نظرم آن هم کاملا طبیعی است.

‌ با توجه به این‌که این فصل نتوانستی زیاد گل بزنی نوع برخورد هواداران با خودت چگونه است؟

خدا را شکر می‌کنم هواداران روبین‌کازان من را کاملا درک می‌کنند و همیشه روحیه می‌دهند. در شرایط سخت تیم را حمایت می‌کنند. مشکل خاصی ندارم و خودم هم تمام سعی‌ام را می‌کنم تا هواداران را خوشحال کنم، این جزو وظایف ماست. در کل نحوه برخورد مردم واقعا خوب است.

‌ نوع برخوردها آن‌جا چقدر متفاوت با ایران است؟

برخی مواردی که ایران دارد، این‌جا ندارد یا این‌جا برخی مزیت‌ها دارد که ایران ندارد مثلا حضور پر شور هواداران ایران را من در هیچ جایی ندیدم. واقعا شور و هیجان‌شان مثال‌زدنی است. من در زمین اتلتیکو مادرید یا بایرن مونیخ بودم، ولی ایران را ترجیح می‌دهم. شور و اشتیاق هوادار ایرانی را در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام.

‌ تا حالا در شهرآورد حضور نداشتی، با این اوصاف دوست نداری چنین فضایی را تجربه کنی؟

قطعا دوست دارم یک روز در شهرآورد تهران به میدان روم. شاید روزی این فضا را تجربه کنم، هر احتمالی وجود دارد.

‌ بعد از صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اینستاگرام واکنش نشان دادی چرا این کار را کردی؟

من شهروند ایرانی هستم و 90درصد مردم ایران از حرف‌های دونالد ترامپ عصبانی شدند و واکنش نشان ‌دادند، من هم یکی مثل آن‌ها بودم.

‌ آن شب چه اتفاقی افتاد و به چه فکر کردی که آن پست را در اینستاگرام گذاشتی؟

به چیز خاصی فکر نکردم، حرف‌های آن آدم اصلا مهم نیست چون نه تنها من بلکه تمام ایران و دنیا می‌دانند که نام آن‌جا «خلیج فارس» است.

‌ خب به نظر خودت به کار بردن آن ادبیات حتی برای دشمنت درست بود؟

اول این را بگویم که آن ادبیات من نبود بلکه خواننده خود کشور آمریکا آن حرف‌ها را به ترامپ زده بود و من هم جملات او را تکرار کردم.

‌ یعنی به نظرت کار درستی انجام دادی؟

باید بدتر از این را برای ترامپ می‌نوشتم!

‌ خب با این اوصاف به نظرت کسی که الگو به حساب می‌آید نباید روی رفتار و کلامی که می‌گوید دقت کند؟

همیشه گفتم التماس نمی‌کنم کسی من را الگوی خودش قرار دهد، کسی که یک نفر را برای خودش الگو می‌کند می‌تواند نکته‌های خوب و بد او را از هم جدا کند و دنبال نکته‌های مثبت آن الگو برود و آن‌ها را یاد بگیرد.

‌ بازخورد آن استوری که گذاشتی چه بود؟ مردم چه می‌گفتند؟

همه اعتراض می‌کردند و مشخص بود که بقیه هم مثل من از صحبت‌های آن آدم ناراحت هستند.

‌ از این‌ها بگذریم بهاره افشاری مستند اسبت را می‌سازد؛ داستان آن چیست؟

بله خانم افشاری این کار را انجام می‌دهند و فکر می‌کنم یکی از بهترین مستندها می‌شود. من در این فیلم تنها مالک یک اسب هستم و از فیلم‌های خارجی الگو گرفتیم، اما به نظرم بهتر از همه آن‌ها خواهد شد.

‌ افشاری گفته سردار بدقلق‌ترین بازیگر دنیاست، چرا این حرف را زده، مگر تو در فیلم نقش داری؟

بازیگری من در فیلم بیشتر شبیه شوخی است چون من فقط به‌عنوان مالک اسب حضور دارم و بازیگری نمی‌کنم. من تنها درمورد سریک در این فیلم حرف زدم.

‌ بازیگری چطور تجربه‌ای بود؟ دوست نداری ادامه دهی؟

تجربه خوبی بود، اما هیچ موقع به چیزی که استعداد ندارم و کار من نیست نخواهم پرداخت، کار اصلی من فوتبال است و با بازیگری کاری ندارم.

‌ و در آخر این‌که جام‌جهانی روسیه برایت چقدر مهم است؟

معلوم است اهمیت زیادی دارد و جام‌جهانی برای همه بازیکنان فوتبال دنیا مهم است. همه تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکرد را در این میدان مهم داشته باشم.

‌ حالا با توجه به این‌که روسیه میزبان است کار تو سخت‌تر خواهد بود یا آسان‌تر؟

برای من فرقی نمی‌کند و در کل جام‌جهانی آوردگاه سختی برای هر تیم و هر بازیکنی است. ما تلاش‌مان را خواهیم کرد تا کارمان را به نحو احسن انجام دهیم و بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج