adexo3
۶۳۴۷۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگرانی تارتار از عادت به باخت

تیم پارس جنوبی جم وقتی با اقتدار از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد برخلاف اکثر تیم‌هایی که چنین شرایطی را پیدا می‌کنند بریز و بپاش نداشت.

ایران ورزشی: تیم پارس جنوبی جم وقتی با اقتدار از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد برخلاف اکثر تیم‌هایی که چنین شرایطی را پیدا می‌کنند بریز و بپاش نداشت. مهدی تارتار در وهله اول اسکلت اصلی تیمش را حفظ کرد و پس از آن بازیکنانی را به خدمت گرفت که به‌ جای اسم بزرگ، انگیزه‌های بزرگ داشته باشند. همین مدل تیمداری جواب هم داد و آنها با صدرنشینی‌های متوالی بیشتر معادلات قبل از فصل را به هم زدند. بدون شک هدف اصلی این تیم از ابتدا بقا در لیگ بود که به نظر می‌رسد با توجه به نوع فوتبالی که ارائه می‌دهند دستیابی به این خواسته خیلی هم سخت نیست.

هفته دوازدهم برای پارس جنوبی جم و مهدی تارتار پایان تلخی داشت. آنها اولین باخت‌شان را در همین روز و مقابل فولاد تجربه کردند. در واقع پارس جنوبی باخت چون قرار نیست که یک تیم در تمام بازی‌هایش برنده باشد. در همه لیگ‌های معتبر جهان هم که پیگیری می‌کنیم شاهد شکست تیم‌های بزرگ در جریان یک فصل بوده‌ایم.

پس باخت تیم تارتار نه عجیب بود نه غیر منتظره. ضمن اینکه آنها با حداقل گل شکست خوردند آن هم در خانه حریفی که این روزها خوب نتیجه می‌گیرد.

این که باخت آنها پس از 12 هفته خیلی به چشم آمده یک دلیل اصلی‌اش توقعی است که خودشان ایجاد کرده‌اند. البته این توقع و انتظار در همه جای دنیا وجود دارد. به هر حال وقتی یک تیم مدت‌ها نمی‌بازد آن هم تیمی که از لیگ یک آمده به خودی خود سطح توقعات را بالا می‌برد.

تیمی که در یازده بازی قبلی‌اش تیم‌های بزرگی مثل استقلال را در جم، سپاهان و ذوب‌آهن را در نقش جهان اصفهان، گسترش فولاد را در تبریز و استقلال خوزستان را در اهواز شکست می‌دهد باید به هوادارانش هم حق بدهیم که انتظارشان از تیم زیاد باشد. البته آنها هم باید بضاعت تیم را در یک فصل ۳۰ هفته‌ای درنظر بگیرند.

اما یک سوال از تارتار و آن اینکه پس از حضور این تیم در جام شهدا و قبول دو شکست متوالی مقابل سایپا و پدیده انتظار می‌رفت که شاگردان او به خودشان آمده و اگر غروری هم بوده با این دو باخت از بین برود. اما اینطور نشد و حالا سرمربی پارس جنوبی جم و بازیکنانش به این نتیجه رسیده‌اند که در لیگ هم می‌توان شکست خورد. شاید تنها نقدی که به آنها وارد است همین قبول باخت پس از دو شکست قبلی باشد. با این حال هیچ چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌شود. شاید باخت آنها مقابل فولاد آخرین شکست‌شان در لیگ هفدهم نباشد چون قرار نیست یک تیم همیشه در اوج باشد و نبازد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد پس از گذشت 12 هفته شناخت تیم‌ها از یکدیگر بیشتر و به همان نسبت امتیاز گرفتن هم سخت‌تر می‌شود.

تارتار از دیروز به پرسپولیس فکر می‌کند و رویارویی با آنها در روز شنبه آینده بدون تردید مهمترین بازی هفته سیزدهم خواهد بود. تیم پارس تا اینجای لیگ ۵ بازی در خانه انجام داده که در چهار مسابقه به پیروزی رسیده و فقط مقابل پدیده به تساوی یک بر یک رضایت داده. پس بازی با آنها در جم برای هر تیمی سخت است.

این بازی برای تارتار به همان اندازه که پیروزی‌اش می‌تواند تاثیر روانی زیادی داشته باشد و به نوعی شکست اخیر و دو باخت قبلی در جام شهدا را به دست فراموشی بسپارد باختش هم می‌تواند آنها را بیشتر به چالش بکشاند و بدون شک تارتار دوست ندارد که شاگردانش به باخت عادت کنند آن هم مسابقه‌ای شش امتیازی که اگر قرمزهای پایتخت برنده از زمین بیرون بیایند با توجه به یک بازی کمتر نسبت به حریفان فرصت خوبی برای بیشتر کردن فاصله امتیازی‌شان دارند.

به هر حال دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که تساوی در این بازی بیشتر از همه پیکان و مجید جلالی را خوشحال می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج