۶۳۹۰۸۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

کی‌روش کیست و چرا او باید ایران را هدایت کند؟

روزنامه سان انگلیس در گزارشی از کارلوس کی روش سرمربی ایران ، او را شایسته پست سرمربیگری ایران دانسته است .

ورزش سه: روزنامه سان انگلیس در گزارشی از کارلوس کی روش سرمربی ایران ، او را شایسته پست سرمربیگری ایران دانسته است .

مربی سابق تیم‌های منچستر یونایتد و رئال مادرید، توانست دومین صعود مستقیم و متوالی خود به جام جهانی را به همراه تیم ملی ایران به دست بیاورد. دستیار سابق سر الکس فرگوسن، پس از این انتقال، هرگز نگاهی به پیشینه خود نینداخته و با قدرت به سمت جلو حرکت کرده است.شهرت کارلوس کیروش، بیشتر به دلیل مربیگری در تیم‌های‌ملی پرتغال و تیم رئال مادرید و سابقه دستیاری سرالکس فرگوسن در دو دوره طولانی مدت است.

کی روش به دنبال این‌است که بتواند با تیم‌ملی ایران، در جام جهانی پیش‌رو، به جایگاه‌های بالاتری صعود کند. کارلوس کی روش از سال ۲۰۱۱ مربی تیم ملی ایران بوده است.
اما کارلوس کیروش کیست؟

کارلوس کی روش در نامپولا، در موزامبیک پرتغال متولد شد.او در دوران مربیگری خود، پس از یک دوره موفق با تیم ملی زیر 20 ساله‌های پرتغال، درسال 1991 به مربیگری تیم‌ملی پرتغال رسید و دو سال در آنجا مشغول به کار شد. پس از دوران نه‌چندان موفق در ژاپن و آمریکا، او با رساندن آفریقای جنوبی به جام‌جهانی 2002، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و در همانجا بود که فرگوسن، او را زیر نظر خود قرار داد.

کارلوس کی روش، پس از آن، در ماه جون سال ۲۰۰۳ به مربیگری رئال مادرید رسید، اما در انتها، وی از سمت خود اخراج شد و به منچستریونایتد پیوست و کار خود را در آنجا به مدت چهارسال و در سمت دستیاری فرگوسن، ادامه داد. پس از آن، وی در سال ۲۰۰۸ برای بار دوم، به عنوان مربی تیم‌ملی پرتغال انتخاب شد و دو سال در سمت خود باقی ماند و در نهایت، پس از حذف توسط اسپانیا در مرحله حذفی جام‌جهانی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
اما چرا کیروش باید ایران را مربیگری کند؟

کی روش پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم‌ملی، در سال 2011،توانست رابطه خوبی با هواداران تیم ملی کشورمان ایجاد کند. مربی پرتغالی، شهرت خوبی به عنوان مربی در طی آن‌سال‌ها داشت اما در رابطه با تجارب ناموفق وی با رئال‌مادرید و تیم‌ملی پرتغال، بحث‌های زیادی مطرح بود. اما او اکنون، بهترین مربی آسیاست و توانسته ایران را دو بار متوالی به جام‌جهانی برساند. او سالی 1.5 میلیون یورو از تیم ملی‌ ایران، حقوق می‌گیرد.
تاثیرات کی روش طی این 6 سال مربیگری در تیم ملی ایران چه بوده است؟

از نظر شخصیتی، کی روش با هواداران تیم‌ملی ایران اخت شده است اما همچنان مشکلاتی با فدراسیون فوتبال باقی مانده است، به طوری که او بار‌ها استعفا داده است. این جمله در تضاد کامل با شخصیت تیم او قرار دارد. تیم کی روش بهترین خط دفاعی آسیا را با اقتدار در اختیار خود دارد.

زیر نظر کیروش، تیم ملی ایران در مقدماتی جام‌جهانی تنها 2 گل دریافت کرده است که هر دوی این گل‌ها در مقابل سوریه و در حالی که تیم ملی ایران به جام‌جهانی راه یافته بود، به ثمر رسیده اند. در جام جهانی 2014 هم کی روش به تساوی بدون گل مقابل نیجریه رضایت داد و با بدشانسی تمام، مقهور گل استثنایی دقایق پایانی لیونل مسی شد.

کی روش، تمرکز بسیار زیادی روی بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی‌ می‌کنند، دارد و حتی از بازیکنانی که قادر به صحبت به زبان فارسی هم نیستند، دعوت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      حالمون رو دیگه بهم نزینید بابا.
      خداییش شما از نحوه ی بازی ایران لذت میبرین؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • MGZ

        اره خوب بازی نمی‌کرد و فقط نتیجه گرا بود ولی اگه به دو سه تا بازی دوستانه آخر نگاه کنید سبک جدیدی از بازی رو می‌بینید که من یا همه دوست داشتن اینجوری بازی کنه یعنی با مالکیت و موقعیت سازی زیاد البته هنوز کار داره تا خوب بشه ولی چیزی که مشخصه کی‌روش این جام جهانی دنبال ۲۷۰ دقیقه دفاع نیست و به فکر حمله هم هست بر خلاف۲۰۱۴

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج