اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۹۴۴۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شیرهای اطلس، کلیدی ترین حریف ایران

اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مقابل مراکش است که از گروه سوم مرحله انتخابی قاره آقریقا به عنوان تیم اول با کسب ۳ پیروزی و سه تساوی، بدون شکست بالاتر از رقبای سرسختی مانند ساحل عاج و نیز تیم‌هایی همچون گابن و مالی صعود کرد.

ورزش سه: اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مقابل مراکش است که از گروه سوم مرحله انتخابی قاره آقریقا به عنوان تیم اول با کسب ۳ پیروزی و سه تساوی، بدون شکست بالاتر از رقبای سرسختی مانند ساحل عاج و نیز تیم‌هایی همچون گابن و مالی صعود کرد.
این تیم در مرحله انتخابی ۱۱ گل زد و حتی یک بار هم دروازه‌اش باز نشد و اتفاقا، موفق به شکست رکورد گل نخوردن ایران، در مسابقات انتخابی جام‌جهانی شد. این تیم در حال حاضر در رده چهلم فیفا قرار دارد.

شیر‌های اطلس، اولین تیم آفریقایی تاریخ بودند که توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. این اتفاق در سال 1986 رخ داد. آن‌ها، تنها یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه خود دارند که این قهرمانی متعلق به سال 1976 است. مراکش چهار دوره در جام جهانی حضور داشته که آخرین حضور مراکش در جام جهانی، به سال 1998 باز می‌گردد. حالا مراکش، پس از دو دهه، آماده حضور موفق در جام جهانی شده است. مراکش در لیست خود، 21 بازیکن لژیونر دارد و 61.5 درصد بازیکنان مراکش در خارج از این کشور به دنیا آمده‌اند. آن‌ها با وجود ستاره‌هایی چون:مهدی بن عطیه (یوونتوس) نبیل ضرار (فنرباغچه) فواد شفیق (دیژون) حمزه (لیل) اشرف حکیمی (رئال مادرید) و غانم (ولورهمپتون) خط دفاعی را تشکیل می‌دهند.

در خط میانی از شالکه، آژاکس، فاینورد، ختافه، گالاتاسرای و ... بازیکن دارند. مهاجمین‌شان نسبت به خطوط عقب شهرت کمتری دارند. خالد بوطیب در تیم نه چندان مطرح ترکیه‌ای، یلی مالایتااسپور و رشید علوئی از نیس فرانسه، پر قدرت ترین تیم آفریقایی هستند.
شیرهای اطلس، کلیدی ترین حریف ایران
ستاره تیم ملی مراکش:

مهدی بن عطیه

ستاره خط دفاعی یوونتوس که سابقه بازی در بایرن مونیخ و رم را نیز در اختیار دارد، نقش مهمی در صعود بدون گل خورده آن‌ها، به جام جهانی 2018 داشت. وی موفق شد که در بازی سرنوشت ساز مقابل ساحل عاج، گل دوم و پیروزی بخش مراکش را به ثمر برساند تا مراکش راهی جام جهانی شود.

مهدی بن عطیه ۳۰ ساله، برای اولین بار است که در چنین رویداد مهمی شرکت می‌کند و قطعا عنصر مهمی در خط دفاعی مراکش محسوب می‌شود. او به دنبال این است تا با خاطرات خوش به خانه باز گردد؛ اما حضور مراکش در گروه مرگ این رقابت‌ها، کار را برای او و یارانش، سخت کرده است.

سرمربی:هرو رنارد

هرو رنارد، سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش، که توانسته انقلابی در این تیم ایجاد کند و خط دفاعی مستحکمی را طراحی کند، یکی از مهم‌ترین دلایل صعود شیر‌های‌اطلس به جام جهانی بود. وی از سال ۲۰۱۶ مربیگری مراکش را به عهده داشته است. هرو رنارد با موفقیت بزرگی که با مراکش به دست آورد و در یکی از سخت ترین گرو‌ه ‌های آفریقا، به عنوان تیم اول به جام جهانی آمد، محبوبیت بی‌نظیری کسب کرده است. او در خیلی از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج و زامبیا مربیگری کرده است و در لیگ فرانسه نیز سابقه مربیگری در لیل و سوشو را دارد. این مربی ۴۹ ساله فرانسوی در اندیشه کسب موفقیت با مراکش است.

تیم ملی مراکش در یک نگاه

افتخارات: یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۱۹۷۶
بهترین گلزن: احمد فراس (۴۲ گل زده)
بیشترین بازی: نورالدین نایبت (۱۱۵بازی)
نحوه صعود: تیم اول گروه
عملکرد دوره قبل: حضور نداشته است.

گروه:B

هم‌گروه‌ها: اسپانیا-پرتغال-ایران
محمد مهدی موسی‌پور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاااااااا خدا
      اونوقت مایکی تو آلکمار داریم چه افتخار هم میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج