اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۹۵۶۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

مرد محبوب پرتغالی خداحافظی می کند؟

یک کارشناس فوتبال به «شهروند» می‌گوید تیم‌ملی با مربی ایرانی هم در جام ملت‌های ٢٠١٨ موفق می‌شود.

روزنامه شهروند: خبر تلخ و دور از انتظاری که کارلوس کی‌روش در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی مطرح کرد، تمام اتفاقات این مراسم را برای فوتبال ایران تحت‌تأثیر قرار داد. مرد محبوب پرتغالی بدون توجه به تمام اخباری که درباره او مطرح می‌شود از احتمال خداحافظی خود از دنیای مربیگری بعد از جام‌جهانی ٢٠١٨ خبر داد تا فوتبال ایران را در شوک فرو ببرد.
پرونده تمدید بسته شد
شکست‌ناپذیری فوتبال ایران در آسیا و پیشرفت فوق‌العاده در فاز دفاعی که منجر به صعود مقتدرانه به جام‌جهانی روسیه شد، کی‌روش را به محبوب‌ترین فرد در فوتبال ایران تبدیل کرده است. در روزهایی که حتی رسانه‌های خارجی هم از صعود قدرتمند تیم‌ملی به جام‌جهانی ٢٠١٨ می‌نویسند، خیلی‌ها نگران فوتبال ملی بعد از کی‌روش هستند. او این روزها رابطه خوبی با فدراسیون ندارد و قراردادش هم بعد از جام‌جهانی با تیم‌ملی فوتبال ایران به پایان می‌رسد. هواداران فوتبال و اغلب کارشناسان خواستار تمدید قرارداد کی‌روش با تیم‌ملی هستند اما در ماه‌های اخیر اخباری هم درباره تیم‌های خواهان کی‌روش بعد از جام‌جهانی منتشر شده تا نگرانی ایرانی‌ها بابت از دست دادن کی‌روش تشدید شود. بالاخره در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی کی‌روش درباره آینده‌اش صحبت کرد تا نگرانی‌ها درباره دوران پسا کی‌روش بیشتر شود.
احتمال خداحافظی مرد پرتغالی
درحالی که تیم‌ملی ایران باید چند ماه بعد از جام‌جهانی به مسابقات جام ملت‌های آسیا برود اما هنوز وضع سرمربی مشخص نیست. از دست دادن کی‌روش بعد از جام‌جهانی آن هم درست در روزهایی که باید تیم‌ملی برنامه‌های خود را برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌ها آماده کند، اتفاق نگران‌کننده‌ای است. تصمیم اخیر کی‌روش درباره احتمال خداحافظی از دنیای مربیگری که جنبه‌های متفاوتی هم دارد می‌تواند وضع فوتبال ایران را هم آشفته کند. او وقتی با سؤال رسانه‌ها درباره سرنوشت خود بعد از جام‌جهانی روبه‌رو شد، از تصمیم عجیبش گفت: «ممکن است پس از جام‌جهانی با دنیای مربیگری خداحافظی کنم. ٣٦‌سال است در این رشته حضور دارم و اکنون زمان استراحت است. به اهداف خود در فوتبال رسیدم و توانستم ٤بار با تیم‌های مختلف به جام‌جهانی صعود کنم. دیگر دلیلی برای ادامه حضورم در فوتبال نمی‌بینم و بعد از جام‌جهانی بازنشسته خواهم شد.» کی‌روش درحالی این خبر شوک‌آور را در مراسم قرعه‌کشی مطرح کرد که در ماه‌های اخیر رابطه خوبی با فدراسیون نداشته است. کی‌روش درحالی از خداحافظی با دنیای مربیگری حرف می‌زند که همین الان هم پیشنهادهای زیادی از کشورهای مخلتف دارد و با توجه به نتایج خوب در ایران بعد از جام‌جهانی هم پیشنهادهای خوبی دریافت خواهد کرد. او وقتی با سؤال خبرنگاران رسانه‌های خارجی درباره فوتبال ایران روبه‌رو شد،گفت: «در ایران شور و اشتیاق زیادی برای فوتبال وجود دارد و من فوتبالیست‌های بااستعداد زیادی را در این کشور می‌شناسم اما اختیار وجود ندارد و مسئولان فوتبال این کشور یک برنامه مشخص ندارند. کار کردن در این شرایط سخت می‌شود و نمی‌توان پیشرفت کرد. ایران، بازیکنان و مردمانش شایسته بیش از اینها هستند.»
بازتاب خداحافظی کی‌روش در دنیا
تصمیم جدید کارلوس کی‌روش به‌عنوان یکی از مهمترین مربیان حاضر در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی بازتاب زیادی در رسانه‌های پرتغالی داشته است. پایگاه اینترنتی DN پرتغال درباره گفته‌های سرمربی تیم‌ملی ایران نوشت: «کارلوس کی‌روش ٦٤ساله که ٤صعود به جام‌جهانی را با ٣ تیم مختلف تجربه کرده است، به این می‌اندیشد که دنیای مربیگری را رها کرده و به زندگی شخصی خود بپردازد. او می‌خواهد بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را در جام‌جهانی به دست بیاورد و با این تیم به دور دوم راه یابد و در ادامه از دنیای مربیگری خداحافظی کند.»
ماجرا بیماری است؟
روزنامه اوجوگو و سایت مایس فوتبال هم با پرداختن به این موضوع خداحافظی کی‌روش از فوتبال را قطعی دانسته و نوشته‌اند شاید این تصمیم به دلیل بیماری او باشد. البته خود کی‌روش هرگز این موضوع را تأیید نکرده اما همواره در سال‌های حضور کی‌روش در ایران اخباری درباره بیماری او که به سیستم گوارشی‌اش مربوط می‌شود شنیده می‌شد. بیماری معده، مهمترین دلیلی است که برخی آن را دلیل خداحافظی کی‌روش از مربیگری می‌دانند. او در سال‌های اخیر چیزی درباره بیماری خود نگفته و به‌نظر نمی‌رسد بیماری او مشکلی جدی مثل سرطان باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید که او از دلیل خداحافظی ناگهانی‌اش از تیم‌ملی حرف می‌زند یا نه.
قاسمپور: با مربی داخلی هم در جام ملت‌ها موفق می‌شویم
ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال ایران درباره خداحافظی کی‌روش از مربیگری در فوتبال به «شهروند» می‌گوید: «اگر کی‌روش واقعاً تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته باشد نمی‌توان او را به ماندن وادار کرد. ممکن است او به دلیل این‌که مایل به تمدید قرارداد با ایران نیست این موضوع را مطرح کرده باشد و می‌خواهد در فضای دیگری به شغل خود ادامه دهد. درست است که کی‌روش از نظر مالی شرایط خوبی دارد اما حضور در فوتبال مانند یک عشق است که نمی‌توان از آن دست کشید.
قطعاً کی‌روش هم نمی‌تواند به سادگی دست از مربیگری در فوتبال بکشد و اگر این حرف‌هایش فقط جنبه بازارگرمی دارد فدراسیون باید هرچه سریعتر با او وارد مذاکره شود. مگر این‌که موضوع بیماری صحت داشته باشد و کی‌روش برای درمان و معالجه می‌خواهد دست از مربیگری بردارد. در این صورت اصرار از طرف فدراسیون فوتبال جایز نیست و او به خاطر حفظ سلامتی‌اش هم که شده باید استراحت کند.» مربی سابق تیم‌ملی درباره وضع فوتبال ایران بعد از کی‌روش می‌گوید: «اگر قرار به رفتن کی‌روش از ایران است فدراسیون برای جام ملت‌ها باید مربی داخلی انتخاب کند که شناخت کافی از فوتبال ایران داشته باشد تا نیازی برای گذر زمان و جا افتادن در فوتبال ما نباشد. خوبی تیم‌ملی درحال‌حاضر این است که نفرات فیکس و ذخیره و حتی سیستم تیم‌ملی کاملاً مشخص است و با ادامه روند کی‌روش می‌توانیم در جام ملت‌ها موفق شویم. البته امیدوارم که شرایط برای ماندن کی‌روش فراهم شود و او باز هم در ایران بماند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیسوادی مثل ساکت تاج توی فدراسیون باشن همینه توی این اوضاع احول باید هوایی تیم ملی داشته باشن

    • بدون نام

      خدا کنه زودخوب بش کی‌روش بزرگ هدیه برای ملت ایران بود.هرچن زودترتمدیدکنید تادیرنشدچون خیلی تیمهای بزرگ دنبالش اشتباه جبران پذیری نکنیدپشیمانی سودندارحتی ۲برابرخاص بدین چون ارزشش ودارالان اینقدرقوی هستیم. ۲تاتیم ملی قوی داریم ولی لژیونرخوب پس کارش عالی ۶سال اول اسیابااقتدارکارهیچکس نیست بجزکیروش بزرگ ....

    • مسعود

      مشکل کی روش بیماری اش نیست مشکل فدراسیون و وزارت ورزش میباشد به نظرم کی روش دوست داره بمونه و نتیجه زحمت هاش رو بیشتر بچشه اما...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج