adexo3
۶۴۰۰۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استثنای دیگری که در کاخ کرملین روی‌ داد

اجازه دهید Super Favorite را "ابَربخت" ترجمه کنیم. این صفتی است که اغلب مطبوعات خارجی به دو غول همگروه ما یعنی پرتغال و اسپانیا نسبت می دهند.

ورزش سه: اجازه دهید Super Favorite را "ابَربخت" ترجمه کنیم. این صفتی است که اغلب مطبوعات خارجی به دو غول همگروه ما یعنی پرتغال و اسپانیا نسبت می دهند.

این صفتی است در صیغه مبالغه برای دو مدعی قهرمانی که قرار است شوک مرحله گروهی را رقم بزنند و نظیرشان دردیگر گروه های هشتگانه یافت نمی شود. دیدگاهی که نقش ایران و مراکش را در این تابلو به پس زمینه ای تنزل می دهد.

آنها با این منطق که گروه مرگ، حداقل باید سه مدعی صعود داشته باشد، از اطلاق این اصطلاح به گروه B خودداری می کنند با این حال ایران و مراکش مشکل می توانستند با قرعه ای سخت تر از این مواجه شوند، آن چنان که علی دایی صحبت از "سخت ترین قرعه کشی تاریخ ایران در جام جهانی" کرده است.

اما این همه استثنائات مراسم کاخ کرملین نبود. در سرفصل "زندگی"، می توانیم از استئنای دیگری صحبت کنیم: فرصت ریکاوری 4 روزه برای آخرین بازی دور گروهی. "عارضه بازی سوم" عارضه ای است که در هر چهار دوره حضور در جام جهانی دچار آن شدیم. خستگی ناشی از دو بازی اول و فرصت کوتاه سه روزه آمادگی بازیکنان برای سومین دیدار، همیشه شرایطی را ایجاد کرده است که بازیکنان لیگ داخلی یا حاشیه خلیج فارس با آن مانوس نبوده اند.

تیم ملی ایران به لحاظ جسمانی درهیچکدام از این بازیها( پرو ۱۹۷۸، آلمان ۱۹۹۸، آنگولا ۲۰۰۶ و بوسنی ۲۰۱۴) در اندازه های استاندارد ظاهر نشد و کادرفنی همه ادوار با این نگرانی روبرو بوده است که چطور با این فشار کنار بیاید.

در جام جهانی 16 تیمی آرژانتین 1978 در گروه چهارم قرار داشتیم(3 روز استراحت پیش از دیدار با پرو) و مابقی را بدون استثنا در گروه "F". از آنجایی که بازی ها به ترتیب از گروه A اغاز می شود، تیم هایی که بازی هایشان زودتر آغاز می شوند به صورت مساوی بین هر بازی 4 روز فرصت ریکاوری دارند. بعد از تک بازی افتتاحیه، ایران از روز دوم وارد گردونه این رقابت ها می شود و مطمئنا کادرفنی این مسئله را که بازیکنان تیم ملی قبل از بازی با پرتغال 4 روز فرصت برای ریکاوری دارند به فال نیک می گیرد.

امتیازی که شامل حال تیم های گروه F نمی شود. مثل کره جنوبی در گروه F این رقابت ها که مشابه ایران در سال ۱۹۹۸ با سه روز استراحت در بازی سوم به مصاف آلمان خواهد رفت.

نکته بعدی فاصله شهرهایی است که باید تیم های یک گروه طی کنند. از این نظر نیز قبل از آغاز قرعه کشی، گروه B به لحاظ فاصله کوتاه بین شهرها بیشترین متقاضی را داشت و حالا تیم ملی ایران با شرایط سخت نقل و انتقالات در آرژانتین 1978 و برزیل 2014 روبرو نخواهد شد.

اگر چه این وضعیت مطلوب برای همه حریفان در گروه نیز وجود دارد ولی برای بازیکنان ما که عادت به ریتم بالای رقابتی نداشته و مجبورند با دوندگی بی امان از اختلاف سطح تکنیکی خود با بهترین های جهان بکاهند، یک شبانه روز استراحت بیشتر، ازاهمیت بالایی برخوردار است. آیا اینبار زندگی بدون عارضه بازی سوم را تجربه خواهیم کرد؟

شاهین اشکان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج