اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۰۲۰۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افاضلی: فوتبال جای ترسوها نیست

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در کاخ کرملین مسکو آغاز شد و ۳۲تیم حاضر در این رقابت‌ها رقبای خود را در گروه‌های هشت‌گانه شناختند.

آسمان آبی: مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در کاخ کرملین مسکو آغاز شد و ۳۲تیم حاضر در این رقابت‌ها رقبای خود را در گروه‌های هشت‌گانه شناختند. تیم‌ملی ایران هم در این بین با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه دوم جای گرفت تا به‌زعم خیلی از کارشناسان در گروه مرگ قرار گرفته‌باشد. هومن افاضلی، سرمربی تیم صبای قم و مربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران و سرمربی اسبق تیم المپیک در گفت‌و‌گو با «آسمان آبی»درباره هشت‌گروه این دوره از رقابت‌ها صحبت کرد که در ادامه به تفکیک هر گروه مشاهده خواهید کرد:

شانس یکسان برای هرچهارتیم
گروه اول: روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه

این گروه مانند گروه هشتم، آسان‌ترین گروه‌ها به‌شمار می‌رود. در بقیه گروه‌ها توازن دیده می‌شود، اما با توجه به‌وضعیت فعلی گروه یک به همراه گروه هشت به اصطلاح گروه‌های زندگی محسوب می‌شوند. من برای هر چهار‌تیم شانس تقریبا یکسانی قائل هستم. عربستان مانند ایران، تنها تیم‌هایی هستند که به‌جای ۱۵ الی ۲۰‌روز، حدود دو‌ماه پیش از جام‌جهانی اردو خواهند زد. کیفیت میزبان نسبت به‌گذشته افول کرده‌است و ستاره قابل‌اعتنایی در این تیم حضور ندارد. روسیه حتی می‌تواند در همین مرحله هم حذف بشود، اما به‌هرحال نسبت به تیم میزبان حمایت‌های پنهانی صورت می‌گیرد تا خیلی‌زود از تورنمنت خارج نشوند و تاثیری در حضور مردم نداشته‌باشد. اروگوئه نیز با حضور ستاره‌ای چون سوارز از شانس خوبی برخوردار‌است، اما در حال حاضر آن‌ها وضعیت خوبی در تیم‌شان ندارند.

اتوبوس نچینیم!
گروه دوم: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران
درباره این گروه اگر بخواهیم صحبت کنیم دو نگاه وجود دارد. اول این‌که هیچ تیمی از پیش بازنده نیست. همه تیم‌ها می‌آیند که ناممکن را ممکن کنند. این جو به راه افتاده اصلا جالب نیست. هیچ تیمی با این شرایط در مسابقات شرکت نمی‌کند. دومین مسئله هم که باید به آن، بازهم اشاره کنم این است که ما دوماه فرصت برای آماده‌سازی داریم. ما دو‌برابر بقیه تیم‌ها اردو داریم و مانند یک تیم باشگاهی وارد جام می‌شویم. می‌توانیم یک تیم خوب باشیم. می‌توانیم نمایش تحسین‌برانگیزی در روسیه داشته باشیم. نه‌تنها فوتبال، بلکه زندگی هم‌ جای آدم‌های ترسو نیست. هر سه‌تیم گروه ما خوب هستند. مراکش بدون گل خورده به جام‌جهانی آمده و 60درصد بازیکنانش متولد کشورهای اروپایی هستند و فقط تابعیت مراکشی گرفته‌اند. باید برویم و با هر سه‌تیم شجاعانه بازی کنیم. اتوبوس پارک کردن کار جالبی نیست و نمایش دلپذیری ازجانب کشور ما نخواهد بود. باید مانند کاستاریکای چهارسال قبل باشیم. باید تفکر صعود داشته باشیم؛ اگر نداریم اصلا چرا به جام‌جهانی برویم؟ سردار آزمون حرف خوبی زد. او گفت که با روستوف، بایرن را شکست‌دادند؛ چرا ایران نتواند؟
درباره صحبت‌های کی‌روش بعد از قرعه‌کشی و تهدید به‌جدایی هم باید بگویم که دیگر، فدراسیون مدت‌هاست در مدیریت او اشتباه می‌کند و حالا هم باید بهایش را بدهد و در فاصله حدود 6‌ماه تا جام‌جهانی بهتر است دیگر در این باره صحبت نکنیم.

فرانسه حتما، دانمارک شاید!
گروه سوم: فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک
در این گروه فرانسه شانس بسیار زیادی برای صعود دارد. سه‌تیم دیگر هم برای صعود به‌عنوان تیم دوم تلاش خواهند کرد. در بین آن سه‌کشور هم، برای استرالیا کمترین شانس را قائل هستم، اما دانمارک می‌تواند بعد از فرانسه به‌عنوان تیم‌دوم به مرحله بعد راه پیدا کند. در حال حاضر آن‌ها تیم روی فرمی دارند.

کرواسی تا نیمه‌نهایی هم می‌تواند پیش برود!
گروه چهارم: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه
این گروه، گروه دشواری است. هرچهار‌تیم می‌توانند برای هم مشکل ایجاد کنند. بااین‌حال آرژانتین یکی از تیم‌های صعود‌کننده خواهد بود. در بین سه‌تیم دیگر نیز کرواسی با ستاره‌هایی که دارد از شانس خوبی برای صعود برخوردار است. کروات‌ها اگر بتوانند از لحاظ تیمی شرایط یکی، ‌دو سال اخیر خود را تغییر دهند نه‌تنها جزو صعود‌کننده‌های این گروه خواهند بود بلکه می‌توانند تا نیمه‌نهایی هم بالا بیایند. دیگر تیم این گروه که شانس بالایی دارد، ایسلند است. تیمی که در یورو همه را متعجب کرد. آن‌ها نسل طلایی خود را دارند و پیش‌زمینه‌های خلق شگفتی را در آن‌ها می‌توان مشاهده کرد.

شانس یکسان برای همه به جز سلسائو
گروه پنجم: برزیل، سوئیس، کاستاریکا و صربستان
برزیل یکی از سه‌تیمی است که به نظرم می‌تواند جام‌قهرمانی را بالای سر ببرد. صعود آن‌ها از این گروه تقریبا حتمی است، اما سه تیم دیگر رقابت تنگاتنگی برای صعود به مرحله بعدی خواهند داشت. کاستاریکا چهارسال قبل نمایش دلپذیری داشت و باید ببینیم بازهم می‌تواند برای سایر تیم‌ها ایجاد مشکل کند یا خیر.

مانشافت و سوئد، جلوتر از بقیه
گروه ششم: آلمان، مکزیک، سوئد و کره‌جنوبی
آلمان از این گروه به‌عنوان تیم اول صعود می‌کند. از آن طرف تیم کره‌جنوبی هم اصلا شانسی برای صعود نخواهد داشت. نه‌تنها کره بلکه کلا فوتبال آسیا دچار افت و رکود شده‌است. در این بین تیم‌های سوئد و مکزیک هم برای رده‌دوم تلاش می‌کنند که من شانس سوئد را بیش‌تر می‌دانم. شاگردان یان اندرسون هلند و ایتالیا را حذف کرده‌اند. آن‌ها متکی به کار تیمی هستند و در تورنمنت‌هایی از این دست می‌توان با کار‌تیمی از مرحله گروهی صعود کرد، اما در مراحل حذفی این ارزش سوپراستارها است که تکلیف تیم‌های برتر را مشخص می‌کند.

همه‌چیز مشخص است!
گروه هفتم: بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس
یکی از گروه‌هایی است که تقریبا دو‌تیم صعود‌کننده از آن مشخص شده هستند. بلژیک و انگلیس می‌توانند بالاتر از تیم‌های تونس و پاناما راهی دور یک‌هشتم نهایی شوند و از این بابت خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

یاران لوا پیشتازی می‌کنند
گروه هشتم: لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن
دیگر گروهی که به‌نظرم آسان بود و می‌شد تیم‌ملی ایران در آن قرار داشته باشد. هر چهار‌تیم شانس صعود دارند. بااین‌حال لهستان به‌واسطه ستاره‌هایی که در تیمش دارد نسبت به بقیه بخت بیشتری برای صعود دارد. از آن طرف ژاپن هم به‌نظرم جزو حذف‌شده‌های این گروه خواهد بود و رقابت برای صعود به‌عنوان دیگر تیم صعود‌کننده شاید بین سنگال و کلمبیا باشد.

نکته
شانس سه‌تیم آلمان، برزیل و فرانسه را برای قهرمانی در جام‌جهانی از بقیه تیم‌ها بیشتر می‌دانم و باقی تیم‌های مدعی در سید دوم قرار می‌گیرند.
از الان نمی‌توان درباره پدیده این رقابت‌ها صحبت کرد. تیمی مثل پرتغال با رونالدو و بدون رونالدو بسیار متفاوت است و در شرایط رقابت‌ها می‌توان در این‌باره نظر داد.
به‌عنوان یک ایرانی حتما ایران می‌تواند جزو شگفتی‌سازها باشد. با توجه به‌شناختی که داریم این حرف را می‌زنیم و به آن اعتقاد داریم، اما از نگاه غیر‌ایرانی‌ها، چندان حسابی روی تیم ما باز نمی‌شود. حتی قرار گرفتن ما در سید سوم هم برای خیلی‌ها جای سوال داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج