adexo3
۶۴۷۰۷۲
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

خلیل‌زاده: حاضرم مقصر باشم اما پرسپولیس ببرد

در ترکیب پرسپولیس آنقدر جا افتاده که برانکو حتی برای بازی در جام حذفی نیز از نام او عبور نمی‌کند.

ایران ورزشی: در ترکیب پرسپولیس آنقدر جا افتاده که برانکو حتی برای بازی در جام حذفی نیز از نام او عبور نمی‌کند. از بازیکنی که نخستین خرید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بود و قطعا یکی از موفق‌ترین‌ها. شجاع خلیل زاده حالا بدل به یکی از ستون‌های خط دفاع پرسپولیس شده، ستونی ثابت که استراحت و خستگی نمی‌شناسد. بازیکنی که در ۲۷ سالگی به پختگی رسیده و البته از نظر بدنی نیز در وضعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارد. با او درباره پرسپولیس، بادران، بازی کنار جلال حسینی و البته گلی که به ثمر رساند صحبت می‌کنیم

نکته‌ای که از ابتدای فصل در روش بازی پرسپولیس مشاهده می‌کنیم، بازیسازی مدافعان از زمین خودی است. قطعا این یکی از تفاوت‌های واضح پرسپولیس با سایر تیم‌های لیگ برتری است. تفاوتی که گاه به ضرر شما مدافعان نیز تمام می‌شود. دوست داریم درباره این مساله صحبت کنی و اینکه برانکو دقیقا از شما چه می‌خواهد؟

این روش مورد علاقه برانکو است. او دوست دارد مدافعان تیمش بازیسازی کنند و توپ را از همان زمین خودی به گردش در بیاورند. در این روش توپ از مدافعان به هافبک‌ها و از هافبک‌ها به مهاجمان منتقل می‌شود. در این روش هیچ یک از مدافعان پرسپولیس زیر توپ نمی‌زنند. درست بر خلاف خیلی دیگر از تیم‌های لیگ برتری که همچنان زیر توپ می‌زنند و هافبک‌های خود را از بازی خارج می‌کنند. این نظر برانکو است و ما هم باید به تصمیم کادر فنی احترام بگذاریم. حتی وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم.

همین تحت فشار بودن و تاکید روی زیر توپ نزدن باعث نمی‌شود توپ را از دست بدهید و حریف صاحب موقعیت گل شود؟

تیمی که می‌خواهد فوتبال بازی کند نباید تحت فشار هم توپ را از دست بدهد. برانکو البته در تمرین خیلی با بازیکنان کار می‌کند. خودش می‌گوید تا جایی که مطمئن هستید توپ را از دست نمی‌دهید، زیر توپ نزنید. البته بعضی وقت‌ها هم اشتباه پیش می‌آید و منجر به خلق موقعیت توسط حریف می‌شود.

البته با همین روش هم عنوان بهترین خط دفاع نیم فصل اول لیگ را به دست آورده‌اید. آن هم با ۶ گل خورده در ۱۵ بازی. چقدر از این موفقیت متعلق به خط دفاع است؟

به نظر من فقط بخشی از آن برای خط دفاع است چون کار دفاعی ما از همان خط حمله شروع می‌شود. جایی که منشا، طارمی و علیپور حضور دارند. همه دست به دست هم می‌دهیم تا دروازه پرسپولیس باز نشود. وقتی هم پرسپولیس گلی دریافت نمی‌کند دلیل نمی‌شود این موفقیت را به اسم ما مدافعان بنویسید.

اما وقتی گل می‌خورید، تقصیر را به اسم شما می‌نویسند. بخصوص تو. نمونه‌اش همین بازی با بادران که گفتند شجاع در گل خورده مقصر اصلی بود.

(می‌خندد) همه به من لطف دارند. از اول فصل تمام گل‌های خورده را گردن من انداخته‌اند. الان هم مشکلی نیست. من روی این گل هم مقصر بودم.

و البته بعد از گلی که به ثمر رساندی همه گفتند شجاع خلیل‌زاده اشتباهش ر‌ا جبران کرد.

متاسفانه چون زیاد صحبت نمی‌کنم، یکسری از دوستان علیه من هستند اما من دوست‌شان دارم و حوصله بحث با کسی را ندارم. از همین حالا اعلام می‌کنم، امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود اما هر گلی که خوردیم تقصیر را گردن من بیندازند.

همه‌اش شد تقصیر و مقصر. بهتر است کمی هم درباره گل زیبایی که به ثمر رساندی صحبت کنی. گلی که با ضربه سر زدی اما قدرتش اندازه یک شوت بود.

گل، گل است دیگر. حالا هر طوری که می‌خواهد باشد. من تلاش سایر بازیکنان را تبدیل به گل کردم و واقعا خوشحالم توانستم نقشی هر چند کوچک در موفقیت پرسپولیس و صعود به مرحله بعد جام حذفی داشته باشم.

می‌دانی گلزن‌ترین مدافع فوتبال ایران در این فصل هستی؟

واقعا؟

بله، با ۵ گل زده. یکی سوپرکاپ، یکی لیگ قهرمانان آسیا و ۳ گل هم در لیگ برتر.

نمی‌دانستم، الان از شما شنیدم . خیلی دوست دارم ابتدا در خط دفاع موفق باشم و بعد هم در باز کردن دروازه حریف.

از وقتی جلال حسینی به ترکیب پرسپولیس برگشته، شکل دفاعی شما بهتر شده و کمتر گل می‌خورید. تو یکی از بازیکنانی هستی که با حسینی رابطه صمیمانه‌ای داری. فکر می‌کنی رمز موفقیت او چیست؟

نظم و انضباط در زندگی جلال حسینی حرف اول و آخر را می‌زند. او بازیکن باسابقه‌ای است که از وقتی آمده تجربه خود را به تیم تزریق کرده و همین عاملی شده برای موفقیت پرسپولیس. به شخصه کنار جلال حسینی تجربه کسب می‌کنم و از بازی همراه او لذت می‌برم. امیدوارم حسینی به فوتبالش ادامه بدهد و چند سال دیگر در پرسپولیس بازی کند.

فکر می‌کنم توان بازی تا چند سال دیگر را دارد.

جلال حسینی تا هر وقت که بدنش اجازه بدهد بازی می‌کند. خودم که پیش‌بینی می‌کنم حداقل تا 3، 4 سال آینده هم می‌تواند مثل حالا پرقدرت بازی کند.

مصاحبه را خودت تمام کن.

این فصل برای موفقیت در 3 جام می‌جنگیم و امید داریم در این مسیر دشوار به موفقیت برسیم. دوست دارم دوباره آن جمله را تکرار کنم. حاضرم مرا مقصر تمام گل‌های خورده پرسپولیس بدانید اما بازی‌ها را یکی پس از دیگری ببریم. .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شجاع جان ناراحت نباش داوران هستند جور شما پیشکش

    • بدون نام

      آقای سوشا خلیل زاده، شما یکی از نقاط قوت همه حریفا هستی.تا تو هستی تیم های حریف تا اون لحظه آخر امیدهاشون زنده است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کشا آبو بریزید همون جا که می سوزه خخخخخخ

      • بدون نام

        کیسه کشا انگار لطفای داورارو یادشون رفته خدایی اگه شانس و داوری نبود فصل قبل با اون دفاع اتوبوسی که اصلا فوتبال بازی نمیکرد باید آخرای جدول فصلو تموم میکرد استقلال پس بهتره سکوت کنید

    • رومز

      آفرين شیربچه شمال
      آفرین پسر شجاع
      خوش تیپ وخوش استايل
      چش حسودان کور

    • اسی

      فدای تعصبت جیگگگر

    • حلما

      کیسه جان.شجاع خلیل زاده نه سوشا
      من نمیدونم اینا از مدرسه فرار میکنن میان پیام میزارن؟
      گل من اونکه از مدرسه فرار کرد اومد بهتون گل زد فرق میکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپولیس همیشه یکی مث این پدر پسر شجاع داره. یه روز باب اسفنجی و حالا هم پنیر دانمارکی خمیرزاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج