اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۷۲۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ساکت: ۷ باشگاه مجوز موقت آکادمی گرفته‌اند

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید نقش فدراسیون فوتبال انتخاب برترین‌ها از بین بهترین‌ها و پرورش دادن آنان در تیم‌های ملی است.

ایسنا: محمدرضا ساکت، صبح یک‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی و توجیهی رییسان کمیته‌های جوانان استان‌های مناطق ۹ گانه و استعدادیاب‌های سراسر ایران درباره مقوله استعدادیابی در فوتبال، اظهار کرد: ما درباره مقوله استعدادیابی یک برنامه میان مدتی را در طول مدت ۱۰ ماه آغاز کرده‌ایم که در مناطق مختلف کشور تقسیم شده است. در هر منطقه تعدادی استان متمرکز شده است. هر منطقه یک نفر به عنوان محور استعدادیابی حضور دارد. در هر استان دو نفر به عنوان استعدادیاب‌های ویژه‌ و تایید شده حضور دارند. امروز هدف بیش‌تر برگزاری آزمون‌ها و تست‌های استعدادیابی و ایجاد هماهنگی فنی بین تمام مربیان استعدادیاب است. تلاش ما این است که موضوع استعدادیابی در تمامی رده‌های سنی دنبال شود.

او افزود: انتخاب بهترین‌ها نقشی است که باشگاه‌های فوتبال در مدارس فوتبال و آکادمی‌های‌شان ایفا می‌کنند. نقش کمیته‌ جوانان فدراسیون فوتبال این است که برترین‌ها را از بین بهترین‌ها انتخاب کند تا آن‌ها را در قالب تیم‌های رده‌های سنی پرورش دهد. به گونه‌ای که کادر فنی زیر ۱۳ سال و ۱۴ سال انتخاب می‌شوند تا یک دامنه وسیع در حوزه آموزش و پرورش تیم‌های ‌ملی داشته باشیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره انتخاب کادر فنی تیم‌ ‌ملی امید، تصریح کرد: جزو برنامه ما است که کادر فنی تیم‌ ‌ملی امید انتخاب شود تا همه رده‌های فوتبال کارشان را ادامه‌ دهند. در این هفته‌ تیم نوجوانان تحت هدایت عباس چمنیان به کارش در اردو ادامه‌ می‌دهد. این کار مستمر ادامه‌ خواهد داشت تا تیم‌ ‌ملی را آماده در اختیار داشته باشیم. نقش اصلی استعدادیاب‌ها در هر منطقه این است که بهترین‌ها را در استان‌های‌شان انتخاب کنند. یکسری بازیکن به عنوان بازیکنان شاخص در بانک اطلاعات ما حضور دارند که در مواقع مورد نیاز از آن‌ها استفاده شود.

ساکت در ادامه‌ با بیان این که داشتن آکادمی یکی از موارد اخذ مجوز حرفه‌یی است، گفت‌: دستورالعمل باشگاه‌ها حدود هشت ماه پیش مورد بررسی قرار گرفت. طبق آخرین اطلاعات هفت باشگاه ما مجوز آکادمی موقت‌شان را طبق دستورالعمل جدید دریافت کرده‌اند. طبیعی است که باشگاه‌های دیگر هم باید به دنبال کسب این مجوز باشند. تقریبا همه باشگاه‌ها مدرسه فوتبال دارند اما موضوع آکادمی متفاوت است و در آکادمی بهترین‌ها از بین بیش‌ترین‌ها انتخاب می‌شوند. بیشترین‌ها در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند که یک مکان عمومی است ولی باشگاه باید بهترین‌ها را از بین نفرات حاضر در مدارس فوتبال انتخاب کنند. داشتن آکادمی یکی از پارامترهای الزامی در کسب مجوز حرفه‌یی است. داشتن آکادمی به باشگاه‌ها کمک می‌کند تا کم‌تر از لحاظ مالی زیر بار خرید بازیکن قرار گیرد.

او در خصوص اردوهای تیم‌ ‌ملی فوتبال، اظهار کرد: مردم دغدغه‌ تیم‌ ‌ملی را دارند. هر روز در فدراسیون فوتبال جلسه‌ای با محوریت تیم‌ ‌ملی برگزار می‌شود. کارلوس کی‌روش یک برنامه را به ما اعلام کرده است. طبیعی است که وقتی برنامه‌های ما قطعی شد آن را اعلام کنیم. ما با چند کشور (برای بازی‌های دوستانه) در حال‌ مذاکره و رایزنی هستیم که همه آن‌ها بر اساس برنامه‌های کارلوس کی‌روش است. تاج این برنامه‌ها را به شما اعلام می‌کند. البته همه اخبار پس از نهایی شدن اعلام می‌شود. چیزی که همه دغدغه‌ آن را داشتند کمپ تیم‌ ‌ملی بود. من می‌توانم در باره این موضوع بگویم که کمپ تیم‌ ‌ملی قراردادش بسته شده است و مکان مورد نظر آن در روسیه دیده شده است. هر روز مجموعه فدراسیون فوتبال در ارتباطی تنگاتنگ با کارلوس کی‌روش و همکارانش هستیم تا موضوعات تیم‌ ‌ملی را به شکل مطلوب سازماندهی کنیم و پس از نهایی شدن آن را اعلام کنیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ از فردی که کمیته‌ اخلاق حکم محرومیت آن را داده بود حمایت کرده است؟ تصریح کرد: من در جریان این موضوعات نیستم. ما در داخل فدراسیون فوتبال سیستمی داریم که اگر لازم باشد کارمندی جا به جا شود از طریق آن اقدام می‌کنیم.

ساکت درباره حمایت‌های دولت از تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: دولت مثل همه ملت قلبش برای موفقیت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و حضور قدرتمند در مسابقات بین‌المللی می‌تپد. هفته‌ گذشته جلسه ستاد ویژه‌ پشتیبانی جام جهانی با حضور سلطانی‌فر و بخشی از سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان دغدغه‌ جدی درباره تیم‌ ‌ملی دارد که تاج قبلا آن‌ها را اعلام کرده است. در مسیر فدراسیون فوتبال وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده دولت نقش راهبردی برای تیم‌های‌ ‌ملی همه رشته‌ها و فوتبال خواهد داشت.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره مناقشه ایران و عربستان برای میزبانی بازی‌ها، گفت‌: تاج درباره این مساله قبلا صحبت کرده بود. اگر او صلاح بداند درباره این موضوع در حال پیگیری در مقاطعی که لازم است اطلاع‌رسانی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج