۶۴۷۵۲۸
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

هاشمی‌نسب: مادرم هم نمی‌داند قرمزم يا آبی!

شايد بعضي‌ها فكر كنند سوژه تكراري است. شايد فكر كنند در ۱۸ سال همه چيز را گفته‌اند و نوشته‌اند‌؛ ولي انتقال تاريخي مهدي هاشمي‌نسب به استقلال، هنوز جزئيات كشف نشده زيادي دارد.

خبر ورزشی: شايد بعضي‌ها فكر كنند سوژه تكراري است. شايد فكر كنند در ۱۸ سال همه چيز را گفته‌اند و نوشته‌اند‌؛ ولي انتقال تاريخي مهدي هاشمي‌نسب به استقلال، هنوز جزئيات كشف نشده زيادي دارد.

همين چند روز قبل امير عابديني مديرعامل اسبق پرسپولس فاش كرد علي پروين هاشمي‌نسب را نخواست و توضيح داد چه اتفاقاتي در آن روزها افتاد. حالا مهدي سكوت چند روزه‌‌اش را در اين زمينه مي‌شكند و حرف‌هاي بسيار مهمي به زبان مي‌آورد.

چيزهايي بود ولي گذشت

من با يكي از نشريات پرسپوليس رابطه خوبي دارم. يادم هست وقتي رفتم استقلال به من زنگ زدند كه بيا دفتر ما. هواداران كلي برايت نامه نوشته‌اند. خب آن موقع هواداران براي روزنامه‌ها نامه مي‌نوشتند. گفتند جا نداريم و بيا نامه‌ها را بگير. آقا من رفتم آنجا، همراه با بهروز رهبري‌فرد. نگو هواداران هم براي مصاحبه آنجا بودند. خب آنجا يك اتفاقاتي افتاد. يكي از هواداران آنجا بود كه حتي با من رفت‌وآمد خانوادگي داشت و الان هم دارد. هنوز در ارتباطيم. متأسفانه در فوتبال ما زود قضاوت مي‌كنند به خاطر همين گاهي وقت‌ها بايد سكوت كني. حرف نزدن بهترين چيز است. هرچه بگويي فايده‌اي ندارد. به قول معروف از اين گوش مي‌گيرند و از آن گوش مي‌دهند بيرون. حالا اين‌طوري هم نبود كه مي‌گفتند ما با هواداران درگيري داشتيم. چيزي‌هايي بود ولي گذشت. در اين مملكت چيزهاي خوب را درباره ستاره‌ها فراموش مي‌كنند.

من مقصر جدايي نبودم

راستش من تعدادي از نامه‌هاي هواداران را گرفتم. البته آنها را جواب ندادم. حتي بعضي از آنها را باز نكردم و همين الان در خانه‌مان است. خبرنگاران آن موقع مي‌دانستند دليل جدايي من چيست و مي‌دانستند حق با من است. در كل داستان هم حق با من بود. مي‌دانستند چه كساني در جدايي من دخيل بوده‌اند. هنوز بعضي از هواداران ناراحت هستند و به همين دليل بعضي‌ها در اين‌باره حرف مي‌زنند. هنوز در اين‌باره از من سؤال مي‌شود. چند وقت يك‌بار هم حرف‌هايي در اين‌باره مي‌زنم ولي شك نكنيد اگر تك‌تك هواداران توضيحات من را درباره آن انتقال بشنوند، كاملاً قانع مي‌شوند چون مي‌فهمند من مقصر جدايي نبودم. منتها الان اينقدر گرفتارم و كمبود زمان دارم كه نمي‌خواهم زياد حرف بزنم. اين را هم بگويم كه من به هيچ‌كس بدهكار نيستم. گذشت زمان خيلي چيزها را مشخص مي‌كند. هنوز زود است كه بخواهم درباره آن ماجراها حرف بزنم. بگذاريد زمان بگذرد، همه چيز را همه مي‌فهمند.

۲۰ نفر نقش داشتند

خيلي‌ها در جدايي مهدي هاشمي‌نسب از پرسپوليس نقش داشتند. شايد بالغ بر 20 نفر. نمي‌خواهم يكسري چيزها را بگويم. در جلسه شبانه بعد از بازي با پليس عراق در جام باشگاه‌ها در عربستان، همه به جلسه رفتند غير از من. نگذاشتند من به جلسه بروم. اتفاقاتي در آنجا افتاد كه يك بار درباره‌شان حرف مي‌زنم ولي حالا...

كاسه و ‌كوزه‌ها سر من شكست

وقتي از هاشمي‌نسب مي‌پرسيم با علي پروين به مشكل خورد پاسخ مي‌دهد حالا ديگه! ببين در عربستان يكسري اتفاقات افتاد. همه در جلسه بودند. همه عليه من حرف زدند. من در جلسه نبودم كه بخواهم از خودم دفاع كنم. حالا اشتباهي بود كه صورت گرفت. ببخشيد مگر فقط مهدي هاشمي‌نسب اشتباه كرد؟ من هم جزئي از بازيكنان بودم. غير از من 20 نفر ديگر هم اشتباه كردند، چرا كاسه و كوزه‌ها بايد سر هاشمي‌نسب بشكند؟ اشكالي ندارد. حق طبيعي علي پروين به عنوان مربي تيم بود كه من را نخواهد. خب پس من هم حق انتخاب داشتم.

مي‌گفتند فحاشي مي‌كنم.

نمي‌خواهم خيلي ريز درباره آن جلسه عربستان حرف بزنم. فقط ما بايد بازي را مي‌برديم ولي به دلايلي نبردیم. شب جلسه گذاشتند و من هم كه نرفتم. مي‌گفتند مهدي هاشمي‌نسب در زمين بازي حرف‌هايي مي‌زند و فحاشي مي‌كند. مي‌گفتند فلان و بيسار. ببيند اينها همه بهانه بود. يواش يواش با همين حرف‌ها زمينه را همواره كردند تا مهدي هاشمي‌نسب از پرسپوليس برود. ببخشيد، چيزهايي كه من مي‌گفتم يا اتفاقاتي كه بين من و بعضي‌ها افتاد، بين بازيكنان ديگر با مربيان و حتي بازيكنان با بازيكنان افتاد ولي دنبال سناريو بودند كه استارت همه چيز در عربستان زده شد. (وقتي از هاشمي‌نسب مي‌پرسيم مشكلت با علي پروين بود پاسخ داد) با كادر فني نبود با بعضي از بازيكنان بود. ديديد كه در بازي بعدي مقابل ارتيش پاولودار من را روي نيمكت گذاشتند و بعد به زمين رفتم و آن گل را زدم. مي‌گفتند شادي گلم مورد داشته. ببخشيد كسي درك كرد من در چه شرايطي بودم؟ با من چه رفتارهايي شد؟ مثل غريبه با من رفتار مي‌كردند.

پشتم را خالي كردند

توقع نداشتم آن موقع در پرسپوليس كسي پشت من باشد و طبيعي بود بعضي‌ها پشتم را خالي كردند. شرايط من آن زمان خيلي خوب بود و نياز به اين نداشتم كه به اين و آن وصل شوم. توقع نداشتم كسي پشت من در بيايد. شما ببينيد چطور با بازيكنان صحبت كرده بودند كه وقتي من در آن بازي ارتيش مي‌خواستم به عنوان بازيكن تعويضي به زمين بروم، بازيكني كه داشت تعويض مي‌شد، با من دست نداد!

چرا گفتي استقلالي‌ام؟

شنيدم آقاي عابديني گفته علي پروين، هاشمي‌نسب را نخواست و محلوجي را اول واسطه كرد و بعد هم روز آخر ما همديگر را در آغوش گرفتيم و هر دو بغض كرديم و رضايتم را داد رفتم. حاج‌آقا تو اين حرف‌ها را زدي، براي‌ چي جلوي دوربين صدا و سيما گفتي مهدي هاشمي‌نسب استقلالي بود؟ مي‌خواهيد من واقعيت‌هاي رياض را ريز به ريز بگويم؟ بگويم بعد از شهرآورد، در آن جلسه 6 نفره كه من، شما، محلوجي، خوردين، پروين و حاج‌آقا رحماني كه در ثبت احوال بود، چه گذشت؟ من اگر جزئيات آن جلسه را بگويم كه شما بايد سه روز توضيح بدهي. فقط كافي است نيم ساعت از جلسه را بگويم. همه چيز آن موقع روشن مي‌شود. ولي اين حرف‌ها را نزنيد. من سكوت كردم به احترام شما كه پيشكسوت و بزرگ فوتبالي و نخواستم كسي پيش هواداران خراب شود. من نخواستم زياد درباره اين انتقال حرف بزنم. بگذاريد همه چيز زير خاك بماند.

مادرم نمي‌داند قرمزم يا آبي

همه مي‌دانند حرف‌هاي من واقعي است. اين انتقال براي مهدي هاشمي‌نسب راحت نبود. براي هوادار هم راحت نبود ولي ديديد نوك پيكان انتقادها به سمت من بود و اينهمه مورد حمله و فحاشي قرار گرفتم. من كمترين نقش را در آن ماجراها داشتم. ببينيد الان هم پشيمان نيستم. به هر حال آن‌هايي كه باعث و باني جدايي من از پرسپوليس شدند در روزهاي سخت بعدي جواب دادند. گله‌اي هم ندارم. الان هم خوشحالم كه 6 سال در استقلال و پرسپوليس زندگي كردم. تمام توانم را گذاشتم. گناه من اين است كه عنوان نمي‌كنم پيشكسوت استقلال هستم يا پرسپوليس. مي‌دانيد چرا؟ نمي‌خواهم هميشه بگويم پيشكسوت اين باشگاه‌ها هستم و بعد براي باخت تيم لحظه شماري كنم! من دنبال منافع شخصي نيستم كه بخواهم وارد اين چيزها شوم. آقاي عابديني آن وقت شما در رسانه ملي مي‌گويي هاشمي‌نسب استقلالي بود؟ مادرم الان نمي‌داند من قرمزم يا آبي. شما بر چه اساس اين حرف را زدي؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hiss

      خیلی هم‌ مهم نیستی

    • بدون نام

      اقای هاشمی نسب پرسپولیس اینقد بزرگه ک مهم نیست براش تو پرسپولیسی باشی یا نباشی،،،اینقد خودتو گنده نکن

    • اسی

      یه پرسپولیسی واقعی ویه استقلالی واقعی تحت هرشرایطی هرشرایطی هرشرایطی هیچ وقت پشت به تیمش نمیکنه پس مهدی جان شما نه ابی بودی نه قرمز شما برای پول بازی میکردی
      متاسفم برات

    • بدون نام

      صددرصد پرسپولیسی هستی همه میدونن همچین جاهایی پاچه خواری و زیرآب زنی بیداد میکنن و امثال تو که اهل باندبازی نیستند رو به مشکل میندازن

    • س

      ماکه پرسپولیسی قبولت نداریم همان ابی باش

    • بدون نام

      مهدی هاشمی نسب کلا حالم ازت به هم میخوره
      فحش هایی که اون موقع بهت میدادن رو کاملا یادمه
      فقط اینو بگم که لیاقتت فقط همون فحش ها هست
      اگه هم فراموش کردی تا به یادت بیادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج