۶۴۷۶۴۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

فروزان: رئال قدرت برتر و الگوی جهان است

رئال مادرید، پرافتخارترین تیم فوتبال اروپا،‌ ابتدای این هفته با شکست تیم گرمیو برزیل،‌ برای دومین‌بار پیاپی قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌های فوتبال شد تا تنها تیمی باشد که در این جام موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شده است.

آسمان آبی: رئال مادرید، پرافتخارترین تیم فوتبال اروپا،‌ ابتدای این هفته با شکست تیم گرمیو برزیل،‌ برای دومین‌بار پیاپی قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌های فوتبال شد تا تنها تیمی باشد که در این جام موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شده است. قوهای سپید سانتیاگو برنابئو، نه‌تنها در اسپانیا و اروپا، در همه جهان، دل بسیاری از علاقه‌مندان و حتی بازیکنان فوتبال را ربوده‌اند. این موضوع حتی درباره سلبریتی‌های فوتبال ایران هم مصداق دارد. خاص‌ترین دروازه‌بان این روزهای فوتبال ایران هم که رئالی دوآتشه محسوب می‌شود، با شادباش قهرمانی مجدد رئال در جام‌جهانی باشگاه‌ها، تاکید کرد فوتبال ورشکسته باشگاهی ایران بهتر است، حالا حالاها فکر حضور در چنین رویدادی را از مخیله‌اش بیرون کند. رمز قهرمانی و موفقیت رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان را از زاویه‌ای دیگر و در پاسخ‌های محسن فروزان، دروازه‌بان تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم، به «آسمان آبی» دنبال کنید.

‌ رئال‌مادرید برای دومین‌بار قهرمان جام‌باشگاه‌های جهان شد. شادباش به شما!

ممنونم، اما مگر شما انتظار داشتید تیم دیگری به این عنوان برسد؟! رئال همیشه بهترین بوده و نشان داده در همه جام‌ها برتری تیم و مدعی اصلی قهرمانی است. این موفقیت را به تمام رئال‌دوستان ایرانی تبریک می‌گویم. بارسایی‌ها هم باید این را بدانند رئال همیشه تیم برتر و موفق هر رقابتی است!‌

‌ ولی دست‌کم جدول لالیگا که این را به ما نمی‌گوید. رئال پنجم است!‌ روی چه اصلی می‌گویید در همه رقابت‌ها تیم برتر محسوب می‌شود؟

درست است که این روزها رئال در لالیگا اوضاع خوبی ندارد، اما مطمئنم به‌زودی مادریدی‌ها در لیگ اسپانیا هم قدرت اصلی خود را نشان می‌دهند و اوضاع این تیم روزبه‌روز بهتر می‌شود. معذرت می‌خواهم دوست عزیز. شما فرمودید از چه روزنامه‌ای تماس می‎گیرید؟

‌ عرض کردم از «آسمان آبی»...

«آسمان آبی» روزنامه استقلالی‌هاست؟ یعنی روزنامه متعلق به باشگاه آبی‌هاست.

‌ نه فارغ از رنگ‌ها، «آسمان آبی» روزنامه‌ای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است... دو سال پیش ایکر کاسیاس، دروازه‌بان رئال، از این تیم رفت و جای خود را به ناواس داد. نظرتان درباره بازیکن هم‌پست‌تان در رئال چیست؟

واقعا حیف که کاسیاس در این تیم رؤیایی نیست. دلم برای کاسیاس تنگ می‌شود. درباره ناواس هم باید بگویم او دروازه‌بان بسیار خوبی است و واکنش‌هاش برق‌آسا و تماشایی از خود نشان می‌دهد، اما به‌دلیل نداشتن تیپ خوب و چهره زیبا، کسی او را دوست ندارد!

‌ مگر دروازه‌بان باید خوش‌تیپ و خوش‌چهره باشد؟

بله! خیلی‌ها از نظر فنی ناواس را قبول دارند، اما چون خوش‌قیافه نیست، کمتر کسی پیدا می‌شود که او را دوست داشته باشد! تیپ و چهره خوب خیلی در پست دروازه‌بانی مهم است و در نگاه هوادار تاثیر فراوانی دارد؛ البته اول از همه نکات فنی در این پست اهمیت دارد. (می‌خندد)

‌ فکر می‌کنید خودتان از این فاکتور بهره‌مندید؟

(با خنده) ای بابا! ول‌مان کنید من که خوش‌تیپ نیستم، اما شما به من بگویید الان دیوید بکهام را بیشتر دوست دارید یا وین رونی را؟

‌ خب بکهام اما داستان او متفاوت است...

نه، چه تفاوتی، همه بکهام را دوست دارند چون خوشتیپ و فشن است! وگرنه چه چیز وین رونی از او کمتر است؟ هردو بازیکن از چهره‌های برجسته تاریخ فوتبال انگلیس به شمار می‌روند، اما محبوبیت بکهام کجا و رونی کجا! پس من و شما یک حرف می‌زنیم.

‌ نه، دیگر آقای فروزان! من و شما یک عقیده نداریم. من که هنوز مجاب نشدم!‌

مجاب نشدید؟ بسیار خب. شما که ورزشی‌نویس هستید و حالا هم درباره باشگاه‌های جهان می‌نویسید، به من بگویید اصلا چرا پرز (رئیس باشگاه رئال) دیوید بکهام را از منچستر به مادرید آورد؟

‌ خب تا حدی مباحث تبلیغاتی هم مطرح بود. بکهام خوش‌چهره بود، اما خب فوتبالیست بسیار خوبی هم بود وگرنه پرز سراغ یک هنرپیشه خوش‌قیافه می‌رفت. درست است؟

به هر ترتیب، بکهام به رئال آمد و هواداران زیادی هم داشت. از بعد تبلیغاتی هم رئال سود زیادی برد، اما مادریدی‌ها در جذب ناواس اشتباه کردند!

‌ به نظر شما، چه کسی می‌تواند جای کاسیاس را در تیم قهرمان جهان بگیرد؟

فکر می‌کنم دخه‌آ. او هم اسپانیایی است، هم در مادرید (اتلتیکو) بازی کرده است؛ البته به نظر من، دونا روما، سنگربان جوان میلان هم می‌تواند جانشین خوبی برای کاسیاس باشد.

‌ از تیم‌های ایرانی تاکنون فقط سپاهان موفق شد سال ۲۰۰۷ به جام‌جهانی باشگاه‌ها برود. فکر می‌کنید بازهم می‌توانیم در این رقابت‌ها نماینده داشته باشیم؟

نه، اصلا این‌طور فکر نمی‌کنم! وقتی از هر قاره تیم قهرمان به جام‌جهانی باشگاه‌ها می‌رود، در وهله اول، ما باید قهرمان آسیا شویم؛ کاری که هیچ تیمی در ایران نمی‌تواند انجام بدهد و اگر یکی از تیم‌های ما قهرمان قاره کهن شود، همه معادلات فوتبال را به هم ریخته است. ما فوتبالی کاملا آماتور داریم و باشگاه‌هایی که هیچ چیزشان حرفه‌ای نیست. باشگاه‌ها نه کمپ اختصاصی دارند، نه پول بازیکنان را به‌موقع می‌دهند، نه با برندهای برجسته تولید البسه ورزشی قرارداد می‌بندند. یک باشگاه اول باید بیاید همه این‌ها را رعایت کند تا قهرمان آسیا شویم. نه با این اوضاع، جام‌جهانی باشگاه‌ها نرویم بهتر است.

‌ یعنی مشکلات باشگاه‌های ما فقط این‌هاست؟

نه، البته که به این چیزها محدود نمی‌شود. مدیران باشگاهی ما بروند ببینند باشگاه‌های بزرگ دنیا چگونه اداره می‌شوند؟ این‌جا با پنج نفر می‌خواهند کل مجموعه یک باشگاه را اداره کنند. خب معلوم است که ما در بعد مدیریت باشگاه‌داری شکست می‌خوریم. معلوم است پیشرفت نمی‌کنیم! ببینید باشگاه‌های دنیا چقدر کارمند دارند. آن‌جا هرکسی که تحصیلات مربوط دارد در پست‌های کلیدی کار می‌کند.

‌ اگر شما مدیر یک باشگاه بودید، برای برون‌رفت از این مشکلات چکار می‌کردید؟

چکار می‌کردم؟ حتی شده از جیب خودم هزینه می‌کردم و به اروپا می‌رفتم تا ببینم باشگاه‌های بزرگ چطور اداره می‌شوند؛ البته از طرفی هم به مدیران عامل باشگاه‌ها حق می‌دهم. آن‌ها هم امنیت شغلی ندارند و نمی‌دانند فردا روی صندلی مدیریت باشگاه خود می‌نشینند یا نه.

‌ و این‌که تیم محبوب شما، رئال به قرعه سختی در لیگ قهرمانان خورده است. فکر می‌کنید آن‌ها از پس پاری‌سن‌ژرمن برمی‌آیند؟

اصلا خیلی قرعه بدی بود. نه، به‌دلیل قدرتمندی پاریسی‌ها، به این دلیل که من سن‌ژرمن را هم دوست دارم،‌ چون بکهام را دوست دارم. دلم می‌خواست این دو تیم در فینال به هم برسند، اما حالا هم دوست دارم رئال قهرمان شود، چون پاریسی‌ها روح قهرمانی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابایا

    • بدون نام

      اصلا به خاله فروزان چه مگه ادم قحطيه ميرين ازش مصاحبه ميکنين اونم دوربرميداره خيال ميکنه کسيه

    • بدون نام

      حتی هوادارترین رئال مادرید میداند که پارسال رئال مادرید با ناداوریها
      توانست بایرن مونیخ را مغلوب کند یا بهتره بگوییم با گلهای 100در 100 آفساید پنالدو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج