۶۴۷۶۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

در این مقاله به معرفی و بررسی عملکرد پنج بازیکنی می پردازیم که در بارسلونا موفق نشدند.

متافوتبال: در این مقاله به معرفی و بررسی عملکرد پنج بازیکنی می پردازیم که در بارسلونا موفق نشدند.

۵- کیریسون

کیِریسون بعد از کسب عنوان بهترین گلزن لیگ کمپئوناتو برزیلیانو با ۲۳ گل، در سال ۲۰۰۹ به پالمیراس پیوست. کیریسیون ۶ ماه در پالمیراس بود و بعد از ان با مبلغ قراردادی به میزان ۱۶ میلیون یورو به بارسلونا پیوست. در آن زمان پپ گواردیولا سرمربی کاتالان ها بود و می خواست خیلبی سریع این بازیکن را به یک باشگاه دیگر قرض دهد و به این ترتیب کیِریسون راهی بنفیکا شد و سپس به ترتیب در تیم های فیورنتینا، سانتوس، کروزیرو و کورتیبا بازی کرد.


5 بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

در سال 2014 قرارداد کیِریسون با بارسلونا تمام شد بدون این که حتی یک بار برای کاتالان ها به میدان رفته باشد؛ بعد از آن کیِریسون با کورتیبا قرارداد دائمی بست.

بعد از آن هم کیِریسون در باشگاه های متعددی بازی کرد، اما هیچ وقت نتوانست موفق باشد و فوتبالی که به بهترین شکل ممکن در کورتیبا آغاز شده بود با یک فاجعه در بارسلونا به پایان رسید. خیلی ها بر این باور بودند که کیریسون یک یا دو فصل زودتر از زمان مناسب به بارسلونا پیوست، اما کاتالان ها هرگز حاضر نشدند فرصت دیگری به او بدهند.

4- الکساندر هلب

این هافبک-وینگر بلاروس بعد از یک فصل موفق با آرسنال، با مبلغ قراردادی به میزان 17 میلیون یورو راهی بارسلونا شد.

هلب در زمان حضور در آرسنال, یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بود. الکساندر هلب یک وینگر راست است که مهارت زیادی در دریبل زدن دارد و پاس های فوق العاده ای می دهد.


5 بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

او در اولین فصل حضورش در بارسلونا، ۳۸ بار به میدان رفت و در دومین فصل حضورش در نیوکمپ به شکل قرضی راهی اشتوتکارت شد. الکساندر هلب سومین و چهارمین فصل قراردادش با بارسلونا را به شکل قرضی در بیرمنگهام سیتی و وولفسبورگ سپری کرد و دیگر برای کاتالان ها بازی نکرد، البته رابطه نه چندان جالب او با گواردیولا هم مزید بر علت شد تا هلب دوران خوبی در نیوکمپ نداشته باشد.

الکساندر هلب در تابستان ۲۰۱۲ به وسیله بارسلونا فروخته شد اما هیچ وقت نتوانست همان بازیکن آرسنال باشد.

۳- الکس سانگ

دیگر بازیکن توپچی ها که استادیوم امارات را به مقصد نیوکمپ ترک کرد, الکس سانگ بود که در تابستان ۲۰۱۲ با مبلغ قرارداد ۱۵ میلیون پوند به بارسلونا پیوست. آن زمان کاتالان ها بازیکنی می خواستند که هم به عنوان هافبک دفاعی و هم دفاع وسط برای تیمش به میدان برود.

الکس سانگ ۶۵ بار برای بارسلونا به میدان رفت، اما در مدت دو سال حضورش در نیوکمپ، تنها یک بار گلزنی کرد و بعد از این دو فصل ناموفق به وستهام پیوست.


5 بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

در زمان حضور سانگ در بارسلونا؛ تیتو ویلانووا سرمربی بارسا بود و فکر می کرد که الکس سانگ خرید خوبی برای بارسلونا خواهد بود، اما تعویض سرمربی بارسلونا در روند پیشرفت سانگ اختلال ایجاد کرد. وقتی لوئیس انریکه در سال 2014 سرمربی کاتالان ها شد، توماس ورمائلن, ایوان راکیتیچ و ژرمی متیو را به بارسلونا آورد و سانگ خیلی زود به عنوان بازیکن مازاد شناخته شد و انریکه تصمیم گرفت او را به شکل قرضی به باشگاه دیگری بفروشد.

خیلی ها تصمیم بارسلونا را به خریدن سانگ در سال 2012 زیر سوال بردند و بعدا مشخص شد که نظر آن ها درست بوده است و سانگ هیچ وقت نتوانست همان سانگِ وستهام باشد.

2- خاویر ساویولا

بارسلونا با جذب خاویر ساویولا در سال 2001 فکر می کرد جواهری را صید کرده است. کاتالان ها با پرداخت 15 میلیون پوند برای جذب ساویولا، او را به گران ترین بازیکن جوان آن زمان تبدیل کردند.


5 بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

اولین فصل حضور ساویولا در بارسلونا موفقیت آمیز بود و او ضمن ۲۱ بار گلزنی برای کاتالان ها, از عوامل اصلی صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان بود. او در دو فصل بعدی حضورش در بارسلونا، ۳۹ بار دیگر هم برای بارسلونا گلزنی کرد. در حالی که با وجود فرم عالی و آمادگی بالای او، فرانک رایکارد ترجیح داد از ساموئل اتوئو استفاده کند، در نتیجه فرصت های ساویولا برای حضور در زمین کم شد و او به شکل قرضی راهی موناکو شد و نهایتا در سال ۲۰۰۷ بارسلونا را به مقصد رئال مادرید ترک کرد, هر چند در تیم مادریدی اصلا به اندازه بارسلونا موفق نبود.

ساویولا بعد از رئال مادرید هم به ترتیب در تیم های بنفیکا، مالاگا، المپیاکوس، ورونا و نهایتا ریورپلاته بازی کرد. بازیکنی که فعالیت حرفه ایش را عالی آغاز کرد, اما عدم اعتقاد رایکارد به او, آینده این بازیکن را خراب کرد.

۱- آردا توران

بارسلونا باید جای خالی الکسیس سانچز، سسکس فابرگاس و پدرو را پر می کرد و برای این هدف سراغ آردا توران رفت و توران بعد از سپری کردن چهار فصل در اتلتیکو مادرید, پیشنهاد همه باشگاه های دیگر را برای پیوستن به بارسلونا کرد و نهایتا با مبلغ قراردادی به میزان ۴۰ میلیون یورو و برای پنج سال به کاتالان ها پیوست. توران در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ با اتلتیکو مادرید قهرمان لالیگا شد در حالی که یکی از بهترین هافبک های آن زمان اروپا به شمار می رفت. اما سیستم تاکتیکی بارسلونا تفاوت زیادی با اتلتیکو مادرید داشت و آردا توران در نیوکمپ چندان موفق نبود، به همین دلیل ایوان راکیتیچ به سادگی جای او را در ترکیب کاتالان ها گرفت.


5 بازیکنی که در بارسلونا ناکام شدند

با حضور عثمان دمبله و جرارد دلوفو در بارسلونا، مسلما جای توران باز هم تنگ تر خواهد شد و او باید به فکر ترک بارسلونا و رفتن به باشگاه دیگری باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج