۶۵۲۳۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تغییرات باور نکردنی استقلال در دوران حضور شفر

استقلال لیگ هفدهم را با امید بسیاری شروع کرد.

روزنامه قانون: استقلال لیگ هفدهم را با امید بسیاری شروع کرد. عملکرد احساسی منصوریان در فصل نقل و انتقالات و جذب بسیاری از بازیکنان ستاره و با استعداد چون مهدی قائدی، پژمان منتظری، داریوش شجاعیان و... انتظارات را از منصوریان و تیمش بیش از پیش بالا برده بود. اما با شروع مسابقات، شرايط به کام منصوریان پیش نرفت. شاگردان سرمربي جوان آبي‌ها در هفت مسابقه تنها پنج امتیاز کسب کردند و بیشتر از دو بار نتوانستند توپ را از خط دروازه حریفان‌شان عبور دهند. یأس و نا­امیدی هر روز بیشتر در استقلال منصوریان حس می­‌شد و اوضاع برای ماندن او در اين تيم بسیار دشوار بود. کار تا جایی پیش رفت كه منصوریان از سرمربیگری استقلال استعفا داد و آبي‌ها که عزم‌شان را جزم کرده بودند تا مربی خارجی روی نیمکت تیم‌شان بیاورند، به سراغ وینفرد شفر آلمانی رفتند. در نخستين روزهای حضور پيرمرد آلماني در استقلال هواداران این تیم استقبال چندان خوبی از او نکردند؛ چرا که آن‌­ها انتظار مربیانی چون فاتح تریم و زلاتکو دالیچ را داشتند، حتی برخی هواداران به صفحه اینستاگرام شفر رفتند و او را تهدید به مرگ کردند! اما پیرمرد آلمانی، بی توجه به تمام حواشی ریسک بزرگي كرد و روی نیمکت استقلالی نشست.

آمار و ارقام جادویی شفر

شروع کار شفر در استقلال از بدشانسی او، همراه با بازی حساس شهرآورد بود. تنها شکست شفر با استقلال تا امروز در همان بازی رقم خورد. از زمان حضور این مربی آلمانی روی نیمکت استقلال، آبی‌پوشان در ۱۰ دیداری که در مجموع لیگ و جام حذفی سپری کردند، موفق شدند ۶ برد سه تساوی و يك باخت را در کارنامه خود ثبت کنند. علاوه بر این، استقلال ۱۷ گل زده و تنها يك گل خورده که از روی نقطه پنالتی بوده است، دارد. تغییر در سبک بازی استقلال از زمانی که شفر سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفته، به طور کامل محسوس است. استقلال را مدت‌ها به این شکل ندیده بودیم؛ تیمی که روان بازی می‌کند و بازی مالکانه‌اش را به حریف تحمیل می­‌کند.

تفسیر مختصري از سه بازی آخر استقلال

فارغ از نتیجه و برد قاطع شاگردان شفر در بازی برابر سپاهان، ایرانجوان بوشهر و صنعت نفت آبادان شکل بازی و نظم آن‌ها در زمین باید علاقه‌مندان به استقلال را خوشحال کرده باشد؛ چرا که بحران استقلال در یکی، دو سال اخیر تنها نتیجه نگرفتن نبود بلکه اگر تنها مساله نتیجه بود، سال گذشته شاگردان منصوریان در نیم فصل دوم بهترین نتایج را گرفتند و تا رتبه دوم بالا آمدند اما هواداران همچنان ناراضی بودند. نارضایتی هواداران استقلال ناشی از بی‌نظمی در بازی و نداشتن ریتم و نظم بود. سال گذشته کاوه رضایی، محور بازی استقلال بود و مثل سال‌های پیش همه چیز به سانتر از جناحین خلاصه می‌شد که با شم بالای گلزنی کاوه و دوندگی و تحت فشار قرار دادن حریفان، نتایج خوبی در نیم‌فصل دوم ثبت شد اما استقلالی‌ها که همواره تیم خود را با رقیب دیرینه مقایسه می‌کردند، انتظار بازی مالکانه و کار تاکتیکی داشتند که منصوریان هیچ‌گاه نتوانست این خواسته هواداران را برآورده کند اما با روی کار آمدن شفر شرایط برای استقلال به کلی تغییر کرد.

تا جایی که این تیم امروز علاوه بر بازی چشم نوازی که ارائه می­‌دهد، نتیجه نیز می­‌گیرد. برای اینکه متوجه شویم حضور شفر و تفکراتش تا چه حد در استقلال مفید بوده، کافی است نگاهی به گل اول این تیم در بازی برابر صنعت نفت آبادان بيندازيم. گل اول استقلال به صنعت نفت آبادان، نمونه بارز یک کار تیمی فوق العاده بود. استقلال حال پس از گل زدن، باز حمله می‌کند و دفاع مطلق به هیچ وجه در برنامه اين تيم جایی ندارد. شفر، فوتبال آلمانی را آرام آرام به استقلال تزریق کرده است و بازیکنان اين تيم، به خوبی از اعتماد سرمربی استفاده می‌کنند. استقلالِ هماهنگ‌، حالا نه تنها زیبا بازی می‌کند بلکه با اقتدار پیروز می‌شود و در جدول بالاتر مي‌آيد.

مشكل عدم مديريت!

حسن روشن، پيشكسوت تيم فوتبال استقلال درباره روند پيشرفت آبي‌ها با وينفرد شفر به «قانون» گفت: «همان‌طور كه همه مي‌دانيم، بازيكن‌ها تغييري نكرده‌اند اما مشكلات برطرف شده و تيم نتيجه مي‌گيرد. به نظر من قدرت بدني بازيكنان بهتر شده و از نظر آمادگي جسماني، شرايط بهتر شده است. يكي از مشكلاتي كه در استقلال بود و در حال حاضر نيز وجود دارد، عدم مديريت است. در ماجراي بدنسازي، مك‌درموت به وسيله كي‌روش به استقلال تحميل شد و كاري نيز نتوانست انجام دهد. اما شفر او را كنار گذاشت و پس از اينكه وضع بدني بازيكنان بهتر شد، بازي‌ها بهتر شدند. كي‌روش با زد و بندهايي كه مي‌شد تصميم گرفت مك‌درموت را به تيم‌ملي ببرد. اما چون دستش رو شد، او را به باشگاه‌ تحميل كرد.

اينكه مي‌گويم باشگاه مديريت ندارد، به همين دليل است. يعني كي‌روش به منصوريان گفت مك‌درموت مربي خوبي است، او قبول كرد و مديريت نيز بدون تحقيق، اين مربي را پذيرفت». او درباره آمادگي بازيكنان از نظر تاكتيكي بيان كرد: «بازيكنان از نظر تكنيكي بايد آماده باشند و بايد براي سال‌هاي آينده به‌شكلي بازي كنند كه بتوانند در تيم‌هاي بزرگ ديگر نيز توپ بزنند. پس از مسائل روحي و رواني، آمادگي جسماني و تاكتيكي، آخرين مرحله مربي است كه مي‌تواند تاثيرگذار باشد كه شفر اين كار را به خوبي انجام داده است. اميدوارم روند نتيجه‌گيري استقلال ادامه پيدا كند». روشن در پايان، درباره مشكل اين روزهاي استقلال اظهار داشت: «اين تيم در حال حاضر نياز به يك مهاجم و يك هافبك دارد و اميدوارم ترتيبي داده شود كه اين بازيكنان را به خدمت بگيرند».

آبی­‌ها، امیدوار تر از همیشه

این روز­ها پس از سپری کردن دو سال سخت و کم فروق، بی شک بهترین روز­های استقلال است. هواداران این تیم از بازي‌هاي ليگ لذت می­‌برند و از نتايج كسب شده خوشحال هستند. استقلال همه تیم‌­ها را چه لیگ برتری و چه لیگ یکی از لب تیغ می­‌گذراند. گویا اين تيم با پیرمرد آلمانی به روز­های خوش خودش برگشته و هواداران نيز روزهاي جذابي را پشت سر مي‌گذارند. قدرت گرفتن استقلال در كنار اقتدار پرسپوليس خبر خوبي براي كارلوس كي‌روش است. تيم‌ملي بايد در جام‌جهاني به مصاف برترين قدرت‌هاي فوتبال دنيا برود و چه خبري بهتر از آمادگي بالاي بازيكنان سرخابي در آستانه اين رقابت‌ها؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج