۶۵۵۳۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روسیه، سرزمین آرزوها

روسیه می‌تواند سرزمین خوشبختی یوزهای ایرانی باشد.

شهروند: روسیه می‌تواند سرزمین خوشبختی یوزهای ایرانی باشد. ستاره‌های باانگیزه فوتبال ایران که به تدریج حرفه‌ای‌گری را از کارلوس کی‌روش آموخته‌اند، با رویای لژیونرشدن پا به بزرگترین ویترین فوتبال در دنیا می‌گذارند.
گروه سخت و مورد توجه ایران
دشواری همگروه‌شدن با اسپانیا، مراکش و پرتغال اگرچه کار را برای شاگردان کارلوس کی‌روش سخت می‌کند اما این مزیت را هم دارد که نگاه‌های زیادی را متوجه این گروه کند. ایران در روسیه به‌عنوان نخستین تیم صعودکرده از قاره آسیا با سرمربیگری کسی مثل کی‌روش بیشتر از بقیه تیم‌های آسیایی مورد توجه رسانه‌ها و حتی باشگاه‌ها قرار خواهد داشت. همین موضوع شانس بازیکنان تیم‌ملی را برای لژیونرشدن افزایش می‌دهد. با این شرایط به بررسی وضع بازیکنانی می‌پردازیم که شانس لژیونرشدن در صورت درخشش در جام‌جهانی را خواهند داشت.
بیرانوند و مدافعان با شانس بالا
صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی با یک گل خورده نشان می‌دهد کی‌روش تیمی با سیستم دفاعی فوق‌العاده ساخته است. بی‌تردید استحکام دفاعی تیم‌ملی در جام‌جهانی می‌تواند شانس دروازه‌بان و مدافعان ایران را برای لژیونرشدن افزایش دهد. اگرچه فوتبال ایران هرگز دروازه‌بان لژیونر موفقی نداشته اما بیرانوند که شانس زیادی برای حضور در ترکیب اولیه تیم کی‌روش دارد، امیدوار است با درخشش در روسیه پیشنهادات خوبی دریافت کند. او که قبلا از فنرباغچه ترکیه پیشنهاد داشته اگر در جام‌جهانی بدرخشد، شانس زیادی برای حضور در لیگ‌های اروپایی دارد. محمد انصاری، همبازی بیرانوند در پرسپولیس و مدافع مورد علاقه کی‌روش اگرچه دیر به سطح اول فوتبال ایران رسید اما در دو‌سال گذشته آن‌قدر خوب بوده که حتی برای خود در تفکرات کی‌روش نیز جایگاهی دست‌وپا کرده است. انصاری در برهوت مدافعان چپ پای فوتبال ایران به مهره‌ای قابل اتکا تبدیل شده و با توجه به دوپسته‌بودن و پای تخصصی خود، شانس زیادی برای لژیونرشدن دارد. روزبه چشمی هم از مدافعان مورد علاقه کی‌روش است که جایگاه ثابتی به‌عنوان مدافع وسط در ترکیب تیم‌ملی دارد. او به‌عنوان کاپیتان تیم امید ایران در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک ٢٠١٨ ریو همه‌کاره آن تیم بود و همان موقع هم شایعاتی درباره لژیونرشدنش مطرح شد اما این اتفاق نیفتاد. او گفته؛ امید زیادی دارد بعد از جام‌جهانی لژیونر شود. سعید آقایی مدافع ٢٢ساله اگرچه ممکن است در جام‌جهانی در ترکیب اصلی تیم‌ملی نباشد اما مربیانی که با او کار کرده‌اند، معتقدند او در یکی، دو‌سال آینده از لژیونرهای فوتبال ایران خواهد بود.
هافبک‌ها و مهاجمان امیدوار
تیم ملی ایران در بین‌ هافبک‌ها و مهاجمان خود هم نفرات زیادی را دارد که می‌توانند با درخشش در جام‌جهانی به حضور در فوتبال قاره سبز امیدوار باشند. مهدی ترابی یکی از همین بازیکنان است که هربار برای کی‌روش بازی کرده، عملکرد خوبی داشته و می‌تواند جزو بازیکنانی باشد که پیشنهادات اروپایی برایش برسد. امید نورافکن که در ١٨سالگی پیراهن استقلال را پوشید و ستاره شد و مزد درخشش خود را هم از کی‌روش گرفت. این ستاره چپ پا این شانس را دارد که با بازی‌کردن مقابل تیم‌هایی چون اسپانیا و پرتغال مورد توجه باشگاه‌های اروپایی قرار بگیرد. بازیکنانی مثل ساسان انصاری و علی کریمی هم که در لیست نهایی تیم‌ملی حضور خواهند داشت، با توجه به سن‌و‌سال کمشان می‌توانند به لژیونرشدن امیدوار باشند. البته درصورتی که در ترکیب اصلی قرار بگیرند. علی علیپور، کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری که این روزها در ترکیب پرسپولیس هم خوش می‌درخشند، با ادامه این روند می‌توانند در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار بگیرند و آن‌قدر خوب باشند که‌ سال آینده آنها را در لیگ برتر ایران نبینیم. در این میان بحث مهدی طارمی از بقیه بازیکنان پرسپولیس جداست، چون باشگاه به دنبال ترانسفر او قبل از پایان قراردادش است اما خودش می‌خواهد بعد از جام‌جهانی و به‌عنوان بازیکن آزاد لژیونر شود، به همین دلیل فعلا بلاتکلیف است.
نکیسا: شگفتی‌سازی تیم‌ملی به سود بازیکنان است

نیما نکیسا یکی از بازیکنانی است که بعد از جام‌جهانی ٩٨ فرانسه توانست لژیونر شود. او درباره شانس بازیکنان ایران برای حضور در فوتبال اروپا به «شهروند» می‌گوید: «خوشبختانه فوتبال ایران درحال حاضر از نظر شرایط فنی و بضاعت نفری شرایط خوبی دارد. در جام‌جهانی‌های قبلی هم بازیکنان تیم‌ملی این شانس را داشتند که از باشگاه‌های اروپایی پیشنهاد دریافت کنند اما در روسیه هم همه چیز به نتایج تیم‌ملی بستگی دارد. اگر تیم‌ملی ایران بتواند نتایج شگفت‌آوری بگیرد و فوتبال آبرومندانه‌ای به نمایش بگذارد، چشم دنیا را خیره خواهد کرد.» دروازه‌بان ایران در جام‌جهانی فرانسه ادامه می‌دهد: «امیدوارم بازیکنان ایرانی سطح آمال و آرزوهای خود را بالا ببرند و قبل از هرچیز به فکر درخشش در جام‌جهانی باشند. آنها نباید به حضور در لیگ‌های درجه سوم اروپا دلخوش باشند بلکه باید آن‌قدر خوب کار کنند که تیم‌هایی از لیگ‌های معتبر به سراغ آنها بیایند. البته برای شروع بد نیست از لیگ‌هایی مثل یونان، روسیه و بلژیک آغاز کرد اما به نظر من الان دیگر زمان آن فرا رسیده که بازیکنانی مثل آزمون، جهانبخش و حتی کاوه رضایی به لیگ‌های درجه یک اروپا بروند و به حضور در لیگ‌های رده پایین دلخوش نباشند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج