adexo3
۶۵۷۷۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«جيووا» به دنبال شكايت از فدراسيون فوتبال

تيم‌ملي فوتبال كشورمان در جام‌جهاني با پيراهن‌هاي آديداس به ميدان خواهد رفت و اين موضوع از طريق سايت رسمي آديداس و فدراسيون فوتبال اعلام شده است؛ هرچند در اين ميان مشكلاتي نيز وجود دارد.

روزنامه قانون: تيم‌ملي فوتبال كشورمان در جام‌جهاني با پيراهن‌هاي آديداس به ميدان خواهد رفت و اين موضوع از طريق سايت رسمي آديداس و فدراسيون فوتبال اعلام شده است؛ هرچند در اين ميان مشكلاتي نيز وجود دارد. شركت آديداس قبول نكرده پيراهن‌هاي تيم‌ملي را به صورت رايگان در اختيار فدراسيون فوتبال قرار بدهد و با اندكي تخفيف آن را به ايران فروخته است. با توجه به اينكه بازي‌هاي ملي در جام‌جهاني ميليون‌ها بيننده دارد، پرداخت پول براي خريد پيراهن حاشيه‌هاي فراواني را ايجاد كرد اما به نظر مي‌رسد حاشيه‌هاي تهيه پيراهن براي ملي‌پوشان همچنان ادامه دارد.

شرط عجيب جيووا

پيش از آنكه فدراسيون فوتبال با آديداس قراردادي را امضا كند، جيووا مسئول تهيه پيراهن‌هاي تيم‌ملي بود. هرچند پيراهن‌هاي اين شركت اعتراض كارلوس كي‌روش و ملي‌پوشان را در پي داشت، آن‌ها معتقد بودند كيفيت پايين اين پيراهن‌ها در شأن تيم‌ملي نيست و بايد براي آن چاره‌اي انديشيده شود. همين موضوع سبب شد فدراسيون فوتبال قرارداد خود را با شركت جيووا به صورت يك طرفه فسخ كرده و با آديداس قرارداد ببندد. در همان روزهاي ابتدايي بسياري از كارشناسان معتقد بودند با توجه به قرارداد فدراسيون و جيووا، به طور حتم متحمل خسارت خواهيم شد اما مهدي تاج و امير عابديني به عنوان رييس فدراسيون و رييس كميته بازاريابي اعتقاد داشتند اين موضوع اتفاق نخواهد افتاد. محمد علي بردبار، مالك فعلي برق جديد شيراز و نماينده وقت جيووا در خاورميانه در همان روزها اعلام كرده بود اين شركت قصد شكايت از فدراسيون ايران را ندارد و منافع ملي را در اولويت قرار خواهد داد اما شايعاتي به گوش مي‌رسد كه جيووا قصد دارد با شكايت از فدراسيون فوتبال، غرامتي معادل دو ميليون دلار دريافت كند.
اين شايعات درحالي مطرح شده كه همان روزهاي ابتدايي فسخ قرارداد عابديني در گفت‌وگويي مدعي شده بود با مسئولان جيووا به توافق رسيده‌ اما مديران اين شركت ايتاليايي از وجود اين توافق بي‌خبر هستند. گفته مي‌شود مسئولان جیووا در نظر داشتند با فدراسیون فوتبال بر سر حل عدم شکایت به توافق برسند و در عوض در جام جهانی حضور داشته باشند اما به دلیل معرفی شدن پوشاک تیم ملی به فیفا، تغییر رویکرد دادند و بی سر و صدا این پرونده را در دادگاه لوزان سوییس پیش بردند تا در هیاهوی جام جهانی غرامتی دو میلیون دلاری را به فدراسیون فوتبال ایران تحمیل کنند.

مدارك لازم را در اختيار داريم

محمد علي بردبار درباره ماجراي شكايت جيووا از فدراسيون فوتبال ايران به «قانون» گفت: «من مدت‌هاست با اين شركت همكاري نمي‌كنم و اطلاعي از ماجراي شكايت ندارم اما همواره اعلام كرده‌ام براي تيم‌ملي آرزوي موفقيت مي‌كنم و منافع ملي را به منافع فردي ترجيح مي‌دهم. من روي حرف خودم هستم و مطمئن باشيد هركاري براي عدم شكايت جيووا از فدراسيون فوتبال انجام خواهم داد». امير عابديني، رییس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در اين باره به «قانون» گفت: «قرارداد فدراسيون فوتبال با شركت جيووا يك قرارداد سه طرفه بود و آن‌ها نماينده‌اي را از ايران (محمدعلي بردبار) معرفي كردند تا فدراسيون با او قرارداد امضا كند. پس از مشكلاتي كه رخ داد، تصميم به فسخ قرارداد گرفتيم و به استناد مداركي كه داشتيم به بردبار نامه زديم كه لباس‌هاي شما ايراداتي دارد. او نيز قبول كرد كه كيفيت لباس‌ها مناسب تيم‌ملي نيست و بايد تغيير كند».
او در ادامه درباره عدم انجام تعهدات جيووا به فدراسيون بيان كرد: «ما به جيووا اعلام كرديم با لباس‌هايي كه به تيم‌ملي داده‌اند به فدراسيون ايران خسارت زده‌اند و نماينده آن‌ها نيز اين موضوع ر ا قبول كرد؛ بنابراين ما مي‌توانيم در برابر شكايت اين شركت در دادگاه‌هاي بين‌المللي از خود دفاع كنيم. ضمن اينكه شهود كافي براي اثبات عدم كيفيت لباس‌ها را نيز ارائه كرده‌ايم». عابديني در پايان اظهار داشت: «آنچه مي‌توانم به صورت قطعي بگويم، اينكه فدراسيون ايران مي‌تواند جريمه نشود اما نبايد فراموش كنيم كه همواره دادگاه‌هاي بين‌المللي عليه كشورمان راي داده‌اند اما با توجه به مداركي كه فدراسيون فوتبال در اختيار دارد، اين‌بار مي‌توانيم پيروز ميدان باشيم».

سكوت جواد خياباني و علي كفاشيان

ماجراي شكايت جيووا از فدراسيون فوتبال در مرداد امسال نيز بر سر زبان‌ها افتاد. همان روزها صفي‌ا... فغان‌پور، نماينده حقوقي فدراسيون فوتبال در اين باره گفت: «زمانی که این قرارداد به امضا رسید، شرکت ایتالیایی یک نفر را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در ایران به فدراسیون فوتبال معرفی کرد. نکته بسیار مهم اینجاست که قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت جیووا نيز توسط همین نماینده رسمی به امضا رسیده و مهر و امضای رسمی نيز پای قرارداد وجود دارد. همان‌طور که همه در جریان هستند، لباس‌هایی که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت به هیچ عنوان کیفیت لازم را نداشت و از استاندارد‌های مد نظر فیفا هم فاصله داشت. کارشناسان حتی از نظر فنی ۱۱ ایراد اساسی به جنس لباس‌ها گرفتند و در نهایت تصمیم بر این گرفته شد با توجه به اهمیت شأن و اعتبار تیم ملی فدراسیون لباس‌های آدیداس در اختیار تیم ملی قرار بدهد. بعد از آن مذاکرات برای فسخ قرارداد با جیووا آغاز شد. در همان مقطع که فدراسیون تصمیم به فسخ قرارداد گرفت، نماینده شرکت جیووا را به جلسه دعوت کردیم و با توجه به این واقعیت که لباس‌ها بی کیفیت بود و فدراسیون حق فسخ داشت، تمام ایراد‌ها و مشکلات به صورت رسمی و مکتوب صورت جلسه شد و نماینده جیووا نيز پذیرفت که آن‌ها نتوانسته‌اند مفاد مندرج در قرارداد و مورد انتظار فدراسیون فوتبال را برآورده کنند. بعد از همین صورت جلسه مشترک بود که برای فسخ قرارداد به توافق رسیدیم و فسخنامه رسمی فدراسیون فوتبال با شرکت جیووا، توسط همان نماینده ‌اي که قرارداد را امضا کرده بود به امضا رسید.
این نماینده نيز مسئولیت بقیه امور و تبعات احتمالی این فسخ قرارداد را بر عهده گرفت. این فسخنامه در شرایط کنونی نزد فدراسیون فوتبال قرار دارد». تيم‌ملي براي حضور در جام‌جهاني نياز به بازي‌هاي تداركاتي و تمركز بالايي دارد اما مطرح شدن شايعاتي مثل شكايت يك شركت ايتاليايي، بدون شك مي‌تواند موجي از استرس‌ها را به سمت كارلوس كي‌روش و شاگردانش روانه كند. اين در حالي‌است كه برخي مسئولان فدراسيون فوتبال مثل علي كفاشيان، هنوز درباره قرارداد سنگين خود با اين شركت ايتاليايي توضيحاتي ارائه نكرده‌اند. در اين ميان جواد خياباني، گزارشگر تلويزيوني به عنوان شخصي كه خود را دلال اين شركت معرفي كرده بود نيز اعلام كرده از هيات مديره اين شركت كنار كشيده اما هرگز اعلام نكرده چرا پاي مسئولان اين شركت را به فدراسيون فوتبال باز كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج