adexo3
۶۶۴۸۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی تصمیم «بارسلونایی» وینفرد شفر

درست در روزهایی که سید حسین حسینی یک رکورد جاودانه را از خود در فوتبال ایران به ثبت رساند، حاشیه یک بار دیگر به قفس توری آبی پوشان رخنه کرد.

وبسایت روزنامه گل: درست در روزهایی که سید حسین حسینی یک رکورد جاودانه را از خود در فوتبال ایران به ثبت رساند، حاشیه یک بار دیگر به قفس توری آبی پوشان رخنه کرد. دلیل آن هم نیمکت‌نشینی عجیب سنگربان جوان آبی‌ها بود. درواقع هیچکس انتظار این موضوع را نداشت که پس از چندین هفته نمایش بدون نقص، حسینی بار دیگر از ترکیب ثابت استقلال خارج شود و مهدی رحمتی یک بار دیگر گلر شماره یک آبی‌ها لقب بگیرد. اما دلیل این اتفاق آنقدر عجیب است که به نوعی نفس انجام آن را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. وینفرد شفر پیش از کنفرانس خبری بازی با پدیده در توجیه این تغییر اعلام کرد که به دلیل در پیش بودن بازی های جام حذفی، او می‌خواهد مهدی رحمتی در این بازی به میدان برود تا برای جدال با صنعت نفت آبادان آماده شود! این موضوع از آنجایی عجیب است که از ابتدای حضور مربی آلمانی در استقلال، قرار بود که رحمتی در رقابت های حذفی به میدان برود و حسینی در لیگ. مشابه کاری که بسیاری از تیم های بزرگ دنیا انجام می‌دهند. کما اینکه خود شفر هم این کار را نوعی الگو برداری از بارسلونا عنوان کرد. اما آیا بارسایی‌ها هم از چند بازی قبل از رقابت های حذفی گلرشان را تغییر می‌دهند؟

پیروی از سنت

کمتر از دو دهه است که استفاده از دروازه‌بان دوم در رقابت‌های جام حذفی برای بارسلونا تبدیل به سنت شده است. آنها در هیچ شرایطی حاضر به تغییر این موضوع نشدند. تا جایی که چندین سال قبل و در زمان حضور پپ گواردیولا در بارسا و زمانی که این تیم به فینال جام حذفی رسیده بود وباید برابر رئال به میدان می‌رفت، بسیاری از هواداران و رسانه‌های کاتالانی از پپ خواستند تا به جای بازی دادن به پینتو، به ویکتور والدس میدان دهد. تصمیمی که مربی بارسا زیر بار آن نرفت و البته روی اشتباه پینتو بود که آنها به رئال باختند و جام را واگذار کردند. شاید اگر گواردیولا هم مانند شفر عمل می‌کرد و از چند بازی قبل به دروازه‌بان دومش میدان می‌داد، این اتفاق رخ نمی‌داد! اما به هر حال آبی و اناری‌ها هیچ گاه این رویه را که مربی آلمانی استقلال از آن دم می زند، انجام نداده و ندادند. آنها همچنان از این فرمول استفاده می‌کنند و به عنوان مثال اگر مارک آندره تراشتگن مصدوم و یا محروم نباشد، یاسپر سیلسن که شماره یک تیم ملی هلند هم هست، فرصتی برای عرض اندام پیدا نمی‌کند مگر در جام حذفی.

دیگران

در چند فصل اخیر بسیاری از تیم های مطرح اروپایی که دو دروازه‌بان سرشناس در تیم‌شان دارند، از این فرمول استفاده کردند تا به نوعی دو سنگربان آمادگی‌شان را حفظ کنند و هم به نوعی هردو نفر را راضی نگه داشته باشند. رئال مادرید در زمان حضور کارلو آنچلوتی مثال بارز این موضوع بود که مربی ایتالیایی در بازی های لیگ به دیگو لوپز میدان می‌داد و در جام حذفی و لیگ قهرمانان به ایکر کاسیاس. جالب اینجاست که در پایان فصل، آنها در لیگ سوم شدند و در جام حذفی و اروپا قهرمان اما کارلتو حتی در یک بازی هم این رویه را تغییر نداد. یوونتوس هم چند سالی می‌شود که این کار را انجام می‌دهد. دروازه‌بان بزرگی مثل جیجی بوفون فصل گذشته در فینال جام حذفی مثل تمام بازی‌های این تورنمنت روی نیمکت نشست اما تا آخر لیگ و اروپا گلر اصلی قهرمان ایتالیا و فینالیست اروپا بود. بدون آنکه مربی یووه برای کسب آمادگی به نتو، گلر دوم تیم، او را به میدان بفرستند. همین وضعیت برای چلسی در این فصل هم حکمفرماست. با این تفاوت که قهرمان انگلیس در رقابت‌های جام اتحادیه از گلر دومش استفاده کرد اما به محض رسیدن به نیمه نهایی، آنتونیو کونته تصمیم گرفت که از شماره یک همیشگی تیمش استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج