۶۶۷۴۵۷
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

طارمی بچه زمانه!

گفته‌های مهدی طارمی را پی نمی‌گیریم! دنبال ادا درآوردن هم نیستیم!

آی اسپورت: گفته‌های مهدی طارمی را پی نمی‌گیریم! دنبال ادا درآوردن هم نیستیم! هم مهدی طارمی در این دایره معلول است و علت نیست و هیچ علیتی ندارد! و هم حاج‌آقای اهل دهش و بخشش که توانسته با دست و دلبازی و خرج از کیسه مهمان حاتم طایی زمانه باشد! و میزبان یاغی‌های این دوره! ورژن امروزی جوانمرد قصاب! یا رابین‌هود این عصر یا یعقوب لیث‌صفاری!

۱- از ما- ما مردم- می‌گیرد و به هر که دلش خواست می‌دهد! مال خودش است! مال خودش کرده است! طی یک پروسه شیک هم! بی‌خودی به عادل هم گیر ندهید! فردوسی‌پور کار حرفه‌ای خود را انجام داد! شفاف و بی‌پرده- تا حدودی هم با پرده-! علت اصلی، پول‌های بی‌حساب است! پول‌های بادآورده! وقتی که پول تنها ملاک ارزش‌ها می‌شود! وقتی پول بالاترین اهرم تشخص و شخصیت‌سازی می‌شود! وقتی می‌گوییم کوفت داشته باش ولی پول داشته باش، دیگر چه توقعی باید داشت؟!

از مهدی طارمی که رشد یافته در همین روابط و همین مناسبات است چه انتظاری باید داشت؟ وقتی با ۴ کلمه زبان ریختن پانصد میلیون، یک میلیارد و حتی بیشترش را به جیب تو سرازیر می‌کنند تو که هستی که نخواهی؟! تو که هستی که چشم بپوشی؟! دیوانه‌ات می‌دانند اگر نگیری، یا معیوب! وقتی «حاجی‌جون» مورد نظر ما با یک جمله پاچه‌خوارانه اختیارش را از دست می‌دهد تو اگر فردوسی و سعدی و حافظ نشوی ایرج‌میرزا که باید بشوی!

طارمی بی‌گناه

۲- تمام کنیم این بازی نازیبا را‌! تمام کنیم این به اصطلاح فاش‌گویی و این مچ‌گیری را. داستان‌هایی از این دست به اندازه کافی مسئله‌آفرین و روح‌خراش است. به اندازه کافی با فشار روانی ناشی از حس «هالو» فرض شدن سر و کار داریم. به اندازه کافی خود را در همه موارد ساده‌لوح و خوش‌باور و بی‌خبر از همه چیز و همه جا انگاشته شده دیده‌‌ایم! دیگر بس است! دیگر کافی است! دیگر این زخم را نخراشیم! دیگر این درد را به جان خود نخریم! دیگر ادای گول‌خورده‌های خوش‌باور را درنیاوریم! کاری به کار طارمی و سریال پرماجرایش نداشته باشیم! طارمی را همان پسر خوب جنوبی، همان گلزن دوست‌داشتنی بوشهری بدانیم!

کاری به کار استحاله‌اش نداشته باشیم! کاری به کار زرنگ شدن و رندبازی‌هایش نداشته باشیم! چه‌کار داریم به واکاوی و دوبله کردن حرف‌هایش؟! چه‌کار داریم به فایل صوتی لو رفته از صدایش؟! طارمی را این‌طور که هست بخواهیم! به همین ترتیب که او را می‌بینیم نه آن‌طور که آرزو یا حسرتش را داریم! واقعی و نه ایده‌آل! حتی حاج‌آقاجونِ این نمایش هم مقصر نیست! حتی شهرت‌طلبی هم در این میانه تقصیرکار نباید محسوب شود! یکی هست که دارد، یکی هست که می‌خواهد داشته باشد! و خدا در و پنجره را خوب به هم «چفت» می‌‌کند! طارمی گناهکار نیست!

بگذار و بگذر

۳- در آینده نزدیک بلکه در آینده‌ای نزدیک‌تر از نزدیک حکایت طارمی و داستان در حال تکامل زرنگ‌بازی‌هایش تکرار خواهد شد! پرده‌ها پاره می‌شود! قبح اعمال و کردار هم از میان برداشته می‌شود! هر دوره قهرمان خودش را دارد! هر دوره مناسبات خودش را می‌زاید و پدیدار می‌نماید! ساده‌ها، هفت‌خط می‌شوند! زرنگ‌ها مارخورده و افعی می‌شوند! عابربانک‌ها ادبیات دلخواه خود را رواج می‌دهند! حاجی‌جون‌ها هم بهای حاجی‌جون شدن و با مشاهیر و اسمی‌ها همکلام شدن‌شان را می‌پردازند! بچه‌های ساده‌دل و مستعد هم نوبت به نوبت وارد می‌شوند! فایل صدا، فایل صوتی و... حتی فیلمبرداری هم مددکار می‌شود!

طارمی‌ها علت نیستند که معلولند! برای مهدی طارمی روزهای بهتری را آرزو می‌کنیم که او در این چرخه هیچ تقصیری ندارد! وی را ما به این روز رسانده‌ایم! حالا هم باید مجال بدهیم تا به جام‌ جهانی و نحوه بهتر بازی کردنش فکر کند! شماره ۹ تیم ملی کارهای مهمی را ناکرده دارد! هنوز رگه‌های صداقتی در گفتار و اعمالش می‌بینیم که بارز است! طارمی بچه فوتبال ما و تربیت عمومی جامعه زرنگ‌پرور و «زرنگ‌باز» ماست! طارمی مثل حاج‌آقاجون فرزند زمانه خودش است! نه کمتر نه بیشتر! بگذاریم و بگذریم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حسین هدایتی سالهاست با خرج کردن پولهایی که معلوم نیست از کجا اومده نقش دایه دلسوزتر از مادر رو برای پرسپولیس بازی می کنه , او و فردوسی پور که صرفا بدنبال جنجال در فوتبال ایران می گرده در دو مقطع این جوان ساده و نادان را اغفال کردند هدایتی در انتقالش و فردوسی پور در مصاحبه های تخریب کننده اش , هر کدام به نوعی در این ماجرا مقصر هستند مثل اینکه در فوتبال ما نباید آرامش باشه

    • بدون نام

      چرت نگو

    • بدون نام

      فوتبال همه چیزنیست که به خاطران همه ملاکهارازیرپابگذاریم طارمی راباید کیروش وارادب کردیعنی کمیته اخلاق به خاطربی اخلاقی هایش تنبیهی کندکه درس شودبرای همه بامنطق نویسنده مقاله همه ناهنجاریهاراباید به حساب زمانه گذاشت وهیچ کس مقصرنیست ایاانوقت سنگ روی سنگ می ماند؟

    • بدون نام

      وای بر این جامعه دروغ پرور پاچه خوار دوست
      وای برما که به کجا داریم سقوط میکنیم
      وای برطارمی و هدایتی و طاهری که چه نمایشی برای فرزندان ایران به تصویر کشیدن.....
      یاشاسین ایران
      یاشاسین پرسپولیس

    • بدون نام

      خاک بر سر امثال طارمی نمک نشناس

    • مرتضی

      برای خودش که حتما خیریتی داشته، اما برای فوتبال ایران هیچ چیز باقی نمونده جزء دروغ و خشکسالی!!!!

    • بدون نام

      انگار طارمی هم مثل خداد شرف دارد مثل اکثر فوتبال لیست ها شرف خود را به پول نفروخت

    • بدون نام

      طارمی بدترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران هست...بداخلاق ترین. ....

    • ❤❤❤❤❤

      بیا باز شروع کرد به چرت و پرت گفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج