۶۷۲۱۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

والورده، گواردیولا می‌شود؟

در روزهایی که به نظر می‌رسد بارسلونا به اوج برگشته و لیونل مسی بار دیگر به صدر جدول گلزنان لالیگا رسیده، خیلی از هواداران این تیم و حتی رسانه‌ها تیم فعلی را با تیم رویایی پپ گواردیولا مقایسه می‌کنند.

شهروند: در روزهایی که به نظر می‌رسد بارسلونا به اوج برگشته و لیونل مسی بار دیگر به صدر جدول گلزنان لالیگا رسیده، خیلی از هواداران این تیم و حتی رسانه‌ها تیم فعلی را با تیم رویایی پپ گواردیولا مقایسه می‌کنند. با این‌که ارنستو والورده هنوز در آغاز راه قرار دارد و از نظر شرایط سنی هم با زمانی که گواردیولا در اوج جوانی روی نیمکت آبی ‌و اناری‌ها نشسته بود‌، فاصله زیادی دارد؛ مقایسه این ٢ مربی و احتمال بازگشت بارسلونا به دوران رویایی خالی از لطف نیست.
تفاوت جوانی و پختگی
پپ گواردیولا بدون ‌شک بهترین دوران تاریخ بارسلونا را در زمان حضورش روی نیمکت این تیم رقم زد. او ابزار لازم را داشت و با انگیزه‌ای که در اولین تجربه سرمربیگری‌اش درون خود حس می‌کرد، توانست یک تیم رویایی بسازد. او در ٣٦سالگی هدایت تیم دوم بارسلونا را برعهده گرفت و بعد از یک‌سال در اولین تجربه جدی مربیگری‌اش روی نیمکت تیمی نشست که ستارگان بزرگ جهان فوتبال را درون خود جای داده بود. حالا والورده در شرایطی به نیمکت بارسلونا رسیده که ٥٣‌سال دارد و ١٧‌سال از اولین تجربه مربیگری‌اش می‌گذرد. با این‌که نشستن روی نیمکت یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جهان در هر سنی برای یک مربی انگیزه ایجاد می‌کند اما شرایط گواردیولا در‌ سال ٢٠٠٨ با والورده در ‌سال ٢٠١٧ در زمان پذیرش این سمت متفاوت بود.
کارنامه رویایی پپ
ارنستو والورده در شرایطی هنوز دستش به هیچ جامی با بارسلونا نرسیده که پپ گواردیولا در ٤‌سال حضورش در جمع آبی ‌و اناری‌ها توانست ١٤ جام را در رقابت‌های مختلف کسب کند و با کارنامه‌ای پرافتخار به حضورش در نیوکمپ پایان دهد. ٣بار قهرمانی در لالیگا، ٢بار قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، ٢بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ٢بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، ٢ جام قهرمانی سوپرکاپ اروپا و٣بار قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا ١٤ جامی است که در دوران مربیگری پپ گواردیولا به موزه افتخارات باشگاه بارسلونا اضافه شد.
راه طولانی تا رسیدن به گواردیولا
آنچه که بعد از بررسی کارنامه پرافتخار گواردیولا در بارسلونا به ذهنمان می‌رسد، این است که والورده هم مثل مربیان قبل از خودش راه سختی برای رسیدن به افتخارات پپ دارد. او در ابتدای فصل شانس رسیدن به اولین جام را با شکست ٥ بر یک در مجموع ٢ دیدار رفت و برگشت مقابل رئال‌مادرید در سوپرجام اسپانیا از دست داد. حالا باید برای به دست آوردن حداقل یک جام تا پایان فصل صبر کند. البته فاصله‌ای که بارسلونا با سایر مدعیان لالیگا ایجاد کرده، نشان می‌دهد که آنها از آمادگی بالایی برخوردار هستند. اتلتیکومادرید به‌عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آبی‌ و اناری‌ها ١١ امتیاز با صدر فاصله دارد. با این روند شاید شاگردان والورده بتوانند حتی قهرمانی اسپانیا را با رکورد بالای ١٠٠ امتیاز در پایان لالیگا تجربه کنند.
سه‌گانه، رویای والورده در‌ سال اول

قرارداد ارنستو والورده با بارسلونا در ابتدای فصل به مدت ٢‌سال امضا شد و شاید کمتر کسی تصور می‌کرد تیمی که ‌سال قبل فقط به کسب قهرمانی جام حذفی راضی شده بود، بتواند بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد. انریکه در آخرین ‌سال حضورش در کسب جام قهرمانی لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود؛ درحالی‌ که رقیب سنتی آنها یعنی رئال‌مادرید توانست با فتح این ٢ جام یک‌سال رویایی را پشت‌سر بگذارد. حالا به نظر همه چیز برعکس شده است. زین‌الدین زیدان که در ابتدای فصل با تحمیل شکست بر والورده و تیمش سوپرکاپ اسپانیا را هم فتح کرد، حالا در لالیگا بشدت از بارسلونا عقب افتاده است. نکته جالب درباره سرمربی جدید بارسلونا این است که او می‌تواند در ‌سال اول حضورش روی نیمکت این تیم به سه‌گانه رویایی برسد. آنها در لالیگا فاصله خوبی با رقبا ایجاد کردند و احتمالا یک قهرمانی زودهنگام انتظارشان را می‌کشد. در جام حذفی هم بارسلونا در بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل والنسیا به برتری رسیده و با توجه به حذف رئال از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است. با توجه به آمادگی کاتالان‌ها بعید نیست آنها بتوانند با استفاده از توانایی بازیکنانی چون لیونل مسی، سوارز و کوتینیو در خط حمله لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند. تیم والورده در گروهی سخت که یوونتوس هم در آن حضور داشت، اول شد و در یک‌هشتم نهایی با یک قرعه سخت دیگر یعنی رویارویی با چلسی مواجه شده که باید دید در این جدال بزرگ چه خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج