اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۳۱۶۵
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

میزبانی از سعودی‌ها در عمان قطعی است

بر اساس مهلت مقرر در آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، میزبانی استقلال و تراکتورسازی از نمایندگان عربستان در عمان قطعی است و اکنون امکان تغییر در این میزبانی نیست.

ایسنا: با معرفی عمان به عنوان میزبان دیدارهای استقلال و تراکتوسازی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال و الاهلی عربستان، مسئولان هر دو تیم ایرانی و فدراسیون فوتبال به شدت نسبت به این اتفاق معترض هستند و عربستان و AFC را متهم به دخالت و پایمال کردن حق ایران کرده‌اند.

بعد از گذشت دو، سه روز از این ماجرا، مهدی تاج ابعاد جدیدی از این اتفاق را روشن کرد. او در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده پرداخت و گفت که عمان به عنوان میزبان به AFC معرفی شده بود اما این کشور پاسخی به ایران نمی‌دهد. AFC هم با توجه به این که عمان گزینه به مراتب بهتری برای عربستان است نه ایران، با مقامات فوتبالی عمان رایزنی می‌کند و میزبانی ایران در عمان قطعی می‌شود. در فاصله رایزنی AFC با عمان و موافقت این کشور، ایران، قطر را به عنوان میزبان معرفی می‌کند اما کار از کار گذشته و معرفی قطر بی‌تاثیر می‌شود.

تاج تاکید می‌کند که چند روز تا شروع این مسابقات، AFC ابلاغیه‌ای درباره میزبانی ایران در عمان فرستاده است. با این گفته‌ی تاج عملا پرونده کشور میزبان نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و قطعا عمان میزبان تیم‌های ایران خواهد بود.

طبق ردیف ۳.۴.۱.۲ آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، همه تیم‌های حاضر در این مسابقات ۳۰ روز قبل از مسابقه باید محل مسابقه را معرفی کنند، در غیر این صورت AFC به دلخواه زمینی را برای برگزاری مسابقه در نظر می‌گیرد.

بر اساس این بند آیین‌نامه، AFC رأسا با عمان رایزنی کرده و موافقت این کشور را برای برگزاری مسابقه جلب کرده است. در حال حاضر بازی تراکتورسازی و الهلال ۲۳ بهمن و استقلال و الهلال یکم اسفند برگزار می‌شود که با توجه به فاصله زمانی کمتر از یک ماه، هیچ تغییری در محل این مسابقات رخ نخواهد داد.

اتفاقات اخیر در انتخاب محل میزبان، یک بار دیگر نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال از عربستان و AFC عقب‌تر است و همیشه برای موفقیت چند گام کم می‌آورد.

فدراسیون فوتبال می‌توانست به محض بی‌ پاسخ ماندن درخواستش از عمان، در نامه‌ای درخواستش برای میزبانی در عمان را پس بگیرد و زودتر از رایزنی AFC با عمان، دوحه قطر را به عنوان میزبانش معرفی کند.

استقلال و تراکتورسازی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیگر شانسی برای میزبانی در قطر نخواهند داشت اما فدراسیون فوتبال و تیم‌های ایرانی می‌توانند برای دور بعد این مسابقات که احتمال رویارویی با عربستانی‌ها وجود دارد، فکر دیگری کنند و برای سال بعد اقدام موثری برای باز پس گرفتن حق میزبانی انجام دهند.

میزبانی از سعودی‌ها در عمان قطعی است
بخشی از آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بابا یه مشت بی شرف رفتند تو این فدراسیون که فقط دیپلماسی خنده بلدن
      باباجون مرگ یه بار شیون هم یه بار الان که تیم های ایرانی به زور تو گروهشون سوم میشن یه مرتبه اگه از مسابقات انصراف بدید به جایی برنمیخوره تازه اونوقت AFC و اون عربای ملخ خور میفهمن که کشور ایران جای امنی هست. خوبه تو عربستان تو اون فاجعه منا این همه کشته شدند هیچ سگی صداش درنیومد بعد اونوقت میگن ایران ناامنه آره جون عمه عربها
      ما تو 8سال دفاع مقدس به ظاهر با عراق جنگ داشتیم ولی در باطن با کل جهان
      الان هم جنگه فوتباله

    • بدون نام

      خاک بر سر مسئولین فدراسیون ایران ، اینها بدرد لای جرز دیوار هم نمی خورند

    • بدون نام

      خسته نباشید واقعا مایه ی تاسف هست آقا این آقایون را باید فرستاد دنبال 4 تا بزغاله نه ریاست فدراسیون ...... آخه سوتی ی باره نه صدبار. ..اینا باید عملی به بلایی سرشون بیاد تا بعدش بفهمن قانون درون مورد چی گفته. .....

    • قربانی

      خاک

    • بدون نام

      طراف ترختور علیه AFCشعار خواهند داد که AFCسگ عربستان هست

    • بدون نام

      واقعا باید تاسف خورد به خدا همه رو سکته دادی اقای تاج خدا ازتون نگذره بی لیاقت آقای دکتر روحانی شما به داد فدراسیون فوتبال مخصوصا استقلال برسین این وزیرتون هم هیچ کارست این تاج رو شما برکنار کنین بروو اقای تاج این همه نفرین و لعنت واسه خودت جمع نکن

    • محمد

      خاک دو دنیا تو سرت تاج بی عرصه

    • بدون نام

      خاک و چوک

    • بدون نام

      در این فدراسیون روباید گل گرفت

    • سعید

      درفدراسیون روباتمام ابعادومنصوبین بایدگل گرفت نمیدونم بعضیاجواب خون شهداکه رفتن تامازیربارزلت نریم روچگونه میخوان بدن.

      پاسخ ها

      • احمد

        بروی گوسفند چرانی کنید خاک تو سرتون بی لیقتا فقط دارین پول مملکت هدر می دهین وپول مفت می خورین ونمی توانین این عربهایی ملخ خور را راضی کنید که این جا ایران امن است

    • رضا خنکسار با افتخار استقلالی

      خاک حیفه که بریزن روسرشون پهن باید بریزن رو سر این مسئولین بی کفایت بی عرضه بی پدرا نمیرن از فدراسیون و باشگاهها تا یه آدم کار بلد بیاد حق تیمهارو از این عرب ها بگیره دیگه تا کی باید خاروذلیل بشن مردم ایران تا کی باید آل سعود برای ما که تمدن چند هزار ساله داریم تصمیم بگیرن کی اینطوری بوده کی قبلا جرات داشت برای کشور بزرگ ایران تصمیم بگیره تف تو روتون که کشور عزیزمو پیش آل سعود کوچیک میکنین و با هر سازی که میگن میرقصید باید برید بمیرید

    • رضا حافظی

      تاج و دارو دسته اش در حال کاسبی برای خودشان هستند
      واز بند عدم دخالت دولت ها استفاده میکنند و هرکاری دلشان بخواهد میکنند
      وهیچ حمایتی از تیم ها نمیکنند

    • بدون نام

      مرده شور همتونو ببره که این جوری عربها سوارتون شدن برید در فدراسیون را گل بگیرید آقای تاج این مدیریتتون

    • بدون نام

      چرا این مسؤلان استعفا نمی دهند
      خیلی پر رو تشریف دارند
      دو دستی به پول چسبیده اند و عرضه هیچ کاری ندارند

    • بدون نام

      خاک برسرتان بدبختای بی غیرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج