adexo3
۶۸۸۷۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اسکوچیچ: همیشه به خودم ایمان داشتم

دراگان اسکوچیچ، سرمربی خونه به خونه بابل، در بازگشتش به فوتبال ایران فوق‌العاده کار کرده است.

روزنامه شرق: دراگان اسکوچیچ، سرمربی خونه به خونه بابل، در بازگشتش به فوتبال ایران فوق‌العاده کار کرده است. سرمربی پیشین فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی پس از یک‌سال‌ونیم دوری از ایران، چند هفته پیش به فوتبال ایران بازگشت و این‌بار راهی لیگ دسته‌اول و تیم خونه به خونه بابل شد. خونه به خونه با اسکوچیچ در هفت بازی لیگ‌برتری صاحب پنج برد و دو تساوی شده و با برد مقابل مدعیان صعود، خونه به خونه را در آستانه اولین صعودش به لیگ برتر قرار داده است. شاهکار دوم اسکوچیچ ٤٩ساله جمعه در اهواز رقم خورد. خونه به خونه دسته‌اولی در اهواز، استقلال خوزستان لیگ‌برتری را شکست داد و حالا در فینال جام حذفی ایران حضور دارد. صعود به لیگ برتر و شکست‌دادن استقلال در فینال جام حذفی دو رؤیای اسکوچیچ است. این مربی کروات که سابقه مربیگری در کرواسی، اسلوونی، عربستان و کویت را دارد، در گفت‌وگوی اختصاصی با «شرق» درباره جاه‌طلبی‌اش در فوتبال ایران گفته است.

‌آیا روزی که به خونه به خونه آمدید، تصویر می‌کردید شروعي چنین رؤیایی‌ داشته باشید، صعود به رده دوم لیگ دسته اول و حضور در فینال جام حذفی ایران؟

یکی از دلایلی که من خونه به خونه را انتخاب کردم و به اینجا آمدم، این بود كه اتفاقاتی را که الان برایمان افتاده می‌توانستم پیش‌بینی کنم. این روزها را پیش‌بینی کرده بودم. دلیل اصلی‌ای که من خونه به خونه را انتخاب کردم، در واقع این بود که می‌خواستم در فینال جام حذفی ایران حاضر باشم. من دو بار در جام حذفی کرواسی و یک بار در جام حذفی اسلوونی قهرمان شده‌ام و می‌خواستم در ایران هم چنین تجربه‌ای داشته باشم.

‌خونه به خونه در آستانه دو موفقیت تاریخی قرار گرفته؛ صعود به لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی. برای شما صعود به لیگ برتر مهم‌تر است یا قهرمانی حذفی؟ چقدر برای رسیدن به این دو هدف شانس دارید؟ واقعا می‌شود متصور شد خونه به خونه بتواند استقلال را در فینال شکست دهد؟

هر کدام اهمیت خاص خودش را دارد. ولی به نظر من ما در باشگاه خونه به خونه باید هدف اصلی‌مان را صعود به لیگ برتر بگذاریم. اما اگر نظر شخصی من را بخواهید، چون آدم جاه‌طلبی هستم؛ برای خود من قهرمانی در جام حذفی هیجان‌انگیز‌تر خواهد بود. الان زود است که درباره بازی با استقلال صحبت کنیم و باید به فکر بازی‌های بعدی‌مان در لیگ دسته اول باشیم، اما همان‌طور که گفتم، من جاه‌طلبم و با جاه‌طلبی به فینال جام حذفی می‌روم.

‌پس از یک‌سال‌ونیم دوری از ایران با نتایج خوبتان در خونه به خونه یک بار دیگر شایستگی خود را در عرصه مربیگری ثابت کردید. دراین‌باره چه نظری دارید؟

من هیچ‌وقت به خودم شک نداشتم. همیشه به کار خودم ایمان داشتم. در یک‌سال‌ونیمی که در ایران نبودم بی‌کار ننشستم، تمامی مسائل شخصی‌ام را حل کردم. یک فوق‌لیسانس گرفتم که برایم خیلی اهمیت داشت و کلی به دانش خودم اضافه کردم. برای یک مربی مفید است که بعضی وقت‌ها مربیگری نکند و به دانش خود اضافه کند. من به کارنامه مربیگری خودم افتخار می‌کنم.

شما دوران موفقی در ملوان و فولاد داشتید؛ پس از آن ایران را ترک کردید. در این مدت از تیم‌های ایرانی پیشنهادی نداشتید؟ اگر داشتید چرا به ایران برنگشتید؟

بله چندین پیشنهاد داشتم. چند پیشنهاد از خارج از ایران هم داشتم. من در انتخاب‌هایم خیلی وسواس دارم. تلاش می‌کنم بهترین انتخاب را داشته باشم. نمی‌خواستم هر انتخابی داشته باشم. می‌خواستم به جایی بروم که بتوانم موفق باشم. وقتی فوق‌لیسانسم تمام شد، احساس کردم فرصت خوبی است كه دوباره به فضای فوتبال ایران برگردم. پیشنهاد خونه به خونه چالش مناسبی برایم بود، نیمه‌نهایی جام حذفی برایم خیلی مهم بود. از طرفی می‌دانستم می‌توانیم برای صعود به لیگ برتر هم مبارزه کنیم. به نظرم انتخاب خوبی داشتم.

حریف شما در فینال استقلال است، در این سال‌ها بارها به‌عنوان گزینه سرمربیگری استقلال نامتان مطرح بوده، آیا مذاکره‌اي جدی‌ با شما صورت گرفت؟ اگر گرفت چرا به نتیجه نرسید؟

در شرایط فعلی درباره استقلال نمی‌خواهم صحبت کنم، الان باید درباره تیم خودم صحبت کنم. حرفه‌ای نیست که درباره استقلال اظهارنظر کنم.

‌کمی هم درباره جام جهانی صحبت کنید. نظرتان درباره تیم ملی ایران چیست؟ با توجه به گروه سخت ایران، آیا به نظر شما ایران این پتانسیل را دارد تا برای اولین‌بار از گروه خود در جام جهانی صعود کند یا حداقل نتایج خوبی بگیرد؟

به نظر من همین که ایران برای دومین دوره متوالی در جام جهانی حاضر است، یک دستاورد بسیار مهم برای فوتبال شما محسوب می‌شود. شما این نکته را فراموش نکنید که در این جام چندین تیم بزرگ دنیا غایب‌اند و همین حضور ایران ارزشمند است. اگر ایران از این گروه سخت صعود هم نکند، باز هم کار بزرگی کرده است. نباید انتظارات را بالا برد و باید همین حضور ایران در بین ٣٢ تیم برتر دنیا را ارزشمند تلقی کرد. شما باید به تیمتان افتخار کنید.

‌فکر می‌کنید کدام بازیکن ایرانی بتواند در جام جهانی خوش بدرخشد؟

فوتبال ایران چند لژیونر جوان در اروپا دارد. به اعتقاد من این ملی‌پوشان جوان شما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

درباره تیم ملی کرواسی چه نظری دارید؟ آیا تیم ملی کشورتان می‌تواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد؟

ما کشور کوچکی هستیم اما تیم قوی‌ای داریم. من مطمئنم که کرواسی در جام جهانی بسیار خوب خواهد بود. پیش‌بینی من این است که کرواسی جزء چهار تیم برتر جام جهانی قرار می‌گیرد.

‌درحال‌حاضر برانکو ایوانکوویچ تنها سرمربی کروات حاضر در لیگ ایران است، نظر شما درباره عملکرد برانکو در فوتبال ایران چیست؟

او دو بار پرسپولیس را قهرمان ایران کرده و در تیم ملی ایران هم عالی کار کرد. من به برانکو افتخار می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج