۶۹۰۴۴۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شانس خوب آبی‌ها برای صعود از گروه مرگ

قبل از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان خیلی‌ها نگران بودند که استقلال نمی‌تواند از گروهی که العین و الهلال در آن حضور دارند صعود کند اما عملکرد خوب شاگردان شفر از یک‌طرف و نتایج تیم‌‌های دیگر گروه از سوی دیگر باعث شده استقلال شانس اصلی صعود از گروهی باشد که به آن لقب مرگ داده‌‌‌اند.

وطن امروز: قبل از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان خیلی‌ها نگران بودند که استقلال نمی‌تواند از گروهی که العین و الهلال در آن حضور دارند صعود کند اما عملکرد خوب شاگردان شفر از یک‌طرف و نتایج تیم‌‌های دیگر گروه از سوی دیگر باعث شده استقلال شانس اصلی صعود از گروهی باشد که به آن لقب مرگ داده‌‌‌اند. استقلال و الریان ۶ امتیازی هستند. العین ۴ امتیازی است و الهلال فقط ۲ امتیاز گرفته. دیدار بعدی استقلال، در ورزشگاه آزادی و مقابل الریان برگزار خواهد شد و شاگردان شفر در صورت پیروزی در این دیدار قطعا به مرحله بعدی صعود خواهند کرد، چرا که در این‌صورت، در صورت پیروزی العین برابر الهلال، در هفته پایانی جدال العین ۷ و الریان ۶ امتیازی برای صعود یک تیم خواهد بود و استقلال ۹ امتیازی هم برای معرفی صدرنشین گروه به مصاف الهلال می‌رود.

چرا استقلال مقابل العین پیروز نشد؟

سرمربی استقلال بعد از تساوی تیمش مقابل العین خستگی را دلیل اصلی پیروز نشدن آبی‌ها عنوان کرد. ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت و همه چیز برای یک پیروزی به‌یادماندنی فراهم بود. استقلال در نیمه اول بازی خوبی را ارائه داد و حریف اماراتی روی ضدحملات بیشتر تمرکز داشت. استقلال با یک گل نیمه اول را به سود خود به پایان برد اما در نیمه دوم آبی‌های پایتخت در دفاع تجمع کرده بودند و این تجمع هم خیلی منظم نبود و آشفتگی زیادی در آن دیده می‌شد. پژمان منتظری بعد از بازی گفت قرار بوده استقلالی‌ها بازی را در زمین العین دنبال کنند ولی این اتفاق رخ نداد. حالا سوال این است که قدرت تاکتیکی العین باعث شد استقلالی‌ها نتوانند به اصطلاح بالا بازی کنند یا توان بدنی استقلالی‌ها اجازه بازی کردن در زمین العین را نداد؟ شفر در پاسخ به این پرسش معتقد است خستگی تیمش باعث شد نتوانند مقابل العین در نیمه دوم بالا بازی کنند. او گفت استقلالی‌ها به طور مشخص در اردوی پیش از فصل به لحاظ بدنی شرایط خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و تلویحا میک مک‌درموت را متهم کرد به لحاظ بدنسازی ضعیف عمل کرده و طبیعی است تیمی که بدنسازی خوبی نداشته در طول فصل دچار مشکلاتی شود. این صحبت شفر یادآور اظهارات جباری بود. او هم در آن برنامه از آماده‌سازی استقلال پیش از فصل انتقاد کرد و گفت این تیم در اردوی ارمنستان تمرینات خوبی را پشت‌سر نگذاشته است. استقلالی‌ها با آوردن ساناک تلاش کردند بخشی از این مشکل را حل کنند ولی ظاهرا این مشکل هنوز تا حدی وجود دارد و شفر باید ۲ ماه پیش رو را هم به نوعی پشت سر بگذارد بلکه بتواند برای فصل بعد آنطور که خودش می‌خواهد تیم را آماده کند.

تأثیر این دو ستاره

۲ بازیکن استقلال جز بازی اول استقلال در لیگ قهرمانان آسیا که در ترکیب اصلی حضور نداشتند، در صددرصد گل‌‌های این تیم در ۳ بازی اخیر نقش اصلی را ایفا کرده‌اند. فرشید اسماعیلی در بازی اول استقلال برابر الریان محروم بود و در ترکیب استقلال به میدان نرفت و البته حضور ۴۵ دقیقه ای تیام هم منجر به گل نشد اما آتش‌بازی این دو بازیکن در آسیا از بازی با الهلال در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. در بازی با الهلال در دقیقه ۴۶ و در حالی که دو تیم در نیمه اول بازی را به صورت متعادل پیش می‌بردند، پاس فرشید اسماعیلی با ضربه تیام همراه شد که توپ با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد. پیش از این گفته می‌شد این گل، گل به خودی بازیکن الهلال بوده است اما کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را به نام تیام ثبت کرد تا نخستین گل او و البته پاس گل اسماعیلی به ثبت برسد. در بازی رفت برابر العین هم هر دو گل استقلال با پاس اسماعیلی و ضربه تیام زده شد هرچند آبی‌ها در این بازی با وجود نمایش برتر از حریف خود در نهایت با پنالتی دقیقه ۸۹ بازی نتوانستند ۳ امتیاز بازی را به نام خود ثبت کنند. فرشید اسماعیلی در دقیقه ۴۳ بازی دوشنبه‌شب گذشته برابر العین موفق شد با نفوذ از سمت چپ از مدافع حریف پنالتی بگیرد و تیام تک‌گل آبی‌ها را زد، گلی که البته در نهایت منجر به پیروزی نشد و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
در استقلال مدل شفر، سرور جپاروف به عنوان هافبک تهاجمی بیشتر وظیفه ریتم دادن به بازی را برعهده دارد و این موضوع وظیفه شجاعیان و اسماعیلی را در ارسال پاس گل بیشتر کرده است که در این بین اسماعیلی بهترین بهره را از سیستم وینفرد شفر برده و بارها با پاس‌‌های خود مامه تیام را صاحب موقعیت گلزنی کرده است.

اما تفاوت اصلی استقلال با سایر رقبا را تیام ایجاد کرده است، بازیکنی که هم در گلزنی مهارت ویژه‌ای دارد و هم بخوبی خود را در جریان حملات قرار می‌دهد تا حالا خیال آبی‌ها از حضور یک مهاجم تمام‌کننده با کیفیت راحت باشد. آنچه مسلم است در بازی‌‌های گذشته تیام و اسماعیلی موثرترین بازیکنان تهاجمی تیم‌شان بوده‌‌اند و شفر روی توانایی آنها برای بازی‌‌های بعدی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تیام به الریان می‌رسد؟

مامه‌بابا تیام مهاجم سنگالی استقلال که روز دوشنبه تک‌گل آبی‌پوشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند در نیمه دوم با آسیب دیدگی روبه‌رو شد و جای خود را به علی قربانی داد. این بازیکن از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده و با این شرایط دیدار با نفت تهران را از دست داده است. وضعیت او به شکلی است که شاید نتواند در دیدار استقلال مقابل الریان قطر به میدان برود. هرچند همه چیز به روند درمان او در تعطیلات پیش‌رو بستگی دارد. با این شرایط باید دید آیا شفر می‌تواند از ستاره‌ این هفته‌های تیمش در دیدار سرنوشت ساز روز سیزدهم فروردین استفاده کند یا خیر.

الهلال تنها بازنده گروه مرگ

الهلال عربستان که یکی از پرامیدترین تیم‌های این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود، در آستانه حذف زودهنگام از این مسابقات قرار دارد. شاید غیر قابل پیش‌بینی‌‌‌‌‌ترین گمانه‌زنی قبل از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، حذف زودهنگام نایب‌قهرمان فصل گذشته این مسابقات بود اما این اتفاق در حال روی دادن است و الهلال ملقب به رئیس آسیا با کسب ضعیف‌‌‌‌‌ترین نتایج ممکن در سخت‌‌‌‌‌ترین گروه این مسابقات در آستانه حذف زودهنگام از مرحله گروهی این مسابقات قرار دارد. گروه چهارم مسابقات با حضور استقلال ایران، الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات شکل گرفت تا بلافاصله بعد از قرعه‌کشی عنوان گروه مرگ را پیدا کند. از سختی رقابت در این گروه و نزدیکی تیم‌ها همین بس که در این گروه همه بازی‌ها مساوی شده، مگر بازی‌‌‌هایی که الهلال در یک سوی آن قرار داشت. در واقع تنها بازنده در گروه مرگ الهلال عربستان بود و تیم‌‌‌هایی که در ستون برد روبه‌روی نام آنها عددی جز صفر ثبت شده تنها به لطف بازی با الهلال است. در گروه چهارم ۸ بازی انجام شده که تنها ۲ بازی برنده و بازنده داشته و ۶ بازی از این ۸ بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسیده تا پرمساوی‌‌‌‌‌ترین گروه در گروه‌‌های چهارگانه این مسابقات باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که با ضعف سایر تیم ها گروه زندگی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج