۷۰۴۴۰۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شاه‌عليدوست: ترابی و قلی‌زاده، سايپایی هستند

تساوي استقلال و ذوب‌آهن مقابل حريفان‌شان باعث شد سايپا با شكست دادن سياه‌جامگان سقوط كرده به رده دوم جدول صعود كند.

روزنامه گل: تساوي استقلال و ذوب‌آهن مقابل حريفان‌شان باعث شد سايپا با شكست دادن سياه‌جامگان سقوط كرده به رده دوم جدول صعود كند. اين تيم در يك‌قدمي كسب سهميه قرار گرفته كه اگر بتواند برابر گسترش فولاد و پيكان امتياز بگيرد، پس از سال‌ها سهميه آسيا را خواهد گرفت. در اين راستا گفت‌وگو با روزبه شاه عليدوست كاپيتان سايپا را بخوانيد.


در يك‌قدمي سهميه قرار گرفته‌ايد. در اين مورد صحبت مي‌كني؟


درست است ما در رتبه دوم جدول قرار گرفته‌ايم ولي هنوز دو، نود دقيقه ديگر باقي مانده كه بايد تلاش كنيم. در اين دو مسابقه هم امتيازات لازم را بگيريم و با خيال راحت‌ آسيايي شويم.


به حفظ رتبه دوم فكر مي‌كنيد يا گرفتن سهميه كافي است؟


خود علي آقا (دايي) در همين چند روز بارها تاكيد كرده هنوز چيزي تمام نشده و بايد در دو بازي امتيازات لازم را كسب كنيم. اگر بخواهيم فكر كنيم همه‌چيز تمام شده بزرگ‌ترين اشتباه است. ما نيم‌فصل دوم را خوب شروع نكرديم ولي رفته‌‌رفته بهتر شديم تا الان به هدف‌مان برسيم. اين هدف موقعي تكميل مي‌شود كه حداقل سهميه آسيا را به دست آ‌وريم.


انگار سايپا و دايي به هم مي‌سازند و قرار است فقط او سايپا را آسيايي كند؟


من در همان شروع فصل هم وقتي قرار شد آقاي دايي هدايت سايپا را برعهده بگيرد، گفتم باشگاه انتخاب هوشمندانه‌اي كرده و حضور آقاي دايي مي‌تواند تيم را متحول كند. شما ديديد كه ما از همان اول با قدرت ليگ را استارت زديم و آقاي دايي آمده بود كه حداقل سايپا را به جايگاه واقعي‌اش برساند. من خودم سالي كه تيم با آقاي دايي قهرمان شد يك بازيكن جوان بودم كه پس از سال‌ها حالا باتجربه شده‌ام و خوشحالم در اين سن مجددا در آستانه آسيايي شدن قرار گرفته‌ايم.


بازيكنان خوبي در تيم چهره شده‌اند كه از الان بحث حضور آنها در ساير تيم‌ها و حتي لژيونر شدن‌شان مطرح شده است. اين اتفاق براي تيم خطرناك نيست؟


در سال‌هاي گذشته نيز از اين اتفاقات رخ داده و بازيكناني مثل كاوه رضايي و كريم انصاري‌فرد از همين تيم به ديگر تيم‌ها و در ادامه راهي اروپا شده‌اند. مهدي ترابي و علي قلي‌زاده نيز شرايط اينچنيني دارند كه از همان بچگي در سايپا بزرگ شده‌اند و الان به جايي رسيده‌اند كه بحث رفتن‌شان به اروپا و ديگر تيم‌هاي داخلي مطرح مي‌شود. اميدوارم كه آنها بهترين تصميم را بگيرند.


تو فكر مي‌كني اروپا بروند بهتر است يا راهي استقلال و پرسپوليس شوند؟


تصميم با خودشان است و من نمي‌توانم زياد دخالت كنم. البته خود آقاي دايي بهتر از همه مي‌داند چطور آنها را راهنمايي كند. به نظرم بهترين مشاور براي آنها خود آقاي دايي است.


اگر جدا شوند، خود تو ناراحت نمي‌شوي؟


من خودم برادر ندارم و مهدي وعلي را مثل برادر خودم مي‌دانم و دوست دارم آنها بهترين تصميم را بگيرند. آنها به سايپا عرق دارند چون از همين باشگاه به فوتبال معرفي شده‌اند. قطعا خود باشگاه نيز بهترين تصميم را براي آنها خواهد گرفت. اروپا رفتن آنها يك برند خواهد بود و ما هم «پزش» را مي‌دهيم و مي‌گوييم اين دو بازيكن از تيم ما راهي اروپا شده‌اند.


تو كه سال‌هاست در سايپا حضور داري و آنها را كاملا مي‌شناسي ترابي و قلي‌زاده رنگي هستند يا نه؟


آنها از بچگي سايپايي بوده‌اند و سايپايي‌ نيز هستند. حال اين كه كسي بخواهد به قرمز و آبي بودن ربط دهد، بحث جداگانه‌اي است و نمي‌شود زياد ايراد گرفت. من خودم هم تا حالا از آنها نپرسيده‌ام طرفدار چه تيمي هستند چون كار درستي نيست.


خود تو هم كم‌كم به يك نارنجي وفادار ديگر تبديل شده‌اي. در اين مورد صحبت مي‌كني؟


من از سال ۸۱ در سايپا حضور دارم و خودم را نارنجي‌پوش مي‌دانم ولي آقا ابراهيم (صادقي) نارنجي‌پوش وفادار است من خودم را نارنجي وفادار كم‌رنگ مي‌دانم. (مي‌خندد)


اگر مهره‌هاي اصلي جدا شوند كارتان سخت نمي‌شود؟


شرايط سايپا و خود آقاي دايي طوري است كه خيلي زود به فكر جايگزين كردن آنها خواهند افتاد. شك نكنيد كه آقاي دايي و باشگاه سايپا تيم را تقويت خواهند كرد. التبه من اول اميدوارم كسي از تيم جدا نشود و اگر هم جدا شد راهي اروپا شود.


اگر از دايي مشاوره بگيرند، برنده خواهند بود؟


قطعا برگ برنده آنها حضور آقاي دايي در تيم است كه مي‌تواند بزرگ‌ترين كمك را به آنها كند. من خودم اين شرايط را داشتم قطعا مشاوره مي‌گرفتم.


سخت‌ترين بازي تيم‌تان با گسترش است يا پيكان؟


هر دو بازي سختي خودش را دارد. گسترش براي كسب بهترين رتبه تلاش مي‌كند و استرس سقوط را ندارد و پيكان هم خودش شانس كسب سهميه را دارد و قطعا با قدرت بازي خواهد كرد.


دربي خودروسازان حساسيت خاص خودش را دارد.


به هر حال يكي از حساسيت‌ها به اين موضوع مربوط مي‌شود و ديگري هم همين كسب سهميه و نزديك بودن امتيازات است.


برنامه خود تو براي فصل آينده چيست؟


فعلا تمام فكرم براي اين دو مسابقه است و تصميم خاصي نگرفته‌ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا به زور نگهشون ندارید!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج