adexo3
۷۰۹۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جهانبخش، صاحب كفش طلای هلند

روند رو به رشد علیرضا جهانبخش ادامه دارد؛ او با درخشش در پیراهن قرمز آلکمار به جایگاهی رسیده است که قیمت خریدش برای مشتری‌های تابستانی را رقم ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ثبت کرده‌اند.

روزنامه قانون: روند رو به رشد علیرضا جهانبخش ادامه دارد؛ او با درخشش در پیراهن قرمز آلکمار به جایگاهی رسیده است که قیمت خریدش برای مشتری‌های تابستانی را رقم ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ثبت کرده‌اند. علیرضا جهانبخش به‌عنوان ستاره ایران و حکیم زیچ به عنوان ستاره مراکش این روزها به مردان کلیدی و تعیین کننده آلکمار و آژاکس در لیگ هلند تبدیل شدند تا جایی که جنگ دیدنی میان این دو بازیکن برای تصاحب کفش طلای این فصل و رسیدن به‌عنوان بهترین بازیکن آردیویسه رقم خورد که رسانه‌ها این جنگ را سرآغازی برای رقابت ایران و مراکش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ دانستند.

در فاصله دو هفته تا پایان این فصل از رقابت‌های آردیویسه، سایت پرطرفدار AD با همکاری فدراسیون فوتبال هلند اقدام به معرفی ۲۰کاندیدای اصلی کسب کفش طلای ۲۰۱۸ کرد که در این فهرست علیرضا جهانبخش آقای گل این روزهای آردیویسه با سبقت گرفتن از رقیب مراکشی خود به‌عنوان کاندیدای اول کسب کفش طلا، نامش بر سر زبان‌ها افتاد. شماره ۷ آلکمار در شرایطی بالاتر از ستاره شماره ۱۰ و مراکشی آژاکس کاندیدای اول کسب کفش طلا معرفی شد که اولین هت تریک این بازیکن در بازی برابر ویتسه آرنهایم باعث شد تا او در کنار جایگاه دومی جدول بهترین پاسورها به صدر جدول آقای گل‌ها نیز خیمه بزند تا به این ترتیب میانگین امتیازی بهتری نسبت به حکیم زیچ در آژاکس پیدا کند. رسانه‌های هلند با آماری که جهانبخش از خود در این فصل به ثبت رسانده با اطمینان از کسب عنوان بهترین بازیکن فصل ستاره ایرانی صحبت می‌کنند و مدعی هستند باشگاه آلکمار با این اتفاق می‌تواند ستاره خود را در تابستان با رقم چشمگیری به باشگاه بزرگ و معتبري در سایر لیگ‌ها واگذار كند و همان راهی را برود که دو فصل پیش برای وینسنت یانسن، مهاجم ملی‌پوش خود رفت که بعد از آقای گلی او را با رقمی حدود ۱۸میلیون یورو به تاتنهام انگلیس واگذار کرد. در ادامه به بررسی مسیری می‌پردازیم که علیرضا جهانبخش برای رسیدن به موفقیت طی کرد و توانست خودش را به‌عنوان نماینده فوتبال ایران در اروپا به خوبی هرچه تمام‌تر معرفی کند.

از گیلان تا هلند

روزی که علیرضا جهانبخش در ۲۰ سالگی از داماش گیلان راهی فوتبال هلند و تیم دسته اولی نایمخن شد، راهی جدید را پیش‌روی خود ترسیم کرد که نیاز به تلاشی چند برابر داشت تا به جایگاه الگویش مهدی مهدوی کیا برسد.

او از فوتبال ایران به اروپا آمد تا بهترین‌ها را بسازد. هفته بیست و یکم لیگ دسته اول هلند در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ اولین حضور علیرضا جهانبخش در فوتبال اروپا پس از سه هفته نیمکت نشینی بود؛ او در ۱۹ دقیقه پایانی دیدار مقابل ویتسه وارد زمین شد. سه‌ هفته بعد و در دیدار با والویجک اولین حضور ۹۰ دقیقه‌ای را تجربه کرد اما برای ثبت اولین گل اروپایی ۱۸ هفته منتظر ماند تا مقابل پی اس وی با دبل خود، راه گل زنی در اروپا را آغاز کند. همان یک نیم فصل حضور در نایمخن با دو گل زده، کافی بود تا او اعتماد کارلوس کی‌روش را جلب کند و یکی از ۲۳ بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشد و در هر سه دیدار تیم ملی به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شود. پس از جام جهانی جایگاه او در نایمخن محکم‌تر شد و از هفته اول لیگ دسته اول هلند در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ تبدیل به بازیکن ثابت شد و در همان اولین بازی، گل زنی را آغاز کرد. جهانبخش در آن فصل درخشش را ادامه داد و با به ثمر رساندن ۱۲ گل تبدیل به ستاره تیمی شد که با قرار گرفتن در صدر جدول به اردویژه یا همان لیگ برتر هلند راه یافت.

آلکمار و آقای گلی هلند

درخشش در نایمخن زمینه جدایی جهانبخش را از این تیم فراهم کرد و او به تیم بزرگ‌تر رفت. آلکمار مقصد جدید علیرضا جهانبخش بود. چهار هفته پس از آغاز فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هافبک تیم ملی ایران اولین حضور رسمی خود برای آلکمار را در دیدار مقابل گرافسچاپ ثبت کرد و با حضور در ترکیب اصلی ۵۸ دقیقه بازی‌کرد. هفته بیست‌ویکم اولین گل جهانبخش در اردویژه مقابل نایمخن تیم سابقش به ثمر رسید و آن فصل را با سه گل‌زده به پایان رساند. در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ جایگاه جهانبخش در آلکمار محکم‌تر شد و او در این فصل ۱۲ بار برای تیمش گل زنی کرد که در بین این ۱۲ گل اولین گل اروپایی‌اش در لیگ اروپا و در دیدار مقابل المپیک لیون به ثبت رسید. اما فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ برای علیرضا جهانبخش، فصلی بود که روند رو به رشد او را نشان داد تا اینکه شب گذشته و در هفته سی و دوم لیگ هلند اولین دیگری برای او ثبت شد. علیرضا جهانبخش در دیدار مقابل ویسته که یادآور اولین حضورش در فوتبال اروپا بود، توفان به راه انداخت و اولین هت‌تریک خود را در پیروزی چهار بر سه تیمش ثبت کرد تا تعداد گل‌هایش در فصل جاری لیگ هلند به عدد ۱۸ برسد و این هافبک ۲۴ ساله را صدرنشین جدول گلزنان فوتبال هلند کند.

مرد 54 میلیاردی فوتبال ایران

مسیر پیشرفت علیرضا جهانبخش همچنان ادامه دارد؛ او با تکیه بر درخشش خیره کننده خود تیمش را به رده سوم جدول چسبانده است و باعث شده تا پیشنهادهای جدی و بزرگي را پیش‌روی خود ببیند. ناپولی، جدی‌ترین مشتری علیرضاجهانبخش است که البته لاتزیو را در راه جذب ستاره لیگ هلند پیش‌روی خود می‌بیند. جریان به گونه‌ای پیش می‌رود که هفته‌های جاری را باید آخرین حضور جهانبخش در فوتبال هلند تلقی کرد. اما شاید علیرضا جهانبخش برای ثبت قرارداد با یکی از دو تیم بزرگ سری آ ایتالیا اكنون دست نگه دارد تا خرداد فرا برسد. دومین حضور در جام‌جهانی می‌تواند جهش بلندي برای او باشد تا بتواند با درخشش در روسیه مشتری‌های بزرگ‌تری پیدا کند و او را به جایگاه تیم‌های بزرگی برساند که پیش از او ستاره‌هایی مانند علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی رسیده بودند. هشت میلیون یورو معادل ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمتی‌ است که تا به امروز برای علیرضا جهانبخش ثبت شده و با روندی که او در پیش‌گرفته، باید منتظر گران‌تر شدن او پس از جام‌جهانی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج